Cytuj:
1. czy ten silnik 3.0tdi z lat 2005-2006 to kanal jak 2.5tdi (mialem 6 lat temu A6 2,5 tdi i niestety bardzo je zle wspominam - silnik i zawieszenie) - czytalem cos na tym forum o wadliwym rozrzadzie - czy to prawda i jaki jest tego koszt poza ASO
Nie znam silnika 2.5, ale swoim 3.0 przejechałem już 250kkm i do niedawna nie było żadnych problemów, w zeszłym tygodniu pojawił się błąd EGR-u, który jak na razie nie powrócił... ( 1000 km ), silnik pracuje rewelacyjnie. Co do rozrządu.....
Niektórzy wymieniają napinacze i łańcuch, inni mówią że ten typ tak ma. Ja nie robię nic, jedyny objaw to "grzechotnik" pod maską przez 2 sekundy po odpaleniu.
Zawieszenie rewelacyjne, bez pneumatyki, sportowe w opcji fabrycznej, pewnie nie uwierzycie ale poza łącznikami stabilizatora wciąż fabryczne, na teście wykazuje 74 % sprawności. Prawdopodobnie na następnym serwisie wymienię wszystko bo pojawił się niewielki luz na sworzniu górnego wahacza z prawej strony, ale myślę, że i tak dobry wynik jak na zawieszenie ( auto jeździ tylko po autostradach w Niemczech i Holandii )
Cytuj:
2. czy automaty w tym silniku to jest tiptronik ZF czy kanal o nazwie multi?
Absulutnie pancerny tiptronic

Nie słuchaj serwisu, wymieniaj olej...
Cytuj:
jak z napedem w quattro czy jest trwaly - w bmw jest to kanal i kosztuje kosmiczne pieniadze.
Quattro w A6 jest oparte na torsenie, i jest uznawane za najlepszy napęd 4x4. Jednakże muszę powiedzieć, że zdarzyła mi się awaria mostu w służbowym aucie...
Przy przebiegu 15kkm zmieliło tylny most...!! Według serwisu był to pierwszy taki przypadek i stwierdzili, że mogła to być materiałowa wada fabryczna...
Most w całości odesłano do fabryki i wymieniono na nowy na gwarancji. Mimo tego incydentu nie wyobrażam sobie jazdy innym autem niż z napędem quattro.
Generalnie w A6 jak i każdym innym samochodzie o tym stopniu zaawansowania technologicznego najważniejszą sprawą jest niezaniedbywanie czynności serwisowych.... Nie mści się to później pokaźnymi wydatkami. Jaki silnik ? Użytkuję zarówno auto silnikiem BMK jak i ASB i mówiąc szczerze nie widzę różnicy. BMK po przebiegu 250kkm ma wciąż robiony Long Life Service i nie zdarzyło mi się jeszcze dolewać oleju między wymianą... W zeszłym roku myślałem o chipowaniu tego silnika ( miał wtedy 190kkm ) ale zastanawiałem się czy przebieg nie jest za duży. Po zrobieniu logów Rogal stwierdził, że uzyskane parametry nie wykazują, żadnego zużycia silnika !!
Spalanie przy spokojnej jeździe ok 7-8 na trasie, przy prędkościach 180 - 220 na autostradach ok 9-9,5...
Co do awarii jak do tej pory....
1. Uszkodzony włącznik świateł stopu, auto wpadło w tryb awaryjny i ledwo dojechałem do serwisu...

Koszt ok 80 €
2. O pewnego czasu wskaźnik paliwa zawiesza się w pozycji "0" i zapala kontrolkę, po silniejszym zahamowaniu wraca do normy. Prawdopodobnie uszkodzony pływak, nie mam czasu odstawić do serwisu, zrobią przy przeglądzie...
Jeżeli będziesz kupował A6 to tylko fotele S-line, zwykłe nie trzymają na zakrętach...
Na koniec ostatni mankament... Trudno jeździć tym autem zgodnie z przepisami...

Załączam list otrzymany niedawno z Niemiec..
