.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 20:21:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI AKE] Proszę o analizę logów
PostNapisane: 23.sie.2009 18:56:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2009 17:37:20
Posty: 5
Proszę o ocenę moich pierwszych logów i błędów, na razie logi statyczne, dynamiczne zrobię jak będę miał 2 osobę, auto słabo przyspiesza do 2000 powyżej jest dobrze , przynajmniej w moim odczuciu, z góry dziękuję.

Statyczne
000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95f ... 2ae85.html
001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd3 ... 65de1.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdd ... 6cedf.html
004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/63c ... 370bf.html
007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba9 ... 26944.html
013 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/939 ... 4f69a.html
014 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e90 ... b88cd.html
018 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee2 ... a53ba.html

Basic Settings
000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae1 ... 8b4d3.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9a ... 364f6.html
004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14b ... 59b8d.html
011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/829 ... 5460f.html

Błedy

00542 - Needle lift Sensor (G80)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent

01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

00774 - Level Control System Sensor: Left Rear (G76)
31-00 - Open or Short to Ground

pozdrawiam
Krzysiek


Ostatnio edytowano 24.sie.2009 14:29:46 przez Kistop, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2009 08:22:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Osmielam sie zwrócic uwage iż w tym aucie umarł wtrysk sterujacy.
Sprawdz kabelki do wtrysku sterujacego czy ktorys nie jest naderwany albo postrzepiony oraz samą wtyczke.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2009 10:53:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Pompa na stół :diabel: Bosh :)

pozdrawiam

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2009 10:58:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2009 17:37:20
Posty: 5
2 dni temu był wymieniamy termostat przy okazji mechanik miał sprawdzić właśnie ten wtrysk czy nie ma tam przerwanego kabelka, ponoć kabelki w porządku, czy po logach można jednoznacznie stwierdzić że uszkodzony jest wtrysk sterują

hhh, pompa była pół roku temu na stole ponoć powymieniali jakieś zaworki i czujnik i miała być OK

_________________
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2000r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2009 11:28:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kolego z AKNem :) ,

Po pierwsze nie zachowałeś warunków pomiaru (np. 14 - 15 sekunda logu 014 gdzie widać, że najprawdopodobniej jakiś odbiornik elektryczny szarpnął zdrowo silnikiem :-) ) ... ale to nic ... .
Po drugie realtywnie wysokie korekcje skłoniłyby mnie do sprawdzenia wałków rozrządu ale nigdzie nie jest powiedziane, że są zużyte. Niemniej jest to AKN, a korekcje nienajniższe i byłoby dobrze wiedzieć czego spodziewać się w bliższej lub dalszej przyszłości ... .
Po trzecie ja w logah nie widzę niczego co wskazywałby na konieczność demontażu pompy wtryskowej, więc prosiłbym Grejfa o rozwinięcie swojej myśli i wskazania palcem mej ślepoty ;) ... .
Po czwarte istnieje teoretyczna możliwość, że kabelek od G80 jest urwany przy samej obudowie wtrysku ale mówiąc szczerze - nie wierzę w to i zakup/wymiana wtrsykiwacza sterującego wydaje się 99% koniecznością ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2009 11:50:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2009 17:37:20
Posty: 5
tez zauważyłem to w logach ale wszystko co było możliwe było wyłączone
wałki były już wymieniane zaraz po kupnie auta 65tys km temu
sam będę musiał zerknąć na ten G80 czy na pewno kabelek jest OK, czy uszkodzenie G80 mogło by być przyczyną słabego przyspieszania do 2tys obrotów?

_________________
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2000r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2009 12:02:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kistop napisał(a):
tez zauważyłem to w logach ale wszystko co było możliwe było wyłączone


A klima ?

Kistop napisał(a):
wałki były już wymieniane zaraz po kupnie auta 65tys km temu


Więc najprawdopodobniej temat układu rozrządu możesz zlać sikiem prostym, podobnie zresztą do podniesionych nieco korekcji (dawka paliwa biegu jałowego utrzymuje się na zwyczajowym poziomie, więc raczej nie ma co szukać dziury w całym) .

Kistop napisał(a):
sam będę musiał zerknąć na ten G80 czy na pewno kabelek jest OK,


Zerknij - upewnisz się siłą rzeczy, że "nowe" wałki/hydraulika dają radę ;) .

Kistop napisał(a):
czy uszkodzenie G80 mogło by być przyczyną słabego przyspieszania do 2tys obrotów?


Jak najbardziej tak - mogło. Ocenę dynamiki silnika muisz sobie darować do chwili uporania się z G80 ... (wtrysk sterujący) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2009 12:15:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2009 17:37:20
Posty: 5
klima na 100% była wyłązona
właśnie byłem oglądnąć ten kabelek i jestem zdziwiony gdyż żadnego kabelka tam nie ma przy żadnym wtrysku , przy okazji tego zauważyłem że już na początku popełniłem błąd gdyż jest to silnik AKE a cały czas byłem przekonany ze jest AKN :)

_________________
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2000r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2009 12:21:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kabelek jest na pewno - tylko musisz podnieść prawy dekiel zworowy żeby zobaczyć miejsce, w którym łaczy się z obudową wtryskiwacza :) .
Na zewnątrz głowicy jest widoczny jedynie odcinek przewodu G80 - pomiędzy złączką (wtyczka/gniazdko) na ścianie grodziowej a gumową przelotką do przestrzeni pod deklem zaworowym. Poszukaj sobie - jest masa zdjęć na forum ... .

Co do "przeskoku" widocznego w logu 014 już mnie oświeciło, że to zjawisko z dużą pewnością zaniknie po wymianie G80. Uprzednio zapomniało mi się, że przecież oceniamy silnik bez sprawnego wtryskiwacza sterujacego, a zatem mówiąc obrazowo ECU ma prawo czaem "przełożyć" sobie korekcjami w poszukiwaniu brakującego sygnału ... (to niezbyt merytoryczne wytłumaczenie ale na obecnym etapie dyskusji wystarczy :): ) .

:peace:

EDIT: Dla logowań statycznych (również tych w nastawach podstawowych) rozgraniczenie AKNa od AKE nie ma praktycznie żadnego znaczenia .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2009 12:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2009 17:37:20
Posty: 5
rzeczywiście jest ten kabelek, jednak sam nie zdecyduję się na podniesienie dekla pokrywy zaworów, wolę żeby zrobił to ktoś doświadczony(choć dało mi to do myślenia, 2 dni temu mechanik wymieniał termostat i miał też zerknąć czy kabelek od wtrysku jest na pewno w porządku, przy odbiorze auta powiedział ze jest OK a teraz sam widzę że nie da się tego ocenić nie ściągając pokrywy zaworów, a tego na pewno nie robił, wiec chyba trzeba zmienić mechanika:)

czy na podstawie zamieszczonych logów można jeszcze wywnioskować jakieś usterki , które ewentualnie można by usunąć za jednym razem z wtryskiem sterującym?

_________________
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2000r.180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: