.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:57:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAD] Nie zapala na ciepłym silniku
PostNapisane: 06.wrz.2009 12:45:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2009 22:33:41
Posty: 2
Audi 100 C4 rok 1991 silnik AAD 1975 (czy coś koło tego). Benzyna, żadnych gazów. Na zimno pali bez problemu . NIe stracił mocy , zrywu itp. Po kilkunastu kilometrach nie zapali za nic , czasami tylko zagdacze 1 raz i dalej nic. ( na zaciąg i "z górki" od razu..)
Pomaga zdjecie kabli z czujnika temperatury ( niebieski, dwa przewody) pali od razu, po założeniu kabli troche zwieksza obroty. Sprawdzono i wymieniono czujniki temperatury, ustrojstwo na dolocie powietrza , wtryskiwacz rozruchowy, filtr powietrza i paliwa. Na ciepłym silniku po włączeniu silnika terkocze jakieś małe ustrojstwo na filtrze powietrza. Odłączenie nic nie zmienia ( tylko terkot znika..) Znani warsztatowcy wymiękli. wymiana całego układu wstryskiu nic nie dała...VAG nie pokazuje błedów...
Ki diabeł siedzi w tym złomie?? :(
WW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 20:58:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
regulowałeś mieszankę śrubą do regulacji CO? Był robiony pomiar prądu elektrozaworu na ciepłym i zimnym silniku? Sprawdzano poprawność działania potencjometru przepływomierza? Szczelność?
Stan i "jakość" ruchu talerzyka przepływomierza?
jeśli nie, najpierw zrób to. później będziemy myśleć głębiej.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 22:32:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2009 22:33:41
Posty: 2
JAkość mechaniaki talerzyka sprawdzono (wymieniono także cały układ z przewodami do wtryskiwaczy , -z potencjometrem, itp-było jeszcze gorzej.. :(: ) Szczelność sprawdzono, tego prądu nie mierzyłem -a ile ma być?? :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 06:00:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2009 15:13:20
Posty: 18
Lokalizacja: Tczew
POdepne sie. Jak ustawić tą klape "talerz" czy jak to tam sie zwie fachowo? W 100 C4 2,3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 07:19:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Poszukaj na necie książki sam naprawiam XXX, tam wszystko jest rozrysowane. Już nie pamiętam jak to było, ale przerwa na spoczynku miała może 0,9mm (ale głowy nie ram).

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 08:07:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Spoczynkowo ustawiasz talerzyk na 1,9mm od dolnej krawędzi gardzieli od strony rozdzielacza. Później MUSISZ wyregulować mieszankę. Po każdej ingerencji w układ musisz wyregulować mieszankę.
Najprościej bez analizatora spalin robisz to tak: zagrzewasz silnik do temperatury roboczej (>80C). Sprawdzasz poprawność działania sondy lambda (jest duże prawdopodobieństwo że sonda będzie "stała" na jednej wartości, ale na ujmowanie i dodawanie gwałtowne gazu musi reagować. Jeśli reaguje w dobrym zakresie (od 0,2-0,9V na mierniku) przechodzimy do kolejnego punktu, czyli odpinamy wtyczkę dwu-pinową od elektrozaworu, obcinamy jeden z przewodów (obojętnie który), pomiędzy obcięte przewody wpinamy miliamperomierz i regulujemy śrubką CO, czyli składem mieszanki w taki sposób, aby prąd elektrozaworu oscylował jak najbliżej "zera". Warunkiem KONIECZNYM poprawnej regulacji jest sprawna sonda, czujnik temperatury oraz absolutnie szczelny dolot. Bez tych trzech rzeczy NIE USTAWISZ nigdy mechanicznego wtrysku :)
Po przeprowadzonej regulacji mierzysz napięcie sondy lambda na wolnych obrotach, powinna już sobie oscylować. Poza tym po poprawnej regulacji i polutowaniu rozciętego przewodu podczas wypinania wtyczki elektrozaworu na działającym zagrzanym silniku NIE powinno być żadnej zmiany w pracy silnika.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 13:18:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Kolego masz typowy objaw ubogiej mieszanki , jak odpinasz czujnik to komputer dostaje odczyt nieskończenie wielkiego oporu czyli uznaje że silnik jest bardzo zimny i daje więcej paliwa , dzięki czemu możesz odpalić.

Sprawdź :

- pompę (tzn ciśnienie paliwa powinno być 6,5 bara , u mnie właśnie pompa nie wyrabiała)
- regulator ciśnienia
- skład mieszanki

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: