.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 10:16:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 16:55:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2009 21:23:01
Posty: 30
rafala6 napisał(a):
A co ma wspólnego AC z pojemnością.

Na ten przykład wysokość stawki - im większa pojemność tym większa moc silnika i potencjalne ryzyko uszkodzenia auta za które ubezpieczyciel musiałby zapłacić. Analogicznie rośnie stawka za OC.

_________________
Było:
1. Jetta II 1.8 GT (niedościgniony ideał)
2. Miało być Audi A4 B5 1.8T wyszła szczera pomyłka czyli Vectra B 2.0
Miało być:
Audi A4 B6 1.8T Tip Quattro
Będzie:
Nowe VW Polo V 1.4 (czasami określane jako VI)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 16:56:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Richard_1 napisał(a):
rafala6 napisał(a):
A co ma wspólnego AC z pojemnością.

Na ten przykład wysokość stawki - im większa pojemność tym większa moc silnika i potencjalne ryzyko uszkodzenia auta za które ubezpieczyciel musiałby zapłacić. Analogicznie rośnie stawka za OC.

BZDURA.A za oc 600zł no to jest naprawde dużo :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 21:34:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2009 21:23:01
Posty: 30
rafala6 napisał(a):
Richard_1 napisał(a):
rafala6 napisał(a):
A co ma wspólnego AC z pojemnością.

Na ten przykład wysokość stawki - im większa pojemność tym większa moc silnika i potencjalne ryzyko uszkodzenia auta za które ubezpieczyciel musiałby zapłacić. Analogicznie rośnie stawka za OC.

BZDURA.A za oc 600zł no to jest naprawde dużo :D

Bzdura to jest 600 zł za OC, ja na to auto otrzymałbym 450 zł za cały rok, już sprawdzałem. Dla porównania na 1.8T kwota to 420 zł :D Niestety auto o którym mowa to nie jakiś antyk, który zajumałby jedynie miłośnik marki, a AC swoje kosztuje i przy okazji OC jest droższe na takie auto. No i w przypadku AC różnica w opłacie za pojemność jest duża. Nadal nie wierzysz, to wypróbuj jakikolwiek kalkulator OC z AC i zobaczysz o jakich kwotach mowa... .

_________________
Było:
1. Jetta II 1.8 GT (niedościgniony ideał)
2. Miało być Audi A4 B5 1.8T wyszła szczera pomyłka czyli Vectra B 2.0
Miało być:
Audi A4 B6 1.8T Tip Quattro
Będzie:
Nowe VW Polo V 1.4 (czasami określane jako VI)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 08:42:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Jak przezywasz takie maniaki to sobie odpusc to auto bo chyba nie bedzie cie stac na jego utrzymanie.450zł za 1.8T to jest dużo.Za 3.0 płace 600zł z NW widze,że duża różnica :056: A zresztą zanim kupisz to auto to ja sie zestarzeje.Tyle koniec ode mnie.Żegnam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 09:41:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Stary, co ty glupoty gadasz! W AC ,,moc i pojemnosc'' nie ma nic do rzeczy, placisz przecierz od wartosci rynkowej.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 13:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2009 21:23:01
Posty: 30
SLOVIAN napisał(a):
Stary, co ty glupoty gadasz! W AC ,,moc i pojemnosc'' nie ma nic do rzeczy, placisz przecierz od wartosci rynkowej.

No a sprawdzałeś stawki za ubezpieczenie (OC+AC) 1.8T i 3.0? Ja sprawdzałem i różnica wychodzi rzędu 800-1000zł. No a za tyle to można rozrząd i wymianę wszystkich olejów zrobić i jeszcze zostanie. Jeszcze raz napiszę, posprawdzajcie sobie w kalkulatorach ubezpieczeń zmieniając poszczególne dane auta (wiek, pojemność), dane nabywcy (wiek i zniżki), można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Jak np., że Link 4 nie docenia kierowców (jak twierdzi w reklamie), a samochód którym jeździsz.... .

2rafal7 napisał(a):
Manual + usa nie wrózy dobrze n większość aut jakie widziałem, lub kupili moi znajomi z USA w wersji manualnej miały do wymiany już sprzęgła. To jest naród, który jest wychowany na automatach, prawko tez zdają na tych skrzyniach.


No i najwyraźniej miałeś rację, bo sprzedawca dopisał taką sentencję:
"Auto sprawuje się nienagannie Jedna usterka przy ruszaniu rano ( tylko na 1 biegu ) po całej nocy postoju czasami przez chwile coś lekko zabuczy później wszystko ok (mechanik mówił ze to może być coś ze sprzęgłem ale śmiało można jeździć )"
Czyli do nieco naruszonej karoserii trzeba dodać wymianę sprzęgła i (czego się obawiam) skrzyni biegów i to jest najprawdopodobniej powód odsprzedaży auta po zaledwie półtora miesiącu posiadania.

_________________
Było:
1. Jetta II 1.8 GT (niedościgniony ideał)
2. Miało być Audi A4 B5 1.8T wyszła szczera pomyłka czyli Vectra B 2.0
Miało być:
Audi A4 B6 1.8T Tip Quattro
Będzie:
Nowe VW Polo V 1.4 (czasami określane jako VI)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 20:52:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2009 21:23:01
Posty: 30
Wracając do tematu zastanawiam się czy ktokolwiek interesował się tym autem:
http://otomoto.pl/audi-a4-C9645313.html
Z opisu żyleta, ze zdjęć też w miarę ok, cena bardzo atrakcyjna, a auto już co najmniej 2 miesiące na aukcjach widzę. Wie może ktoś co z tym typem jest? Pytam tak z ciekawości, bo ochota na wyjazd na drugi kraniec polski mi już odeszła.

_________________
Było:
1. Jetta II 1.8 GT (niedościgniony ideał)
2. Miało być Audi A4 B5 1.8T wyszła szczera pomyłka czyli Vectra B 2.0
Miało być:
Audi A4 B6 1.8T Tip Quattro
Będzie:
Nowe VW Polo V 1.4 (czasami określane jako VI)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 15:40:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2009 21:23:01
Posty: 30
Witam po dłuższym czasie i jednocześnie liczę na wyrozumiałość moderatorów, że wstawiam trzecią odpowiedź zamiast edytować poprzednie. Wychodzę z założenia, że sprawa jest na tyle odmienna, że jej podpinanie pod wcześniejszą mija się z celem.

Jak wiadomo szukałem auta takiego jak w opisie. Zacząłem z kwotą 30k i B6 z ośką. Jednak w drodze poszukiwań apetyt wzrósł, a wraz z nim suma na auto. Najpierw 35 k, potem 40 k i gdy doszedłem do 45 k a w zasięgu wzroku żadnego pewnego auta skierowałem się do salonów sprzedaży nowych aut. Ponieważ po wpadce z Oplem straciłem zaufanie do tej marki i innych "wynalazków na kołach" skierowałem się do salonu VW, gdzie za niewiele większą kwotę zaoferowano mi VW Polo (nowa wersja!). Po jeździe próbnej oraz przewertowaniu ofert innych producentów zdecydowałem się zakupić nowego wilczka z silnikiem 1.4, za co zapewne zostanę "zjedzony" ale mnie to nie interesuje - tym autem ja będę jeździł :D

Dlaczego zdecydowałem się na auto klasy B szukając używanego w segmencie C/D? Odpowiedź możecie znaleźć w temacie o niepolecanych aukcjach. Swoje lata w naprawianiu przeróżnych samochodów już mam, więc nie dam sobie sprzedać kitu. W poszukiwania "nowego" auta włożyłem już 300 zł w paliwo, 300 w mandaty i niezliczoną ilość czasu, który mogłem spędzić przyjemniej. Niestety każda oferta sprzedawanego samochodu była poprostu naciąganiem lub liczeniem na frajera, natomiast do prawdziwych okazji nie zdążyłem dojechać - tak szybko się sprzedawały... . Ponieważ potrzebuję auto do jazdy, więc w końcu dałem sobie z tym siana kupując nowe auto, w którym nie zastanawiam się co poprzedni właściciel robił, że wnętrze tak zużyte, czy kręcił licznik, kiedy wymieniał płyny, czemu opony nierówno zużyte itp. itd.

Natomiast dla zainteresowanych rzetelnym porównaniem A4B6 do nowej generacji VW polo to tak:
A4 przoduje pod względem wielkości przestrzeni pasażerskiej, bagażnika i ogólnym wyglądzie sedana. Dodatkowo w A4 ma dwustrefową klimatyzację oraz mocniejsze silniki, nawet ta licha 2 litrówka jest znośna, choć (o zgrozo) jest dużo aut z silnikiem 1.6 - przecież to nie ma szans dynamicznie jechać.. .

Niestety to by były jedyne zalety A4, ponieważ nowe Polo jest naprawdę dopracowane. Według pomiarów magazynów motoryzacyjnych głośność dźwięku w kabinie jest w Polo nawet nieco lepsza, podobnie z drogą hamowania (Polo staje o 0,5 km bliżej!), natomiast zawieszenie to prawdziwa bajka - samochód jest sztywny, a jednocześnie pokonuje typowe polskie dziury, czy tory kolejowe tak jakby po nich płynął. W środku w wersji Highline (którą zamówiłem) znajduje się kierownica obszyta skórą (nie plastik jaki jest w autach z usa), elektryczne szyby we wszystkich drzwiach (w europejskich A4 przeważają korby z tyłu) do tego wygodne sportowe fotele, czy podłokietnik. Oczywiście do auta zamówiłem klimatyzację (półautomatyczna - sama reguluje temperaturę, natomiast prędkość i typ nawiewu wybierany manualnie) oraz radio. Z racji ośki zamówiłem również ESP (w Vectrze byłem zadowolony z tego systemu).

Niestety najlepszy dostępny silnik to 1.4, który jednak jest raczej słaby jak na moje oczekiwania - cóż za dwa lata będzie trzeba jakiś kompresor wstawić ;) Choć dla poprawy humoru nawet mocno kręcony zużywał zaledwie 0,1 l benzyny więcej i średnio podczas dynamicznych prób autem spaliłem zaledwie 6,1 litra! Mocniejszy silnik 1.2 TSI będzie dostępny dopiero w przyszłym roku, natomiast chcących zapytać dlaczego nie kupię diesela śpieszę dodać, że jego zakup (droższy o 10 tysięcy) zwróciłby się dopiero po przebiegu większym niż 100 000 km a ja zamierzam eksploatować auto zaledwie 75 000 km. Tak więc miłośnicy ropniaków kupujcie sobie auta z przebiegiem 100 tysięcy ;) Nie ma na świecie frajera, który kupując diesela zrobiłby nim taki symboliczny przebieg... .

Tak nawiasem na Polo zdecydowałem się dodatkowo popatrzywszy na listę najczęściej kradzionych aut w Polsce w 2008 roku. Miejsce 4 Audi A6 - 568 ukradzionych, miejsce 5 Audi A4 - 435 ukradzionych, miejsce 9 Audi 80! (kto i po co kradnie takie auta!) których zniknęło 292, natomiast Polo całej rodziny znajduje się na miejscu 15 z liczbą 222 skradzionych aut.

Jednak najważniejsze to niemal zerowy przebieg auta, pewność jego historii i fakt, że dopiero auto kupiłem, a do jego kupna za 5 lat mam już dwóch chętnych! Natomiast chcąc dobrze sprzedać Audi musiałbym wzorem większości sprzedawców odprawiać cuda nad licznikiem, a ja oszustem najzwyczajniej nie jestem. W efekcie tego wolę wolniej jeździć Polo, niż liczyć na cud przy odsprzedaży lub najzwyczajniej naciągać przyszłego nabywcę, żeby odbić sobie fikcyjną cenę zakupu Audi z rynku wtórnego. Że o fakcie napraw awaryjnych używanego auta nie wspomnę - w nowym teoretycznie 3 lata powinienem przejeździć bezawaryjnie jedynie wymieniając płyny eksploatacyjne... .

Na zakończenie chciałbym podziękować osobom, które uczestniczyły w dyskusji, służyły swoją wiedzą by pomóc oraz tym , którzy małymi lub większymi kroczkami zmierzali w kierunku silnika 4.2 ;)

_________________
Było:
1. Jetta II 1.8 GT (niedościgniony ideał)
2. Miało być Audi A4 B5 1.8T wyszła szczera pomyłka czyli Vectra B 2.0
Miało być:
Audi A4 B6 1.8T Tip Quattro
Będzie:
Nowe VW Polo V 1.4 (czasami określane jako VI)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 16:27:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
no cóż, to nie audi ale dalej VAG :) życze bezproblemowej i przyjemnej jazdy nowym nabytkeim :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 16:30:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Trzeba byc desperatem,żeby nabyc nowe(stare)polo :pop: :szczerbol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 17:10:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2009 21:23:01
Posty: 30
rafala6 napisał(a):
Trzeba byc desperatem,żeby nabyc nowe(stare)polo :pop: :szczerbol:

Nowego (starego) Polo już nie zakupisz, bo od pół roku są wysprzedane. Ja zakupiłem Polo nowej generacji, która jest w salonach sprzedaży od sierpnia, a od września wydawana klientom. Mój samochód jest robiony na zamówienie w Wolfsburgu (jak na razie jedyne miejsce produkcji nowej wersji). Natomiast samo auto urosło dosłownie do wielkości Golfa III.

Natomiast tak zupełnie nawiasem nie trzeba być desperatem, żeby zakupić Polo. Zanim zacznie się ten model krytykować trzeba najpierw wsiąść do środka (wersji Highline a nie najtańszej!) i się nim przejechać. Wówczas zauważysz, że za wyjątkiem gabarytów i lichego silnika to auto oferuje taki sam (o ile nie wyższy) komfort jazdy niż model B6 (niejednym jeździłem więc mam porównanie). Fakt, niektórym może wadzić średnia ilość miejsca na nogi z tyłu czy mały bagażnik ale w moim przypadku nie robi to większej różnicy - zaledwie 20% jazd odbywam z pasażerami z tyłu, natomiast hatchback po złożeniu siedzeń daje bardziej pakowną przestrzeń niż sedan.

_________________
Było:
1. Jetta II 1.8 GT (niedościgniony ideał)
2. Miało być Audi A4 B5 1.8T wyszła szczera pomyłka czyli Vectra B 2.0
Miało być:
Audi A4 B6 1.8T Tip Quattro
Będzie:
Nowe VW Polo V 1.4 (czasami określane jako VI)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 17:13:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Jechałem golfem 6.Moim zdaniem bez rewelacji,a co dopiero polo :): Ale niech ci długo służy :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 17:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2009 21:23:01
Posty: 30
majkel1615 napisał(a):
no cóż, to nie audi ale dalej VAG :) życze bezproblemowej i przyjemnej jazdy nowym nabytkeim :)

Ano dziękować, dziękować. No niestety za tą kwotę w Audi nie było nawet co pytać. Chętnie kupiłbym Golfa VI ale cóż kasa ma swoje ograniczenia. Chciałem pozostać w VAG, więc zrezygnowałem z ofert konkurentów, choć były kuszące. Za tą samą kasę mogłem kupić Astrę III, Forda Focusa (z silnikami 1.6) lub nawet bardzo dobrze wyposażonego Chevroleta Cruze z silnikiem 1.8. Te auta dawałyby więcej miejsca (którego tak naprawdę nie potrzebuję) ale w zamian znacznie większą utratę wartości, gorsze właściwości jedne w Oplu, podobne do Polo parametry przyspieszania w Oplu i Fordzie oraz całkowitą niepewność jak będzie się zachowywało Daewoo o przepraszam Chevrolet. Dlatego wolałem pozostać w VAG kupując samochód klasy B zamiast C. Choć tak szczerze powiem, że naprawdę zamiast kupować Audi z przebiegiem 400 tysięcy km lepiej jednak zainwestować w takiego Chevroleta, który te 100 tysięcy jakoś zrobi bez większych awarii, co powinno zrekompensować dużą utratę wartości przez to auto.

_________________
Było:
1. Jetta II 1.8 GT (niedościgniony ideał)
2. Miało być Audi A4 B5 1.8T wyszła szczera pomyłka czyli Vectra B 2.0
Miało być:
Audi A4 B6 1.8T Tip Quattro
Będzie:
Nowe VW Polo V 1.4 (czasami określane jako VI)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 21:26:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
ile cie kosztowało to Polo? Ogólnie to autko mi się bardzo podoba, wnętrze też całkiem przyzwoite. No i zawsze nowy to nowy. Co prawda nie prezentuje się na tyle dostojnie co A4, no ale...coś za coś :)

życzę bezawaryjnej jazdy :D

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 23:01:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2009 21:23:01
Posty: 30
Janek512 napisał(a):
ile cie kosztowało to Polo? Ogólnie to autko mi się bardzo podoba, wnętrze też całkiem przyzwoite. No i zawsze nowy to nowy. Co prawda nie prezentuje się na tyle dostojnie co A4, no ale...coś za coś :)

życzę bezawaryjnej jazdy :D


Na stronie VW jest konfigurator, możesz sobie posprawdzać jakie zestawienie będzie Tobie lepiej pasować i ile będzie kosztować.
http://www.volkswagen.pl/modele/nowe_polo/
Warto dokładnie przejrzeć cennik, bo w moim przypadku wyszło taniej kupić Highline niż doposażać Comfortline. No i te "kubełki" w Highline :) Cennik zaczyna się od nieco ponad 40k, a z pełnym wypasem możesz nawet dojść do 60 k ;) Ponieważ samochód się dobrze sprzedaje, więc sprzedawcy nie chcą zbytnio obniżać ceny ale tak do 2% upustu możesz utargować. No a jak dobrze zagrasz to nawet z 3% wytargujesz. Więcej raczej nie chcą dawać, bo nowy model i tak jak pisałem wcześniej sprzedaje się dobrze. Osobiście gdybym nie potrzebował tego auta kupić już, to odczekałbym te pół roku aż wejdzie do sprzedaży wersja 1.2 TSI, bo 1.4 aby osiągnąć dobrą elastyczność w trasie wymaga wachlowania biegami.

No i masz w pełni rację, A4 to to nie jest ale z drugiej strony co nowy to nowy, w środku czuć nowość, świeży silnik jest dynamiczny, niewybite zawieszenie sprawuje się lepiej niż w większości używanych A4, koła mają niemal zerowe opory toczenia, w efekcie stojąc na światłach często trzeba ręczny zaciągać. Naprawdę co nowe to nowe i choć teoretycznie o klasę (dwie) niżej, to za wyjątkiem gabarytów i dynamiki Polo w pełni dorównuje A4 miejscami nawet je prześcigając. I co najważniejsze sam decydujesz jaka wersja, jaki kolor, jakie wyposażenie, zamiast brać co jest w używkach... .

_________________
Było:
1. Jetta II 1.8 GT (niedościgniony ideał)
2. Miało być Audi A4 B5 1.8T wyszła szczera pomyłka czyli Vectra B 2.0
Miało być:
Audi A4 B6 1.8T Tip Quattro
Będzie:
Nowe VW Polo V 1.4 (czasami określane jako VI)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: