.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 06:46:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 c5 2,8 30v] co i jak można zrobić?
PostNapisane: 06.wrz.2009 04:46:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 07:58:50
Posty: 129
Lokalizacja: Otwock k. Warszawy
Noszę sie z zamiarem zakupu A4ki z silnikiem 2,8 30v (lub S6 jeżeli znajdę coś interesującego w podobnej cenie)

Ostatnio jeździłem subaru, tam sprawa wzmacniania czy wydechu była prosta, wydech co by nie robić mocy nie ujmie a brzmienia doda, moc - ciśnienie, mapowanie, IC, opdji wiele...

Teraz przesiadam się na audi (spowrotem - wcześniej C3 2,2T 10v Q) tylko wolnossak... tu sprawa barziej skomplikowana... Wydech nie może być za bardzo odetkany, w zasadzie powienien być przeliczony żeby brzmienia nie uzyskać kosztem spadku mocy... Wzmocnienie... Jakieś filtry, wydech, można coś zrobić ale wiele się chyba nie zyska...

Proszę powiedzcie mi, jezeli macie doświadczenie...

-jak zrobić wydech żeby brzmiał a nie odebrał mocy
-jak i o ile można wzmocnić silnik 2,8 30v

_________________
było: C3 2,2T Quattro, Toyota land cruiser LJ73 (auto do off-road'u), forester s-turbo.... jest 100 C4 2,8(aah) avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 c5 2,8 30v] co i jak można zrobić?
PostNapisane: 06.wrz.2009 08:55:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
korzenny napisał(a):
Noszę sie z zamiarem zakupu A4ki z silnikiem 2,8 30v (lub S6 jeżeli znajdę coś interesującego w podobnej cenie)

Ostatnio jeździłem subaru, tam sprawa wzmacniania czy wydechu była prosta, wydech co by nie robić mocy nie ujmie a brzmienia doda, moc - ciśnienie, mapowanie, IC, opdji wiele...

Teraz przesiadam się na audi (spowrotem - wcześniej C3 2,2T 10v Q) tylko wolnossak... tu sprawa barziej skomplikowana... Wydech nie może być za bardzo odetkany, w zasadzie powienien być przeliczony żeby brzmienia nie uzyskać kosztem spadku mocy... Wzmocnienie... Jakieś filtry, wydech, można coś zrobić ale wiele się chyba nie zyska...

Proszę powiedzcie mi, jezeli macie doświadczenie...

-jak zrobić wydech żeby brzmiał a nie odebrał mocy
-jak i o ile można wzmocnić silnik 2,8 30v


Najlepiej zrobic wolny wydech tz.: Przelotowy z rur kwaso odpornych
Będzie bzmiał pięknie a i spaliny będą wyhodzic bez oporu, przez co może dodac to klika km ;)
Niewiem dokładnie czy filtr stożkowy by coś w tym silniku dał..
Ja bym był za sportową wkładką KN na miejsce seryjnego filtra powietrza.
To by było chyba na tyle z "prostych",tanich rzeczy... :):

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 09:49:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Zamontuj kompresor :peace:

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 09:54:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
2rafal7 napisał(a):
Zamontuj kompresor :peace:


tak , jasne :): i uzyskaj marny wynik przyrostu 20km za XXXX PLN , nieopłacalne :!!:

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 c5 2,8 30v] co i jak można zrobić?
PostNapisane: 06.wrz.2009 13:24:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Adamer napisał(a):
Najlepiej zrobic wolny wydech tz.: Przelotowy z rur kwaso odpornych
Będzie bzmiał pięknie a i spaliny będą wyhodzic bez oporu, przez co może dodac to klika km ;)


Adamer, powyższe porady jak nic przypominają mi prehistorię polskiego tuningu i forum tuning.info.pl w 2002 roku. :):

Zresztą korzenny sam napisał:

korzenny napisał(a):
wolnossak... tu sprawa barziej skomplikowana... Wydech nie może być za bardzo odetkany, w zasadzie powienien być przeliczony żeby brzmienia nie uzyskać kosztem spadku mocy...


I tyle w temacie tuningu 2.8.

Korzenny, jak chcesz modyfikować benzynowe Audi to szukaj S4 lub 1.8T. Charakterystyki S-ki chyba nie trzeba Ci przybliżać, a odnośnie 1.8T nadmienię, że przy adekwatnych nakładach z seryjnych 150KM można wycisnąć ze 250KM.

Temat mógłby rozwinąć Marwins lub ktoś inny, kto empirycznie zgłębił zagadnienie.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 15:02:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 07:58:50
Posty: 129
Lokalizacja: Otwock k. Warszawy
Co do uturbiania to koszty aż takie koszmarne nie są, przynajmniej jeżeli chodzi o same graty, czytałem w wielu wątkach tu straszenia że turbiny po 1000-1500 i to dwie... no jak tak się bawimy to wzrost będzie barrrrdzo widoczny, bo za 1200-1500 turbinkę od Imprezy STI można kupić a z 2 takich dmuchnąć to.... turbinę ze stajni subaru dmuchającą 0,6(forester)-0,8(impreza) można kupić za 350-500...

Ale to tylko tak w kwestiach kosztów dla przykłądu... Bo chciałbym dla odmiany wolnego ssaka z większym motorem (jedyny wyjątek to 2,2T 20v w S4, ale znaleźć ładną sztukę to jak 6 w totka, a jak sa to kosztują sporo). Dlatego A4 2,8 30v lub S6 4,2 (ale cenowo i ze względu na dostępność na rynku pierwsza opcja jakby lepiej na chwilę obecną wychodzi)

Są jakieś Cipy, które tjuninkują ponoć 2,8 do 210KM za nieduży chajs na allegro, ale czy to faktycznie działa i nie krzaczy silnika....

Wydech... Fajnie byłoby przynajmniej końcowy dedykowany tłumik znaleźć, wywalić środek, ale trzeba by przemyśleć i przeliczyć z kimś żeby nie odetkać za bardzo...

_________________
było: C3 2,2T Quattro, Toyota land cruiser LJ73 (auto do off-road'u), forester s-turbo.... jest 100 C4 2,8(aah) avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 15:15:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Kolego kup sobie 2.7T, tam masz na wyjsciu 265km, a za dodatkowe ok. 2tyś zł będziesz miał 320-330km ok 500nm (program). Po założeniu kompletnego układu wydechowego już będziesz miał ok 350-360km. Póxniej dołożysz turbinu k04 i będziesz miał znowu przyrost ok 50km. Pomyśl nad S4 i tyle :peace:

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 16:17:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 07:58:50
Posty: 129
Lokalizacja: Otwock k. Warszawy
2rafal7 napisał(a):
Kolego kup sobie 2.7T, tam masz na wyjsciu 265km, a za dodatkowe ok. 2tyś zł będziesz miał 320-330km ok 500nm (program). Po założeniu kompletnego układu wydechowego już będziesz miał ok 350-360km. Póxniej dołożysz turbinu k04 i będziesz miał znowu przyrost ok 50km. Pomyśl nad S4 i tyle :peace:



To jest rozwiązanie... I tak też zrobię... Ale za jakiś czas... Kwestia dołożenia kilku tysiączków. Po prostu na chwilę obecną dysponuję ograniczonym budżetem, A4 V6 jest tańsze... Muszę mieć auto na teraz do jazdy, ale musi to być szynki, komfortowe kombi 4x4. A4 2,8 spełnia te wymogi, zastanawiałem się po prostu czy i co można w nim zrobić. W takim razie pozostanę przy serii, najwyżej coś z wydechem zrobię żeby ładniej brzmiał ale i mocy nie zabrał... A za pół roku, rok, sprzedam dołożę i faktycznie chyba na S4 się skuszę

_________________
było: C3 2,2T Quattro, Toyota land cruiser LJ73 (auto do off-road'u), forester s-turbo.... jest 100 C4 2,8(aah) avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 17:05:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 07:58:50
Posty: 129
Lokalizacja: Otwock k. Warszawy
Znalazłem w Wawie S6 C4 ciemnozielone ponoć nie bite... przebieg 315tys to chyba dla v8 nie za dużo...

Chyba dziś zobaczę, to to czego szukam... i na własnym podwórku...

_________________
było: C3 2,2T Quattro, Toyota land cruiser LJ73 (auto do off-road'u), forester s-turbo.... jest 100 C4 2,8(aah) avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 13:59:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2006 07:58:50
Posty: 129
Lokalizacja: Otwock k. Warszawy
A powiedzcie mi...

Czy jak do wolnossaka v6 czy v8 zapodam jakiś taki uniwersalny tłumik sportowy, co to nie są drogie a dają ładne brzmienie, to nie zdławi silnika?
Zastanawiam się jak w prosty niedrogi sposób wydobyć brzmienie silnika, nie zmniajszając jego mocy

_________________
było: C3 2,2T Quattro, Toyota land cruiser LJ73 (auto do off-road'u), forester s-turbo.... jest 100 C4 2,8(aah) avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: