.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 15:24:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jak to jest z tym spalaniem?
PostNapisane: 10.maja.2005 10:10:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
obserwuję średnie spalanie swojego samochodu (pewnie jak wszyscy ;-) ) i zauważyłem rzecz, która mnie zastanawia: o ile średnie spalanie mam w porządku - na trasie od 8,2 do 9,7 l w zależności od jazdy i załadowania samochodu oczywiście, średnie w cyklu miejskim ok. 12-13 l (wyniki z kompa potwierdzone przy tankowaniu), to w czasie pracy na jałowym biegu spalanie idzie mi gdzieś w okolice 18l !!! szczególnie dobrze to widać, kiedy zresetuję średnie spalanie, wtedy na początku dynamika wskazań jest bardzo duża i stojąc na światłach leci mi własnie do tych 18 l a jak ruszam i chwilę pojadę to leci w dół do ok. 10 l, tak że po pewnym czasie stabilizuje się właśnie ok. tych 12-13l. Czy to jest normalne spalanie dla V6 2.8l? Skąd to się bierze?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 10:19:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
skoro srednie spalanie wyliczane jest ze spalania chwilowego i przejechanych kilometrow to wiadomo ze po przejechaniu 100 metrow bedziesz mial wieksze dewiacje wskazan niz po przejechaniu 100 km .... rozumiesz ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 10:32:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
jasne, ale nie chodzi mi o dewiację, tylko o to, że na jałowym biegu jest takie duże spalanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 10:44:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a myslisz ze jak auto stoi to nie spala paliwa ? kwestia jest tylko tego w jakim momencie sie zatrzymales bo komputer podaje odczyty co 30 metrow i jezeli w momencie kiedy komp robil odczyt auto choc na kawalek sie ruszylo to wyliczona srednia odczytu z przplywomierza podzielona przez dystans wyszla taka a nie inna , jak trafisz to Ci moze 0 pokazac na postoju na wolnych obrotach

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 10:55:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
no fakt, jak w takim razie można zobaczyć spalanie na jałowym biegu?

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 11:03:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jest to nieskończona liczba litrów na 100km ;)
Zrób test i zatankuj do pełna - nigdzie nie jedź - tylko zapal niunię i poczekaj aż Ci zgaśnie - będziesz wiedział o czym mówię... W nowszych kompach pokazuje spalanie w cyklu godzinowym na postoju - wtedy masz jasność ;)

Uwaga! Test nie należy do tanich :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 11:19:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2005 13:25:55
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Rany, ale dowaliłem :oops: :oops: :oops:

sorry, ale jak człowiekowi czasem coś padnie na mózg, to sam sobie nie pomoże, wstyd!!!

_________________
B4 Quattro V6 2.8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 11:21:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Dokładnie. Nie można mówić o spalaniu w litrach na 100km jeśli nie pokonujemy żadnego dystansu, bo wtedy dzielisz przez 0 i wychodzą głupoty. :)

Mój komp np. po zatrzymaniu pokazuje nadal spalanie chwilowe jakie było tuż przed zatrzymaniem, a to też nie jest prawidłowe. Ja sobie tym głowy nie zawracam - w końcu zużycie paliwa na postoju i tak jest bardzo małe.

Prawidłowo zużycie na postoju powinno się mierzyć w litrach na godzinę, i tak też nowsze kompy mierzą, jak GrzesB pisał.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 11:29:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
w jeepie grand cherokee kiedyś na parkingu zatrzasnąłem kluczyki. Auto tak stało ok. pół godziny na wolnych obrotach a my na zewnątrz zastanawialiśmy się, jak się do niego dostać. Na szczęście znalazły się zapasowe kluczyki. Ciekawostką był fakt, że komputer przez ten cały czas pokazał spalanie 99l/100km ;) czyli ogłupiał :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 12:13:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Według mnie pokazywał dobrze, bo wyświetlił maksymalne jakie mógł... czyli się zgadza, bo przecież w takim trybie "jazdy" spaliłby właśnie 99l/100km (99 licząc jako nieskończoność)...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 15:33:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Tez sie nad tym zastanawiałem. W czasie jazdy wrzuccie na luz i podjedzcie tak kawałek. Mi wtedy pokazuje 2.4 l na jałowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 15:45:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Na luzie w czasie jazdy to inna sprawa. Wtedy auto pokonuje jakiś dystans i może sobie prawidłowo wyliczyć spalanie. Im szybciej jedziesz na luzie, tym niższe spalanie. W miarę jak wytracasz prędkość, zużycie paliwa (w litrach na 100km) powinno wzrastać, bo silnik cały czas dostaje taką samą dawkę paliwa, ale auto jedzie wolniej (pokonuje mniejsze odległości).

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Problem z BC w 2,8 V6 1994r automat
PostNapisane: 24.cze.2005 21:22:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
hans napisał(a):
a myslisz ze jak auto stoi to nie spala paliwa ? kwestia jest tylko tego w jakim momencie sie zatrzymales bo komputer podaje odczyty co 30 metrow i jezeli w momencie kiedy komp robil odczyt auto choc na kawalek sie ruszylo to wyliczona srednia odczytu z przplywomierza podzielona przez dystans wyszla taka a nie inna , jak trafisz to Ci moze 0 pokazac na postoju na wolnych obrotach


troche odgrzewane, ale problem jest :(

Wiec mam problem z kompema dokładniej ze spalaniem chwilowym.
W zwiazku z tym ze zabrałem sie za prostowanie elektryki i podcisnien,to chciałbym sie dowiedziec skad sa brane sygnały do wyliczenia spalania chwilowego?? Który czujnik lub czujniki jest/są odpowiedzialny za to wskazanie na BC??
Problem polega na tym ze czesciej niz rzadziej to wskazanie zatrzymuje sie na 51,9 i d*** ani w lewo ani w prawo. cały czas pokazuje ta wartość.
Czy jakies podcisnienie ma na to wplyw (czy jest doprowadzone do licznika)??

Dzieki za pomoc

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1.BMW 740i V8 286KM (20.03.2006 - do teraz)
2.Yamaha XTZ 660 Tenere 47KM (07.05.2006 - do teraz)
3. Honda XL1000V Varadero 94KM (01.07.2008 - do teraz)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 21:44:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
BĘDZIE DRASTYCZNIE!

A próbowałeś metody rozpędzonej ręki?? :diabel: :peace:

Jak Ci się tak zatrzyma to huknij z całej pary w deskę - u mnie pomogło i nigdy już takie coś się nie pokazało...


Swoją drogą to dziwnie wygląda takie spalanie jak się spokojnie jedzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 21:51:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
GrzesB napisał(a):
BĘDZIE DRASTYCZNIE!

A próbowałeś metody rozpędzonej ręki?? :diabel: :peace:

Jak Ci się tak zatrzyma to huknij z całej pary w deskę - u mnie pomogło i nigdy już takie coś się nie pokazało......


... a innej metody nie ma?? :diabel: bo moze sie to zle skonczyc - dla deski oczywiscie...

Cytuj:
Swoją drogą to dziwnie wygląda takie spalanie jak się spokojnie jedzie...


... a czy z tak rozregulowanym silniorkiem da sie niespokojnie pojechac...?? przeciez moje 2,0 V6 nie jezdzi :diabel:

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1.BMW 740i V8 286KM (20.03.2006 - do teraz)
2.Yamaha XTZ 660 Tenere 47KM (07.05.2006 - do teraz)
3. Honda XL1000V Varadero 94KM (01.07.2008 - do teraz)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 21:54:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Poprawić wtyczki w zegarach, przelutować płytę -> stawiam na to :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 21:57:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
GrzesB napisał(a):
Poprawić wtyczki w zegarach, przelutować płytę -> stawiam na to :)


... no to jutro decha do demontage idzie izobaczymy co slychac tam gdzie swiatełko nie dochodzi.... :diabel: Rozbiore i zobacze co jest grane... jak jutro skoncze to napisze co bylo.

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1.BMW 740i V8 286KM (20.03.2006 - do teraz)
2.Yamaha XTZ 660 Tenere 47KM (07.05.2006 - do teraz)
3. Honda XL1000V Varadero 94KM (01.07.2008 - do teraz)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: