.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 10:42:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A 8 D2 rozeznanie
PostNapisane: 06.wrz.2009 13:21:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 19:56:52
Posty: 33
Lokalizacja: okolice starogardu gd
Witam szanownych klubowiczy po mojej dłuższej nieobecności.
Rozważając kupno w niedalekiej przyszłości owego modelu,prosiłbym znawców tematu o dokładne wyjaśniemie interecujących mnie zagadnień, a mianowicie:

1 Jak przebiega eksploatacja napędu quattro?

2 Jaka jest awaryjność silników diezla 2.5 oraz 3.3 , jak sobie radzą w tym modelu i jakie jest spalanie?

3 Mankamenty i spalanie silników benzynowych,w szczególności 4.2 L oraz eksploatacja z LPG

4 Funkcjonowanie elektroniki

Reasumując nie chciałbym zakupić bardzo awaryjnego modelu,co moim zdaniem byłoby niedrzecznością tejże marki. Co do spalnia to ozumiem że w tej klasie nie ma ekonomi ,ale jeżeli jest jakiś racjonalny wybór to czemu nie.
Upragnienie czekam na odpowiedzi!

_________________
AUDI C3 2.0 86r diezelek
WWW.TKAUDI.ORG

Pozdrawiam Artur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 13:59:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Mój mechanik nie poleca 3.3tdi. fajnie to chodzi do póki się coś nie wysra. Mają ten sam problem co 2.5tdi - wycierające się wałki. Podwójne turbo, niestety wymiana ich wiąże się z wyjęciem silnika - ogółem cięższko dostęp do wszystkiego w tym silniku. Teoretycznie nie powinno sie w nim wymieniac rozrządu bo jest na łańcuchu i Audi nie przewiduje wymiany, ale praktyka pokazała, po 250-300tkm łańuch przeskakuje i jest odbyt ogólny. Silnikczek jest cichy i faktycznie ładnie mruczy, ale dla przeciętnego kowalskiego może być to jednostka nie do przejścia. Kupuj 4.2 z gazem (lub inną beznyne) i będziesz jeździł dłuugo i bez żadnych problemów.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 14:01:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 13:01:23
Posty: 629
Lokalizacja: Złotoryja
1.Napęd quattro bezawaryjny w A8 warto go mieć :peace:
2.O 2.5 TDI v6 jest badrzo dużo napisane wystarczy dobrze poszukać.
Ogólnie 90% ludzi na forum twierzi że to padlina :peace: :peace:
Mi pali A6 2.5 tdi AKE 180KM trasa 9l miasto 12l tiptronik.
3.3 TDI też miałem rekord to 6,5l przy 120km/h w trasie.
Średnio 9-10trasa,13-14miasto.Fajna kultura pracy i dobre osiągi.Drogi serwis.
3.To jest jedyny słuszny silnik w A8 4.2 możesz gazować nic się nie psuje.
Spalanie niewiem bo nie użytkowałem tego silnika.
4.U mnie z elektroniką nic się nie stało przez rok posiadania.
Więc jak nie chcesz wydawać kupę kasy na serwisy to kupuj 4.2 z gazem i śmigaj bezawaryjnie...
Pozdro.

_________________
Obrazek
A6 c5 2.5 TDI AKE quattro TIP 01' SPRZEDANA!!
A8 3.3 TDI quattro 224KM 01' AKF
MB W210 2.9 TD 97' AVANTGARDE SPRZEDAM!
A3 1.8T ARZ 150PS 00' SPRZEDANA!!
Fiat Ducato Maxi 3.0 JTD MJ 11'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 14:28:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 13:01:23
Posty: 629
Lokalizacja: Złotoryja
2rafal7 napisał(a):
Mój mechanik nie poleca 3.3tdi. fajnie to chodzi do póki się coś nie wysra. Mają ten sam problem co 2.5tdi - wycierające się wałki. Podwójne turbo, niestety wymiana ich wiąże się z wyjęciem silnika - ogółem cięższko dostęp do wszystkiego w tym silniku. Teoretycznie nie powinno sie w nim wymieniac rozrządu bo jest na łańcuchu i Audi nie przewiduje wymiany, ale praktyka pokazała, po 250-300tkm łańuch przeskakuje i jest odbyt ogólny. Silnikczek jest cichy i faktycznie ładnie mruczy, ale dla przeciętnego kowalskiego może być to jednostka nie do przejścia. Kupuj 4.2 z gazem (lub inną beznyne) i będziesz jeździł dłuugo i bez żadnych problemów.


Przecież 3.3 TDI nie jest na łańcuchu.

_________________
Obrazek
A6 c5 2.5 TDI AKE quattro TIP 01' SPRZEDANA!!
A8 3.3 TDI quattro 224KM 01' AKF
MB W210 2.9 TD 97' AVANTGARDE SPRZEDAM!
A3 1.8T ARZ 150PS 00' SPRZEDANA!!
Fiat Ducato Maxi 3.0 JTD MJ 11'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 21:41:30 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
Witaj,
Z perspektywy kierowcy e-39 i s8:
a. kłatro - zajebioza. kiedys smiałem się z tekstów Hans'a, ze jak pojezdze to nie przesiądę się w nic innego - teraz wyskakujac z tylnego napedu i wsiadajac do eSki, ktora trzyma sie jak na szynach - rozumiem co szanowny mial na mysli.
b. na dieslach sie nie znam
c. 4,2 - wad brak.
najlepiej w recznej skrzyni. Pali mi toto ok. 8/9 l na trasie i jakies 11 w miesice.
Przy jezdzie lepszej polowy 8 trasa i 10 miasto.
Wiec tragedii nie ma. Silnik jest jak dla mnie totalny odjazd. Nic sie nie psuje, fajnie chodzi.
Tylko gang w BMW lepszy - ale to jednyny knyf.

Pzdr.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 22:07:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Ile ?! 8-9l trasa ?! 11 miasto ?! Nie bądźmy śmieszni... A8 4.2 lekka noga trasa 120km/h 13l, miasto 17-18l (i to nie duże, bo lekko ponad 50 tyś mieszkańców)
Nawet jeśli FIS Ci tak wskazuje w co wątpie nie łudź się, że jet tak w rzeczywistości, bo to po prostu niemożliwe przy V8, nawet na emerycką jazdę.

Co do tematu - odpuśc diesla, kup 4.2 i ładuj ew gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 22:29:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2008 01:02:09
Posty: 114
Lokalizacja: Łuków
Auto: S6 C4 4.2 Manual Avant :)
minumum w miescie jakie w v8 mozna zyskac to jest 16 litrow nie mniej(jazda jak emeryt). Trasa do 120 10litrow.

_________________
S6 C4 4.2 V8 Sedan Manual :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 23:42:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Kazdy ma inaczej.

Poliftowce chlają mniej.
Zadbane motorynki piją mniej.

Trasa: 9,2 z klimką
Miasto: 14 - mozna zejsc spokojnie do 12. Wszystko zalezy od warunków.

Mnie wpieprza srednio 13-14L - krótkie dystanse po miescie.
Rekordowo na trasie 8,4L jechałem równo, bez wariacji.

Nie kupuj TDI.

Pozdrawiam

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 23:53:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2008 01:02:09
Posty: 114
Lokalizacja: Łuków
Auto: S6 C4 4.2 Manual Avant :)
jednym slowem auto stworzone na trase. moj rekord to 8,8L przy normalnej jezdzie. w miescie nigdy nie staralem sie zejsc do minimalnego spalania:) Kup A8 zakladaj gaz i bedzie pan zadowolony:)

_________________
S6 C4 4.2 V8 Sedan Manual :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 00:51:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2008 11:44:29
Posty: 199
Lokalizacja: Łódź
o czym wy piszecie. 14 litrów w mieście ?? nie wiem jak to możliwe .Mi 13 pali w trasie 120-140 km/h
W mieście poniżej 25 nie daję rady.
Kolega ma a8 4,2 i pali mu podobnie .
PZDR

_________________
S8 '98 [AKH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 06:56:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
25? gdzie są takie miasta że się da tak szaleć?

sprawdź sondę i czujniki temp bo to jest masakra albo
jezdzisz odcinki po 1km i masz wiecznie zminy silnik

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 07:18:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2009 14:32:43
Posty: 260
Lokalizacja: Kraków
W rodzinie jest jedno A8 2,5 TDI w manualu i od pół roku nic się nie dzieje co dalej się okaże. moje zdanie jest takie samo jak kolegów choć jestem pasjonatem diesla to napiszę coś za co mnie tutaj zlinczują ale silniki diesla w a8 a nawet (coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu tym) w audi to kompletne niewypały a zwłaszcza silniki od 2,5 TDI w górę bo mniejszego czyli 1,9 TDI i ew. 2,0 TDI idzie przeboleć. co do spalanie z mojego doświadczenia mniejsze niż w silniku 1,8 T ale niewiele i zależy jak ktoś tym jeździ. przez pierwsze dni jazdy spodziewaj się średniego wyniku ok. 20 litrów.

_________________
Audi C6 3,0 TDI (10,VI ,2011-2013)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 07:37:41 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
U mnie:
rok 94 A(więc stara padlina)
przebieg 345000 km - też stara padlina

trasa: 10.5 - 12 litrów (mozna i 16 czemu nie), średnio 11
miasto: 16-20 (mozna i 30), średnio tak 17-18
Mieszane cykle (prawie wszystkie od 2,5 roku) 13.5-15.5

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 09:42:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
Średnio w mieście oscyluje mi na komputerze 16,4-16,2 l/100 km, diesel 3,3 jak niektórzy piszą do 14, warto ryzykować za 60 gr/l tym bardziej, że coraz częściej Pb i ON są w podobnej cenie. A w czym 3,3 ON jest lepszy od 4,2 PB? W ostateczności 4,2 skazisz dusicielem i naprawdę tanio jeździsz w 3,3 koszty eksploatacji można tylko zwiększyć.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 12:02:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2006 15:30:56
Posty: 493
Lokalizacja: Bytom
Panowie kupując A8 cieszcie sie z jazdy tym autem a nie wlepianiem gał w FIS .Moje nie wiem ile pali ,jak mało w baku to jade tankować i tyle ;)

_________________
http://bytom.blox.pl/resource/rekordowegraffiti3.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 13:40:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
2rafal7 napisał(a):
Mój mechanik nie poleca 3.3tdi. fajnie to chodzi do póki się coś nie wysra. Mają ten sam problem co 2.5tdi - wycierające się wałki. Podwójne turbo, niestety wymiana ich wiąże się z wyjęciem silnika - ogółem cięższko dostęp do wszystkiego w tym silniku. Teoretycznie nie powinno sie w nim wymieniac rozrządu bo jest na łańcuchu i Audi nie przewiduje wymiany, ale praktyka pokazała, po 250-300tkm łańuch przeskakuje i jest odbyt ogólny. Silnikczek jest cichy i faktycznie ładnie mruczy, ale dla przeciętnego kowalskiego może być to jednostka nie do przejścia. Kupuj 4.2 z gazem (lub inną beznyne) i będziesz jeździł dłuugo i bez żadnych problemów.


Jaki łańcuch... ?
U kolegi niestety teraz robimy głowice oraz wałki
15 tyś
heh :d

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 14:28:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Fakt pomyliło mi się z 4.0tdi :P

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 17:32:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 19:56:52
Posty: 33
Lokalizacja: okolice starogardu gd
Bardzo dziękuje wszystkim za info i rady!
Doszłem downiosku że 4.2 L jest najodpowiedniejszą jednostką napędową jak dla mnie.
Generalnie to raczej nie będe tym bardzo dużo jezdził,a wrazie konieczności można bezproblemowo zagazować prawda.Jeżeli ktoś podesłał by lineczka co do cen dobrych instalac LPG byłbym wdzięczny.
Mśle odłożyć jeszcze troche i zakupić po lifcie,mają więcej poduszek powietrznych,a to przecież bezpieczeństwo jest najważniejsze.
Dzięki !

_________________
AUDI C3 2.0 86r diezelek
WWW.TKAUDI.ORG

Pozdrawiam Artur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 19:36:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2008 20:40:31
Posty: 63
Lokalizacja: Bialystok
ARTI XXX napisał(a):
Bardzo dziękuje wszystkim za info i rady!
Doszłem downiosku że 4.2 L jest najodpowiedniejszą jednostką napędową jak dla mnie.
Generalnie to raczej nie będe tym bardzo dużo jezdził,a wrazie konieczności można bezproblemowo zagazować prawda.Jeżeli ktoś podesłał by lineczka co do cen dobrych instalac LPG byłbym wdzięczny.
Mśle odłożyć jeszcze troche i zakupić po lifcie,mają więcej poduszek powietrznych,a to przecież bezpieczeństwo jest najważniejsze.
Dzięki !

najbezpieczniejsze bedzie kupic bezwypadkowy samochod ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 22:23:56 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
hej,
1. mam manual
2. zapraszam niedowiarkow na inspekcje FIS - chetnie pokaze...
3. tez jest mi bardzo latwo wskoczyc w okolice 16,5 / 100 w miescie - jednak jezdzac NORMALNIE - nie emerycko, ale z glowa (np. odciecie przed czerwonym itd.) spokojnie jestem w takich rejonach
to auto ma po prostu takie zapasy mocy, ze nic w nim nie trzeba robic i zapieprza jak wsciekle...

p.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: