.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:56:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.8t AWT] - bledy i duze spalanie
PostNapisane: 01.lip.2009 21:42:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2007 15:14:06
Posty: 14
Lokalizacja: ostrowiec
Witam.
Mam A6 2000r. 1.8t AWT ze skrzynia multitronic i teraz tak ostatnimi czasy wymieniona została pierwsza sonda lambda (oczywiście na BOSCH-a), przepływomierz powietrza (oryginał z salonu), kompletny rozrząd i świece - a chodzi mi o to, że dużo mi pali (benzynka PB98 bez gazu) 15-16 miasto (bardzo spokojna jazda a jak delikatnie przycisnę to po prostu robi się wir w baku) i jakieś 10 na trasie przy 110-120. i po wymianie w/w rzeczy nadal zapala się czek i wyskakują takie błędy: 17887 - system podciśnienia układu hamulcowego P1479-35-00, 16795 - układ doprowadzania powietrza wtórnego, nieprawidłowy przepływ P0411-35-00, 16804 - zespół 1 katalizatora, mała skuteczność P0420.
Elektromechanik powiedział, że już nie ma pojęcia od czego to może być bo kasuje błędy i jedzie i nic się nie dzieje nieprawidłowego tylko "przepompowuje" powietrze (jak się nie pomyliłem to, że niby komputer steruje za dużo powietrza - a sprawdzał zawór przed turbo i śmiga dobrze tak jak i turbina). No i nie mam pojęcia co teraz robić. acha jeszcze ciężko odpala rano jak jest zimny, trzeba zakręcić jakieś 4 razy a jak postoi ze 2 dni to nawet 8 razy trzeba kręcić.
Może ma ktoś jakieś pomysły. A i jeszcze jedno auto przywiozłem ze Szwecji i dowiedziałem się, że prawdopodobnie wymieniany był silnik.
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.

_________________
audi a6 '00 avant 1.8t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2009 22:02:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
:) Przepływ powietrza to sprawa napełniania wtórnego , czyli wspomaganioa fazy rozgrzewania katalizatorów ... Nie ma to nic wsplnego z turbo dołądowaniem.

Trudnmości z uruchomieniem wyniakają z zalania czyli może to być uszkodzony czujnik temperatury..


Ektromechanik nie ma pomysłu bo nie ma tez pojęcia o tym co robi. Zmień rzemieslnika ... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2009 08:23:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Już nie mówiąc, że chyba złą sondę wymienił. Lub po prostu masz uszkodzony katalizator.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2009 14:48:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2007 15:14:06
Posty: 14
Lokalizacja: ostrowiec
hmmm... czujnik temperatury silnika był wymieniany w zeszłym roku (chyba, że chodzi o jakiś inny czujnik temperatury), co do zmiany mechanika to będzie ciężko bo u mnie w mieścinie nie ma wyboru (chyba, że ma ktoś dobrego - jestem z Ostrowca Świętokrzyskiego), a co do katalizatora to jest jakiś sposób żeby sprawdzić jego sprawność (na kompie wyskakuje, że jest niesprawny ale mechanik powiedział, że to może wyskakiwać z innej przyczyny - samochód nie jest zamulony także zapchany kat raczej nie jest). A możliwe, że np. pompa paliwa już siada i ciężko i dużo pali? czasem tez falują troszkę obroty i podczas jazdy czuć czasami jakby małe potarpywania.

acha wymieniłem przedwczoraj koło zamachowe i zobaczę czy zmieni się spalanie (czy w ogóle ma to jakiś wpływ na spalanie)

_________________
audi a6 '00 avant 1.8t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2009 16:09:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Kolo nie ma wplywu na spalanie, sprawdz vagiem ten czujnik temperatury (G62). Przejrzyj wszystkie przewody i rurki wokol obudowy filtra powietrza, czy nie ma wadliwych polaczen, itp.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2009 19:00:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
A czy uszkodzoną cewkę zawsze wykaże na VAG-u? Bo duże spalanie, niestabilne obroty biegu jałowego i poszarpywanie przy przyspieszaniu, to jakby objaw cewki, prawda?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2009 23:55:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Cewke powinno pokazac na vagu. Falujace obroty to brudna przepustnica. Odkrec 4 sruby na imbus 6 wyjmij ja i dokladnie wymyj w srodku benzyna ekstrakcyjna. Jak zalozysz najlepiej zaadaptuj vagiem, badz wylacz wszelkie zbedne odbiorniki pradu, przekrec na zaplon, ale nie odpalaj. przepustnica powinna piszczec przez jakis czas(ok.1min) po czym uslyszysz klikniecie, wtedy odpal. Warunek powodznia sposbem 2 to temp. silnika min. 80 stopni, napiecie aku powyzej 12v i zamknieta przepustnica, czyli noga nie na gazie. Chyba to wszystko.
P.S. Procedura adaptacji byla opisana dokladnie w innym watku

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: