.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 19:23:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4, 2,3 AAR] Problem z regulacją...
PostNapisane: 04.wrz.2009 19:49:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Po raz kolejny muszę założyć temat... Po problemach z silnikiem i remoncie nie mogę dojść do ładu z gazem. Miałem wystrzał. Na szczęście nic wielkiego się nie stało, ale miałem przebicie na kablach BERU, rok użytkowania ok 20k :/ Przewody wymieniłem na NGK i dziś znów miałem kichnięcie. Byłem na regulacji i nie da się wyregulować blosa, bo chwilę po dobraniu mieszanek pojawia się znów problem, jakby się sam rozregulowywał :/ Gaziarz powiedział, że może to być problem z reduktorem, ale reduktor też zakładałem z rok temu nowy... Miał ktoś podobne problemy? Dodam, że w międzyczasie wydech doprowadziłem też do porządku. Obroty mam za niskie, bo ok 500-600. Przed regulacją było 800. Boję się , że kichnie w trasie i coś rozwali. Czy każdy reduktor z blosem należy wykręcić na max??? Aha gaziarz powiedział, że jak obie śrubki są zakręcone max. to silnik powinien zgasnąć, a u mnie nie gaśnie. Może wypowiedzą się koledzy po fachu?

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2009 21:05:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jaki masz reduktor, bo jesli BRC, to po roku mozesz mieć juz powyciągane membrany. Co się samo rozlregulowuje ? Blos czy reduktor ?
Jeśli chodzi o regulacje blosa, to powinna być lekko bogata mieszanka.
Reduktor przy blosie powinien być rozkręcony, dopiero jak regulując blosa nie dajemy rady wyregulować - zubozyć mieszanki, wtedy mozna przykręcic reduktor.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 08:17:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Blos raczej się nie rozreguluje. Gaziarz wspomniał, że może być to reduktor. Mam lovteca u siebie. Jeszcze ustawiał przepustnice na blosie, bo wspomniał, że była źle ustawiona.

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 15:51:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Zipi, a czy uszkodzone membrany mogą powodować duszenie się przy przyspieszaniu w obrotach 1000-2000, duże spalanie i kichanie???

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 21:45:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Sadze ze uszkodzone membrany moga spowodowac ze w dolnym sakresie pracy silnik dostaje zbyt bogata mieszanke, poprostu go zalewa. A jeszcze mozliwe jest ze masz zle ustawienie zaplonu, co daje podobne efekty.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 12:17:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Jak ustawić zapłon albo chociaż sprawdzić czy jest ok???

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 23:08:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
WRS>C4 napisał(a):
Zipi, a czy uszkodzone membrany mogą powodować duszenie się przy przyspieszaniu w obrotach 1000-2000, duże spalanie i kichanie???

Nie przyspiesza się z takich obrotów ! Chyba nie po to wkładałeś blosa zeby mulić silnik.
Lovtec, to podróbka Lovato w dodatku jest za słaby do tego silnika.
Jezeli nie mozna wyregulować reduktora albo reduktor po regulacji szybko się rozstraja moze to wskazywać na jego zuzycie, uszkodzenie membran lub zaworków.
Mozesz tez mieć nieszczelności w dolocie - bardzo częsta przypadłość tych silników.
Z zapłonem podjedz do mechanika, bo do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu potrzebna jest lampa stroboskopowa i trzeba znać ten kąt. Jesli nikt nie grzebał przy aparacie zapłonowym ani przy rozrządzie, to zapłon sam się nie przestawi - to nie Polonez.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 13:05:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Aparat zapłonowy miałem wymieniany, ale od tamtej pory minęło sporo czasu i nie miałem problemów do tej chwili. Dziś wstawiłem fure do gazownika, ma sprawdzić czy są całe membrany i jaki jest powód tych strzałów. Najbardziej mnie boli to przerywanie i duszenie się czasami. 2 razy strzelił właśnie przy ruszaniu, ale raz to jakbym granat miał w silniku...

Post pod postem ,,edytuj opcja sie kłania,,Szwagier

No i się załamałem...Gazownik powiedział, że reduktor do wymiany i blos też. Co do reduktora to się z nim zgodzę i od razu zapytam czy ten będzie ok do AAR:
http://www.allegro.pl/item738684263_now ... _cena.html
A co do blosa to jeździłem na nim i było lux, a gazownik powiedział, że powinien być blos z podciśnieniem. Koledzy wiecie co, dołożę już do tego eduktora kolejne 250 pln, ale to już wyjdzie ok 2,5 tyś w ciągu ostatnich 3 miesięcy... Jeszcze coś mi stuka z przodu...

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 19:56:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Reduktor będzie OK .
Co Ty masz za blosa ? Z elektronicznym sterowaniem ???
Pytam, bo faktycznie mamy 2 rodzaje blosów - elektroniczne ( II generacja ) i podciśnieniowe ( I generacja ) najlepiej zapodaj fotkę tego blosa.
Najpierw wymień reduktor z blosem pokombinuj pózniej. Od biedy zawsze mozesz wsadzić zwykły mikser.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 10:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Hmm nie mam u siebie żadnej elektroniki a blos siedzi na gumie przepływki. Mam pokrętło przepustnicy i 2 pokrętła do ustawiania wolnych i wysokich obr.(jedno na drugim). To już się zaczynam zastanawiać czy na kolejnego znawcę blosów nie trafiłem. Mój wygląda tak mniej więcej:
http://www.allegro.pl/item716071447_brc ... a_vat.html
Nie mam żadnej elektroniki czyli 1 gen. Miałem drugą, ale muliła silnik powyżej 4000 obrotów i dlatego też założyłem blosa.

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 14:02:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Masz zwykłego blosa ( I - generacja )
Jak juz napisałem, najpierw zrób porządek z reduktorem, bo w tym blosie nie ma za bardzo co się psuć.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 15:05:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Reduktor już kupiłem. W drodze jest. Musi być dobrze. Czy poza zakręceniem gazu przy montażu reduktora muszę jeszcze o czymś pamiętać???

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2009 19:17:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
W razie czego zdejmij klemę z aku i jak zakręcisz gaz na butli, to w przewodach zostanie jeszcze sporo gazu. Pozwól silnikowi wypalić go do końca aż sam zgaśnie.
Przy okazji wymień ( wyczyść ) filterek gazowy.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 09:05:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Reduktor założony, daje się odczuć różnica zapalania na zimnym czy też przełączania na gaz na zimnym silniku, ale dalej przerywa i wczoraj miałem kichnięcie. Nie mam dostępu do analizatora przez chwilowy brak czasu i tak się zastanawiam czy może odkręcić blosa i ustawić go fabrycznie wg instrukcji do czasu regulacji. Lovato super rokręce na max i powinno być dobrze?

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 19:41:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wymnień swiece, kopułke i palec, następnie sprzawdz szczelność dolotu a na końcu wyreguluj gaz...na analizatorze spalin ale tylko wtedy gdy na benzynie będzie trzymał norme na tym analizatorze. kropka

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 09:19:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Mauzer a czym reguluje się benzynę w AAR???

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 10:00:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
śrubką składu mieszanki, zapewne fabrycznie zaślepioną. Jeśli nie znasz dobrze K-jeta, sam się za to nie bierz, bo łatwiej zepsuć, niż potem naprawić, to bardzo delikatny sprzęt, choć genialny w swej prostocie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 14:44:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
No to teraz mam zagadkę. Dziś byłem na analizatorze i tak:
obroty wysokie wyglądają tak: CO - ok 1, CO2 - 13 i wskaźnik lambda - ok 0,9
I tu to wygląda nieźle na cztero gazowym analizatorze.
Problem się pojawia na wolnych obrotach i nawet na skręconych śrubach mieszanka jest za bogata i wygląda to ok:
CO - ok 4, CO2 - ok 10, lambda - ok 0,85-0,9
Mechanik powiedział, że może kompensacja by załatwiła sprawę, ale kupiłem już reduktor lovato super bez niej i może da radę jakoś to dołożyć???

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 16:38:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Podałeś stałe wartości lambdy, ktore wskazują, ze masz bogato w całym zakresie obrotów a wykres sondy powinien oscylować między 0.2V - uboga mieszanka a 0,9V - bogata mieszanka i im szybciej wartości te"skaczą" góra - dół tym lepiej. Optymalną średnią wartością sondy lambda prawidłowej mieszanki jest ok. 0.5V- 0,6V. Wygląda na to, ze mozesz troche przykręcic blosa.
Ogolnie nie jest żle. Na blosie na wolnych obrotach zawsze będzie bogato i tym się nie przejmuj, najwazniejsze zeby nie zubazało mieszanki przy wysokich obrotach.
Kompensacja przy blosie :?: Chyba będziesz pionierem jesli ją załozysz.
Bardziej zastanawiają mnie te strzały - kichnięcia, ktorych nie powinno być. Zrob to co sugeruje Mauzer. Sprawdz szczelnośc dolotu i stan układu wysokiego napięcia.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 19:55:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ZiPi napisał(a):
Podałeś stałe wartości lambdy, ktore wskazują, ze masz bogato w całym zakresie obrotów a wykres sondy powinien oscylować między 0.2V - uboga mieszanka a 0,9V - bogata mieszanka i im szybciej wartości te"skaczą" góra - dół tym lepiej. Optymalną średnią wartością sondy lambda prawidłowej mieszanki jest ok. 0.5V- 0,6V. Wygląda na to, ze mozesz troche przykręcic blosa.

analizator nie podaje takich wartości - lambde podaje jako 1 gdy masz idealny stosunek spalania powietrza i paliwa to co opisujesz to sygnał z sondy lambda a to co innego.
ZiPi napisał(a):
Na blosie na wolnych obrotach zawsze będzie bogato i tym się nie przejmuj,

Będzie zawsze bogato jesli nie ma kompensacji koniec kropka - ma być niebagato ;)
ZiPi napisał(a):
Kompensacja przy blosie :?: Chyba będziesz pionierem jesli ją załozysz.

niebędzie pionierem ;)

Mechanik ma racje.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: