.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 22:06:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL] prośba o ocenę logów :)
PostNapisane: 12.wrz.2009 19:33:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Hello. Wreszcie udało mi się zlogować moje zielone auto :) Mam z nim jeden problem, mianowicie rano trochę długo muszę kręcić. Na ciepło, czy po kilku godzinach postoju wszystko jest ok, ale po kilkunastu godzinach jest gorzej. Co ciekawe zaczęło się tak ze dwa tygodnie temu, wcześniej było w granicach normy (choć nie od strzała). Reszta ok, przyśpiesza, dymi ile trzeba, jeździ szybko. Oto logi:
statyczne

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

basic

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

dynamiczne

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 19:44:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
168PS ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 22:12:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
W logach nic strasznego nie widać, troszkę duże korekcje, i jak dla mnie trochę za duże wskazanie dawki na wolnych jest ponad 5mm3 powinno być pomiędzy 3 a 4.
Troszkę brakuje dynamicznej grupy 01...
Obstawiam że pojawiło się jakieś lekkie zapowietrzanie i stąd kłopot w dłuższym kręceniem, można jeszcze troszkę przyspieszyć pompę tak żeby na wolnych mieć 3 do 4 st BTDC na pewno poprawi się rozruch choć nie zrekompensuje to na pewno jakiegoś zapowietrzania.
Istnieje też możliwość podniesienia dawkowania pompy w obszarze rozruchu.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 22:22:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Gustav napisał(a):
168PS ?

Tego nie wie nikt (albo prawie nikt), ale zbiera się lepiej niż zdrowy AEL :)
To_JA_! dynamicznych 001 nie robiłem bo nie miałem w spisie potrzebnych :|
Czyli co pewnie trzeba posprawdzać przewody paliwowe, bo w zasadzie sam się powinien odpowietrzyć tak?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 22:32:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Obejrzeć najpierw najlepiej przed rozruchem czy nie stoi bąbelek powietrza w przewodzie między pompą a filtrem.
Jeżeli jest to szukać nieszczelności bo będzie miał problem z odpowietrzeniem jeżeli stale dostaje nowe powietrze.
Ustawić dawkę na 3,5 do 3,7 na biegu jałowym...
Pompa też ma lekkie objawy przecieków bo nie daje rady na max obrotach z wykonaniem kąta - spóźnia się troszkę - więc korzystnie byłoby statyczny kąt troszkę podgonić.
Po rozruchu dobrze by było żeby ktoś przytrzymał silnik na wysokich obrotach (może być gdy już będzie ciepły) i musisz popatrzeć czy nie zasuwają drobne bąbelki tym przewodem do pompy z filtra.
Czy czasem nie wymieniałeś filtra? Bywają felerne a często uszczelnienia "poruszone" też nie działają poprawnie.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 22:38:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
No to teraz muszę poczytać jak zmienić dawkę i kąt. Dzięki.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 22:48:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Dawkę korygujesz w adaptacji kanał 01, tylko najpierw musisz się zalogować do sterownika login 22158.
Kąt niestety żeby pomógł na temat rozruchu i przy wysokich obrotach musisz przestawić statycznie na czujnik (jakieś 0.45-0.5mm) bo przestawiacz elektroniczny nie zadziała dopóki nie ma ciśnienia wewnątrz pompy, czyli potrzebuje kilka obrotów przy nowej pompie lub kilkanaście gdy pompa podająca działa słabo.
Nie zatankowałeś czasem jakiegoś "super diesla"? bo to może dać też takie objawy przy troszkę słabszej pompie!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 09:19:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Paliwo było zwykłe ze Statoil, ale to właśnie tak od ostatniego tankowania takie kwiatki. Może zbieg okoliczności. Wczoraj zatankowałem BP zobaczymy.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 10:25:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Ja osobiście zawsze tankuję Shell'a zwykłego (czyli diesel extra).
W badaniach testowych samochodów również stosujemy tylko to paliwo. Nie wiem od czego to zależy bo nie jestem chemikiem ale w badaniach toksyczności na hamowni podwoziowej stwierdziliśmy stałą wysoką jakość tego paliwa. Inni dystrybutorzy mieli "wahania" w wynikach i zazwyczaj większe zadymienie.
Niestety nie badaliśmy paliw typu "wodotrysk" ponieważ zleceniodawca wymaga eksploatacji na paliwie zwykłym handlowym o stabilnej jakości.
Co do BP to kilkakrotnie słyszałem o wpadce zimowej - samochody nie zapalały po postoju kilkugodzinnym - prawdopodobnie coś przekombinowali.
Ogólnie wyznaję zasadę jeżeli nie jestem pewny nie tankuję, aparatura jest zbyt droga... A swoją drogą czasem paliwo jest tańsze o 10gr a ma wydajność 5%mniejszą co daje wzrost zużycia paliwa i w efekcie dostajemy cenę 20gr większą, uwzględniając wydajność z litra paliwa. Zwykle gorsze paliwo daje też sporo większy dym co wygląda niestosownie i szkaluje dbałość właściciela o samochód.
Mojemu wujkowi chcieli kiedyś wymienić w serwisie aparaturę paliwową w mercedesie (koszt około 10000PLN) a wystarczyło spuścić paliwo i nalać dobrego (oczywiście wymiana filtra była też wykonana). Koszt 350PLN efekt natychmiastowy. Niestety czasem nawet na "przyzwoitych" stacjach ajenci kombinują i bywają kłopoty.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 10:41:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
No muszę wybrać paliwo które najbardziej podejdzie mojemu grzechotnikowi. Dziś pierwsze odpalenie na paliwie BP (w baku jeszcze 1/4 Statoil) i zapalił jak niegdyś czyli bez nadmiernego kręcenia. Może znowu zbieg okoliczności, a może właśnie nie. Zobaczymy co będzie w następnych dniach. Paliwa w wężyku paliwowym nie zaobserwowano :):

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 10:57:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Paliwa w wężyku paliwowym nie zaobserwowano n
- tez chciałbym żeby moje autko jeździło na powietrze :peace: :): :diabel:
A tak na poważnie, to możesz spróbować przyspieszyć lekko początek wtrysku statyczny, tak na 3* do max 4* BTDC. Powinien lepiej zapalać.
Jeśli to nie pomoże, proponuję zmienić dawkę rozruchową w adaptacji (kanał 5) na wartość na początek 140. I zobacz co wtedy będzie się działo. Wszystko pod warunkiem, że pompa się nie zapowietrza. sprawdź wężyki przelewowe i z grubsza uszczelkę między pompą a nastawnikiem i między nastawnikiem a deklem, czy nie ma tam gdzieś tlustej ropki :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 12:37:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
emge napisał(a):
No muszę wybrać paliwo które najbardziej podejdzie mojemu grzechotnikowi. Dziś pierwsze odpalenie na paliwie BP (w baku jeszcze 1/4 Statoil) i zapalił jak niegdyś czyli bez nadmiernego kręcenia. Może znowu zbieg okoliczności, a może właśnie nie. Zobaczymy co będzie w następnych dniach. Paliwa w wężyku paliwowym nie zaobserwowano :):

To nic tylko unikaj tamtej stacji paliw... Ciesz się że nie zdążyłeś rozebrać silnika!
PS. Przydałoby się zrobić logi dynamiczne i BS grupy 04 na tym "lepszym" paliwie żeby racjonalnie ocenić stan pompy. Oraz grupa 03 i 11 rozpędzane od 1200 - 1300 żeby ocenić "wejście" turbiny (im wyższy bieg tym lepiej - myślę że najlepiej na IV tym pod górkę - macie tam odpowiednie górki na obwodnicy Trójmiasta).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: