.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 06:19:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3] 1.9 TDI 90Km, od czego to zawór ?
PostNapisane: 16.sie.2009 19:50:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Witam , mam pytanko odnośnie jednego z elementów silnika tak przypuszczam lub któregoś z układów peryferyjnych. Mianowicie tuż po zgaszeniu silnika jakieś 0.5 do 1 sekundy wydobywa się spod maski pewien odgłos - mianowicie w sposób opisowy wygląda to tak jakby ktoś wsadził palec do butelki szklanej i szarpnął - pewnie znacie ten dźwięk (niski dźwięk tak jakby butelka po piwie była pusta :) )

Poniżej zamieszczam zdjęcie elementu który wywołuje owy odgłos, po wyłączeniu silnika zawór odskakuje energicznie do pozycji początkowej.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e53 ... acdba.html

Dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2009 20:38:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 07:25:42
Posty: 214
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
egr?

_________________
A6 C5 1.9 TDI AVG Avant
================
www.dsoi.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2009 20:54:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Hmm tak jest to EGR z tego co wyczytałem po wpisaniu w google oraz porównaniu zdjęć które znalazłem. Ale czy ten dźwięk jest normalny ?

Ps. Ok dzięki za podsunięcie podpowiedzi. Już wiadomo co to jest i do czego służy. Teraz się zastanawiam czy olej w tamtym miejscu to coś strasznego skoro tam powinny być spaliny i czy dźwięk wydobywający się stamtąd jest poprostu efektem zamykania zaworu - dmuchnięcie w pusty kolektor ssący czy też jest efektem prawdopodobnie masywnej ilości sadzy przyklejonej do zaworu oraz kolektora ssącego. Czy jeżeli będę chciał wyczyścić tylko zawór EGR to czy ma to sens , czy muszę czyścić również cały kolektor ssący? bo tego raczej sam nie zrobię ponieważ nie mam warunków.

Dziękuję oraz pozdrawiam,

Michał Świć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 00:50:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
olej to norma jak i dzwiek w tym zaworze jest klapa gaszaca i ona wydaje taki dzwiek

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 08:08:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
EGR/AGR z klapą gaszącą

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 08:31:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Dziękuję , jak zawsze za szybką i fachową odpowiedź.

Czy jest sens czyścić sam zawór ? czy w kolektorze ssącym też odkłada się tak masywna ilość oleju i spalin i raczej czyszczenie samego zaworu nie ma większeko sensu?

Pozdrawiam.

Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 08:33:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nie sadze zeby pojawienie sie tam oleju bylo normą...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 08:40:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Czy olej (spocenie widoczne na zdjeciu z pierwszego posta) w tamtym miejscu może byc wynikiem osadzania sie tam szlamu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 08:45:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Rozbieraj i czyść, tylko nie przestrasz się co tam zobaczysz :):

Przy okazji może sciągnąć kolektor dolotowy/ssący i także go wyczyścić.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 09:29:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Ok dzięki, widziałem na zdjęciach czego mogę się spodziewać.

Przemik - czy spocone łączenia tego zaworu mogą wskazywać na to że jest przypchany, czy jest wiele innym możliwości ? Auto ogólnie ma moc i wszystko chula tylko zacząłem się zastanawiać czemu ten zawór służy i znalazłem przerażające zdjęcia na forach motoryzacyjnych ukazujące to co się tam osadza więc podejżewam, że u mnie jest to samo, profilaktycznie chciałem zapobiec efektom dalszego zatykania przewodów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 09:50:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Odpowiem za Przemka:

Zdjęci które wkleiłeś przedstawia klapę gaszącą oraz prawie niewidoczny z tej strony zawór EGR/AGR który ma za zadanie zmieniejszyć wydzielanie szkodliwych związków NOx , krócej mówiąc - doprowadza spaliny zpowrotem na kolektor ssący...

Jeżeli film olejowy a właściwie rzeka olej z Turbosprężarki dostanie się do dolotu oraz aktywnego EGR'a robi się po prostu szlam i ogranicza przepływ powietrza i przy tym blokuje sam zawór EGR ...

Żeby sprawdzić czy omawiany EGR funkcjonuje prawidłowo należy użyć znane i lubiane urządzenie "interfejs diagnostyczny z wtyczką OBDII" oraz żeby było jeszcze fajniej :): VAG-com'a i wtedy nalezy przeprowadzić w odpowiedniej sekcji test nastawa podstawowych w odpowiedniej grupie ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Ostatnio edytowano 17.sie.2009 09:59:49 przez Gustav, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 09:58:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Dziękuje za odpowiedź ale wciąż nie wiem czy spocone łączenia oznaczają coś szkodliwego i czy są powodem osadzania sie syfu na zaworze. Wybaczcie mi moją łopatologię ale chcę tylko wiedzieć czy się martwić czy nie.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 10:01:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Mówiąc krócej:

Obstawiam że EGR już dawno strzelił focha i nie współpracuje z zaworem N18 z powodu zaklejonego grzybka :):

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 10:04:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Aha czyli czyszczonko obowiązkowe, ma się rozumieć, że jeżeli tak jest to po wyczyszczeniu zaczną współpracować ponownie :). Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 10:08:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
suchyy3 napisał(a):
Aha czyli czyszczonko obowiązkowe, ma się rozumieć, że jeżeli tak jest to po wyczyszczeniu zaczną współpracować ponownie :). Pozdrawiam.


Być może że jeszcze pracuje/ zacina się ... ale wszystkie wątpliwości rozwieje VAG COM i log [ 003 bs] ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 10:30:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Ok no to teraz znaleźdź miejsce gdzie to robią, czy koszty są duże ?

odezwę się jak będę miał loga żeby go ktoś mógł zinterpretować heheh i przetłumaczyć na coś co da się zrozumieć :) hehe

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 11:05:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Większość mechaników nie ma pojęcia i nie słyszało o tzw " logowaniu" uzupełnij profil - skąd jesteś ?? może załapiesz się na jakiś lokalny spocik i będzie po problemie :)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 11:21:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
No tak...
i tutaj sie pojawia problem drodzy koledzy bo mieszkam w wielkiej brytanii, a mechanik do ktorego dzwoniłem powiedział mi ze nie może zrobić loga i go wydrukować bo nie ma takiej możliwości. Używa ponoć niemieckiego programu podobnego do VAG - kompatybilnego.
Nie czaje czasami mechaników tutaj. Czyżbym musiał czekać do czasu gdy wybiorę się do mojej ojczystej ziemi aż pożądnie sprawdzę autko?

Pozdrawiam,

Michał Świć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: