Witam
Mam prośbę związaną z trudniejszym zapalaniem:
Otóż sprawa wygląda następująco:
Przy prawidłowo ustawionym zapłonie, tj. gdy na wykresie TDI timing kąt znajduje się w środku, pomiędzy liniami granicznymi, rano aby zapalić muszę kręcić przy obecnych temperaturach (12-15 oC) ok 5 sekund. W tej chwili zapłon jest ustawiony minimalnie powyżej górnej linii, i aby zapalić potrzebuje ok 3 sekund. W miarę dobrze pali, gdy zapłon jest zdecydowanie za wczesny (ok 80-85 jednostek - na wykresie punkt jest wówczas poza obszarem wykresu).
Tak się dzieje od wymiany rozrządu. Stąd moje pytanie: czy możliwą przyczyną takiego stanu jest źle ustawiony rozrząd? (Początek wtrysku następuje we właściwym momencie względem wałka rozrządu, ale nie względem wału korbowego - wzgledem niego jest zbyt późny)
I druga sprawa, dotycząca napinacza mikropaska - od pewnego czasu stale mi piszczy, wcześniej zdarzało się to sporadycznie. I pytanie: czy zdany jestem na oryginał (niestety pieruńsko drogi
![n :507:](./images/smilies/507.gif)
), czy jest jakaś szansa na coś tańszego?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie
Pozdrawiam
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)