.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:29:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] 2.5 tdi logi do oceny pomiar ciśnienia pomoc
PostNapisane: 31.sie.2009 19:15:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
witam posiadam audi a6 c4 2.5 tdi 115KM i jestem z niego zadowolony ale mam mały problem bo auto ciezko pali jak jest ciepło, musze krecic ok 4 pełnych obrotów silnika z rana pali od strzała, ale tylko w obecnie panujących temperaturach, bo jak było -15 to juz wogle masakra była wogle nie chciało odpalic pomocy

dynamiczne 1-4-10
http://rtnet.pl/vaglog/karol.k_1686.html
dynamiczne 3-8-11
http://rtnet.pl/vaglog/karol.k_1687.html

statyczne
000
http://rtnet.pl/vaglog/karol.k_1689.html
001
http://rtnet.pl/vaglog/karol.k_1692.html
003
http://rtnet.pl/vaglog/karol.k_1691.html
004
http://rtnet.pl/vaglog/karol.k_1690.html
007
http://rtnet.pl/vaglog/karol.k_1688.html
013
http://rtnet.pl/vaglog/karol.k_1693.html


Ostatnio edytowano 04.wrz.2009 10:31:05 przez anton, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 08:08:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Na moją wiedzę to masz kilka problemów fatalny stan wtryskiwaczy i pompy wtryskowej.
Teoretycznie wcześniejszy wtrysk ustawiony na pompie poprawia rozruch - skoro jest źle to znaczy jest b. źle.
b.duża dawka na biegu jałowym wskazuje na złe ustawienie dawki, lub mocne przecieki pompy wtryskowej - zakładając że nikt nie regulował dawki (fabrycznie było 4- 4,5 ) to znaczy że przecieki są ogromne i pompa gubi wewnątrz siebie 4 jednostki na biegu jałowym (chyba że logowałeś na klimie ;) )
Doraźnie można zwiększyć dawkę (tak żeby wskazywało 3-4 na jałowym) Powinno sporo pomóc ale powinieneś także przyspieszyć mechanicznie pompę tak żeby na wolnych mieć ~6st BTDC to będzie się dało jeździć... ale docelowo koniecznie wymień wtryski i następnie myśleć o pompie (nawet używanej tylko z pewnego źródła). Wtryski najlepiej daj od razu z AEL'a będzie mocniejszy nawet od AEL'a bo Soft jest przystosowany do sporo mniejszych otworków we wtryskach.
Powodzenia.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 08:48:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
przyspieszałem i opuznaiłem zapłon i nie ma zadnej róznicy jak opuznie do ok 50 to jest znacznie gorzej z rana a jak przyspiesze zapłon do ok 100 to nie ma praktycznie zadnej poprawy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 08:58:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Elektroniczne przyspieszanie nic nie pomoże. musisz mechanicznie przestawić pompę gdyż zazwyczaj nie działa elektroniczy przestawiacz podczas rozruchu (zbyt niskie ciśnienie wewnątrz pompy) Ja jak miałem "wyjechaną" pompę to ustawiałem statycznie na 0.85-0.9mm (fabryka daje 0.25mm) i dopiero przyzwoicie zapalał. Teraz przy całkowicie nowej głowicy wtryskowej ustawiam 0.35-0.4mm bo dużo lepiej zapala w stosunku do fabryki a drgania na wolnych są jeszcze akceptowalne. (na wolnych mam 3-3.5st BTDC)

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 16:19:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
ja przyspieszałem i opuzniałem kąt wtrysku poprzez podpiecie vaga odczytywałem grupe000 i w drugiej kolumnie miałem swój kąt i był rózny a przestawiałem za pomoca pompy poluzowywałem ja i przestawiałem raz w jedna strone raz w drugą tylko czy dobrze robiłem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 05:29:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli przekręcałeś pompę to dobrze robiłeś ale może być tak że za mało przyspieszałeś i nie skompensowało to złego stany pompy. spróbuj max przyspieszyć tak żeby przy logu statycznym gr 04 mieć około 6-8 st wyprzedzenia. Później pojeździj kilka dni i oceń czy zapala lepiej jeżeli tak to masz pompę w fatalnym stanie lub (mało prawdopodobne) ktoś wymienił końcówki na takie z transportera z ciśnieniem otwarcia 220bar co opóźnia wtrysk głównie przy rozruchu.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 20:40:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
moja pompa ma numer 046130108 F i przez chwila załozyłem pompe od audi 100 c4 2.5 tdi AAt o numerze 046130108C i ustawiałem ja róznie kat i 140 i 70 i na ciepłym musze krecic ok 5 obrotów i dopiero odpala jestem troche zły


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2009 05:22:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli pompa którą założyłeś jest "pewna" to musisz mieć dodatkowo problem z zapowietrzaniem.
Dopóki "bąbelek" się nie spręży to masz wyraźnie zmniejszone dawkowanie i opóźniony wtrysk.
Sprawdź jeszcze raz jaką dawkę masz na wolnych obrotach na zimnym paliwie (bez żadnego odbiornika) i jaka jest jak paliwo jest mocno rozgrzane. Jeżeli dawka mocno rośnie to pompa jest też marna.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2009 21:52:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
dzisiaj z ciekawosci zmierzyłem cisnienie w cylindrach na ciepłym silniku (ok 40 stopni) i wynoisiło od 20 do 22 atmosfer czy takie jest dobre


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2009 22:43:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Kolego według danych ciśnienie podane dla silnika AAT wynosi 20.5 bar.


A tak nawiasem mówiąc wedle danych kąt zapłonu dla AAT to 2st. przed TDC - 1 st po TDC. U kolegi jest 4- 4.5 a w celu kompensacji słabej pompy radzicie ustawić na 6st przed TCD.
Jaki powinien być ustawiony kąt wtrysku gdyby pompa i wtryski były by w idealnym stanie ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 06:21:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Kąt wtrysku fabryczny jest zoptymalizowany na ekologię, szybkie rozgrzewanie zimnego silnika przy małych obciążeniach i wysoką kulturę pracy na biegu jałowym. Niestety nawet przy nowej głowicy wtryskowej/wtryskach pozostaje zwykle problem pompy podającej (regeneracja wymaga wymiany obudowy pompy - dlatego najczęściej pozostaje stara). Tak więc podczas rozruchu nie mamy wystarczającego ciśnienia wewnętrznego żeby zadziałał elektroniczno hydrauliczny przestawiacz kąta wtrysku. Ja osobiście preferuję 0.4-0.45mm co daje jakieś 3-4,5 st wyprzedzenia na ciepłym silniku. Kultura biegu jałowego troszkę "siada" ale wystarczy w adaptacji podnieść obroty do 800-820 i jest pięknie. Dodatkowo nawet w seryjnym sofcie uzyskujemy sporo mniejsze zużycie paliwa.
Pozdrawiam Ludzi mających odwagę "poprawiać fabrykę" :D

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 15:23:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
czy moje cisnienie jest złe bo wyczytałem ze stopien sprerzania ma wynosic 20 ale ja pomiar robiłem w barach wiec to chyba co innego i u mnie wynosi po 22 na trzech cylindrach i na dwóch po 20 barów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 19:11:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Może to zabrzmi troszkę niegrzecznie ale diagnostyczne ciśnienie sprężania to zupełnie co innego niż stopień sprężania - choć na pewno większy stopień daje większe ciśnienie w takim samym silniku. rozrzut + - 10% jest akceptowalny. Na miarodajny pomiar ma wpływ wiele czynników między innymi stan akumulatora i rozrusznika jak również stan cieplny silnika - który jest z reguły podawany przez producenta razem z wartością nominalnego ciśnienia sprężania dla sprawnego silnika. Oczywiście pomiar powinien być wykonany przy "odprężonych" wszystkich cylindrach i całkowicie otwartej przepustnicy powietrza jeżeli jest w silniku (niektóre stare mercedesy i silniki ze wspomaganym "gaszeniem" np.AUDI PD i podobne).
Jeżeli koledzy piszą że producent podaje ciśnienie 20,5 bar dla silnika AAT to znaczy że masz wszystko OK.
Dodatkowo można ocenić szczelność pośrednio na podstawie zużycia oleju - jeśli jest duże to szczelność powinna być kiepska szczególnie przy zimnych startach gdy cały olej spłynie ze złożenia tłok-cylinder.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2009 08:17:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Mam kompresję w AELu 33.1 35.1 33.9 33.5 35.3 - może Ci się przyda?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2009 08:30:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Widzę że ktoś ma bardziej Diesel'owskie ciśnienia, faktycznie to 20,5 to pewnie ktoś przepisał ze stopnia sprężania bo już przy wtrysku pośrednim powinno być ponad 25bar... Jeszcze pozostaje pytanie o prędkość obrotową podczas pomiaru bo może tylko rozrusznik marnie działa...

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 10:35:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
czyli widze ze czeka mnie remont silnika bo cisnienie słabe i oleju na 10 000km musze dolac ok 2L
Ale auto juz dobrze pali i rano i na ciepłym a przyczyna SZOK złe paliwo teraz zatankowałem Verve i pali od strzała


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 10:55:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Verva lepiej się rozpyla ale daje gorsze (większe) przecieki. Ja raczej używam "zwykłego" shella /diesel extra/.
Pozdrawiam !

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: