.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 15:49:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jakia pojemność zbiornika AEL quattro? (sedan)
PostNapisane: 04.wrz.2009 11:59:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Hej. Już się spotkałem z opiniami, że 80l ale czy w quattro też? Nie mogę zatankować więcej jak 6X litrów od rezerwy :D

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Ostatnio edytowano 04.wrz.2009 12:43:50 przez emge, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 12:02:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Ja mam 75 w Q.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 12:18:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Nominalnie przyznają się do 75L w Quattro i 80L w ośce, ale to działa dla normalnego tankowania pozostawiającego wymaganą "poduszkę" powietrza zapewniającą możliwość rozszerzania się paliwa gdyby się ogrzało (bez wylania). Jeżeli tankujemy powolutku (zmniejszenie pienienia) i dolewamy oraz np. samochód jest lekko przechylony można dotankować około 2-3L. Można też wykonać experyment zatankować pod korek przejechać ok. 1 - 5 km i dotankować pod korek. Dużo zależy od skłonności paliwa do pienienie się.
W A6 C4 nie ma żadnych sztuczek dodatkowych typu odpowietrznik (pozostawiającego wymaganą "poduszkę") który wystarczy nacisnąć i pomalutku dolewać aż piana osiądzie. Za to niestety zbiornik paliwa jest metalowy i trzeba zadbać żeby nie skorodował konserwując szczególnie na zgrzewach i mocowaniach.

6X...... podobno nominalna wartość rezerwy wynosi 8L.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Ostatnio edytowano 04.wrz.2009 12:23:15 przez To_JA_!, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 12:23:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Dzięki to już by się mogło zgadzać. Muszę wyczaić na wszelki ile mam paliwa przy rezerwie w baku, może się kiedyś przydać w trasie taka informacja, a w kompa nie do końca wierzę :):

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 12:26:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
emge napisał(a):
Dzięki to już by się mogło zgadzać. Muszę wyczaić na wszelki ile mam paliwa przy rezerwie w baku, może się kiedyś przydać w trasie taka informacja, a w kompa nie do końca wierzę :):


Jeżeli pompa jest w dobrym stanie i masz na ciepłym silniku dawkę ~3,7 to komp będzie miał błąd około +/- 5% więc można na nim dość dobrze polegać. Zasięg też liczy bardzo rzetelnie miałem okazję sprawdzić kilka razy i daje pewien zapas nawet gdy wyświetli że mniej niż 30km to spokojnie można dojechać do 50 (oczywiście b.ekonomicznie)

Dodatkowo pamiętaj o tym że w Q potrafi na trasie zawisnąć conieco paliwa za dyfrem po lewej stronie i spada dopiero przy ostrzejszym zakręcie w lewo.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 12:39:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
no ja dopiero poznaję auto, na razie miałem trzy tankowania do pełna. Póki co spalanie pokazuje prawidłowo, zasięg chyba też tylko z tą rezerwą mu jeszcze nie ufam :diabel:
Jak co to na rezerwie będę jeździł w lewo ;)
Muszę jeszcze zrobić logi i zapodać na forum, żeby się dowiedzieć jak tam motorownia i osprzęt się czują :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 14:34:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
No z tymi logami /szczególnie dynamicznymi/ możesz troszkę namieszać ale jestem ciekaw co "fachowcy" powiedzą ;)

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: