.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:19:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Jak u mnie działa quattro - CZY DA SIE ROZŁĄCZYĆ TYŁ
PostNapisane: 09.wrz.2009 17:25:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Mam pytanie Teoretyczne i Praktyczne. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć czy jest opcja aby u mnie ODPIĄĆ tylny most tak ażeby napęd szedł tylko na przednią ośke??

Mam Silnik ACK, skrzynie 4ke, automat, quattro BEZ jakiegokolwiek guziczka DIFF itp. Poprostu nic nie mam. Teoretycznie wiem jak u mnie działa quattro ale chciałbym się dowiedzieć czy ktoś przeprowadzał taki manewr i co NAJWAŻNIEJSZE - CZY MOGĘ COŚ ZEPSUĆ JAK BĘDĘ JEŹDZIŁ NA STAŁE Z ODPIĘTYM TYLNYM MOSTEM??

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

p.S. Bardzo proszę o nie nabijanie sobie postów wypowiedziami typu "to po coś kupił quattro - trzeba było kupić ośke" Mam quattro i chcę poprostu pokombinować. Nie chcę nikogo urazić i proszę o zrozumienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Jak u mnie działa quattro - CZY DA SIE ROZŁĄCZYĆ
PostNapisane: 09.wrz.2009 17:34:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
juz mialem cos napisac az przeczytalem to ponizej, wiec sie powstrzymam.

bobasspr napisał(a):
p.S. Bardzo proszę o nie nabijanie sobie postów wypowiedziami typu "to po coś kupił quattro - trzeba było kupić ośke" Mam quattro i chcę poprostu pokombinować. Nie chcę nikogo urazić i proszę o zrozumienie.


nawiasem mowiac po co tak chcesz kombinowac? masz Q wiec powinienes sie cieszyc, bo wielu nie ma a napewno by sie ucieszyli gdyby mieli.

nie masz zadnego guziczka OFF, bo podejrzewam nikt go nie ma :D

a jak chcesz miec oske, odrec wal napedowy i gotowe :P :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 17:35:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Bez zmiany skrzyni sie nie da.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Jak u mnie działa quattro - CZY DA SIE ROZŁĄCZYĆ
PostNapisane: 09.wrz.2009 17:38:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
zegar napisał(a):

a jak chcesz miec oske, odrec wal napedowy i gotowe :P :peace:


i myślisz, że pojedzie ?

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Jak u mnie działa quattro - CZY DA SIE ROZŁĄCZYĆ
PostNapisane: 09.wrz.2009 17:42:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
J@rek napisał(a):
zegar napisał(a):

a jak chcesz miec oske, odrec wal napedowy i gotowe :P :peace:


i myślisz, że pojedzie ?


Jarek, a masz inny pomysl?
czytalem juz na forum ze ktos z oski chce zrobic Q, ale odwrotnie to pierwsze slysze.
zobaczymy, moze ktos juz robil cos takiego i napisze jakie sa efekty koncowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 17:43:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Tu nie ma czego oglądać, odpinając wał auto NIE pojedzie. Sam napęd na przód nie wystarczy.

Obrazowo, po odpięciu wału torsen zachowa się jak zwykły otwarty mechanizm różnicowy i puści moment tam gdzie są najmniejsze opory.
W rezultacie wyście na wał ze skrzyni będzie się obracać, a będzie stać jak stało.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 17:53:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Takie cuda to się dało w starych 80/100 tudzież passatach które nie miały torsena a miały blokadę centralnego i tylnego dyfra... Tylko nie wiem czy taka blokada długo wytrzyma ale mój brat jeździł kilka dni takim "tylnonapędowym" passatem jak przedni przegub rozerwał bo nie miał czasu naprawić...
Pozdrawiam racjonalizatorów!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 17:56:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
A torsena nie tak łatwo oszukać :
http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mS ... re=related

chyba że potraktujemy go spawarką...

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 19:03:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Kolego j@rek masz u mnie wielkiego plusa....
Chodzi o to że czytam i czytam i NIby torsen działa ODWROTNIE niż mechanizm różnicowy, tzn podaje moment obr. tam gdzie jest WIĘKSZĘ obciążenie ale powiedz mi proszę jak na tym filmiku to audi ZJECHAŁO samo tzn bez żadnego POPCHNIĘCIA np. przez kolege.

Właśnie w tym sens mojego pytania.

Już wam piszę o co chodzi - po kilku rozwalonych tylnych mostach w mercedesie, chciałem WYCIĄGNĄĆ na zewnątrz cały tylny most z mojej audisi i zrobić go od podstaw (sprawdzić luzy, łożyska, satelity itp) ale chciałem w tym czasie używać normalnie tego auta.

Sprawa numer dwa jest taka, że na podobnym forum A6 przeczytałem że TE same dwa modele audi, z tym że jedna ma q a druga ośke mają znaczne różnice w zyżyciu paliwa - to także było powodem napisania tego postu.

Proszę o dalsze Wasze opinie i raz jeszcze piszę - Nie odbierzcie tego postu negatywnie - powiedzmy że to eksperyment w którym nie chciałbym uszkodzić mojej 4HP18 a sprawdzić co z tego wyniknie :)


Ostatnio edytowano 09.wrz.2009 19:07:36 przez bobasspr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 19:06:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
bobasspr napisał(a):
Sprawa numer dwa jest taka, że na podobnym forum A6 przeczytałem że TE same dwa modele audi, z tym że jedna ma q a druga ośke mają znaczne różnice w zyżyciu paliwa - to także było powodem napisania tego postu.

:):

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 19:34:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
emge napisał(a):
bobasspr napisał(a):
Sprawa numer dwa jest taka, że na podobnym forum A6 przeczytałem że TE same dwa modele audi, z tym że jedna ma q a druga ośke mają znaczne różnice w zyżyciu paliwa - to także było powodem napisania tego postu.

:):


Sprzedaj auto jak nie stać Cię na paliwko i kup rower...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 20:02:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
bobasspr napisał(a):
jak na tym filmiku to audi ZJECHAŁO samo tzn bez żadnego POPCHNIĘCIA np. przez kolege.


Koła jednej osi się kręcą, bo cała para przez torsena idzie na nie właśnie dlatego, że mają opór bliski zeru. Zwiększenie oporu do min. 30% oporu drugiej osi (np. poprzez lekkie przyhamowanie) spowoduje, że torsen się "zamknie" i zacznie podawać napęd na obie osie w odpowiedniej proporcji.

Odłączając wał u siebie osiągniesz to co na filmie - cała para pójdzie na odłączony tył, a Ty zostaniesz w miejscu. Nie wiem, czy dałoby radę zrobić jakąś blokadę, którą zepniesz flanszę przegubu wału z obudową skrzyni.

Jak dla mnie temat umarł.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 20:11:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Jak tu nie nabijać postów skoro żyła trzeszczy! Coś Ty wydumał?! :536:

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 20:13:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Tak czytam wszystko na forum oraz u wujka "google" o dochodze do wnisoku kolego "rodzynek" że masz racje. Będę musiał przez najblizszy miesiać JEŹDZIĆ ROWEREM jak wyciągne tylny most. Ale warto było zadać takie pytanie na forum.

Znalazłem fajny patent który zrobiło SUBARU iceńcie sami
http://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUg ... re=related


Dzięki wam chłopaki. To moje pierwsze Audi i dlatego zadaje takie a nie inne pytania.

Jedyne 4x4 którym jeżdziłem to ML 4Matic ale ..... to jest właśnie drogie autko.

Pozdrawiam wszystkich raz jeszcze.

Acha i proszę rozwińciie jescze temat spalania dwóch tych samych auto z tym że jedne z Quattro a drugie bez.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 20:19:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
co tu rozwijać litr do półtorej na 100-tkę więcej od ośki.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 20:38:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Torsen żeby działał sensownie nie może być "samohamowny" więc zazwyczaj pozwala na rozkład 30%/70% lub 70%/30% . Oczywiście da się zrobić całkowicie samohamowny ale wówczas napęd będzie przekazywany tylko kołem kręcącym się wolniej tak prawie jakbyś nie miał mechanizmu...

Jeżeli chodzi o wyjechanie z rolek to jest pewien trick, mianowicie wyższy bieg i gwałtowne przyspieszenie - w ten sposób zerowy opór osi zamieniamy w opór związany z przyspieszaniem mas wirujących kół i następnie przemnażamy w stosunku 70/30 i wyjeżdżamy.

Blokada wału względem obudowy skrzyni nie ma sensu gdyż 70% momentu będzie przekazywane na zatrzymane wyjście a tylko 30% na napęd samochodu. W Efekcie nie przystosowany do takiego ciągłego obciążenia torsen się przegrzeje i zatrze (chyba że najpierw urwie się zamontowana blokada - bardziej prawdopodobne).

Podziwiam fantazję forumowiczów...

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 20:41:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Załóż se skrzynie biegów z ośki :peace:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 05:12:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Adamer napisał(a):
Załóż se skrzynie biegów z ośki :peace:

:diabel: :diabel: :diabel: :diabel: :diabel: :diabel: :diabel: :peace:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 17:38:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Nie nie ma sensu zmianiać skrzyni, chciałem poprostu wiedzieć. Myśle że temat został wyczerpany i można zamknąć. Dzięki wielkie za wszystkie wypowiedzi. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: