Witam wszystkich.
Chciałbym się podzielic z klubowiczami bardzo ważna rada. Przeszedlem cala sciezke od poczatku do konca, dlatego pisze to ku przestrodze. Jezeli ktos ma podoben objawy to polecam ten watek.
Silnik 2.8 30V, APR
Jakis czas temu mialem niewielka stluczke, ale na tyle duza, ze poszla mi chlodnica klimy i wody. Kupilem oczywisice na szrocie, nie zauwazywszy jednak ze chlodnica od wody jest nieoryginalna. Od tego czasu zaczely sie problemy (dodam ze termostat mam nowy z salonu) z przegrzewaniem sie silnika. Wisko nie dzialalo, jak sie postalo w korkach, albo podczas jazdy z predkoscia powyzej 120km/h temp. rosla nawet powyzej 110st.
Wiec zaczalem zabawe:
- wymienilem wisko - nic nie pomoglo
- wymienilem termostat - mysle moze podczas wypadku pekl - okazal sie sprawny wiec nic nie pomoglo
Rece mi zaczely opadac, mysle pewnie poszla pompa wody, ale widze ze tloczy poprawnie.
Wkoncu rozebralem pas przedni, przygladam sie chlodnicy i widze ze jest to klasyczny syf taki jak np. tu:
http://www.allegro.pl/item726845250_chl ... assat.html
prownajcie to np. z tym:
http://www.allegro.pl/item721915791_chl ... 4_2_8.html
Ta pierwsza nie ma takich poziomych lamelek tylko rurki grubosci palca. Wniosek moj jest taki, ze woda za szybko przez nie przeplywa i nie zdazry oddac ciepla, co powoduje ze visko sie nie wlacza i silnik sie przegrzewa.
Wniosek jest jeden. Lepiej kupic oryrginal na szrocie - cena od 200 do 300zl, niz taki wlasnie chinski shit, ktory powoduje problemy.
Polecam sprawdzic jaka macie chlodnice, jezeli doapadaja Was tego typu problemy