Cyt. z listu do jednego z forumowiczów:
''...
Co do silnika ASN, nie mogę powiedzieć złego słowa.
Przez 1,5 roku użytkowania - ok 50 tys km - żadnych problemów z silnikiem.
Dużym zaskoczeniem było zużycie oleju, które wskazywało max. na 200ml na 15tys. km. Poprzednio w Passacie więcej dolewałem co 1000-1500 km.
Po tym co się nasłuchałem od znajomych, naczytałem na forum odn. 2,5 TDI, wiedziałem, że szukam jedynie benzyny. Rozważałem 2.4, bo było ich o wiele więcej, ale przypadkowo trafiłem na tego ASN.
Jak dla mnie jedyna słuszna konfiguracja to benzyna + quattro + tiptronic.
Bardzo przyjemna jazda w mieście i bezstresowa w trasie - nie zastanawiasz się, czy zdążysz, czy uda się wyprzedzić, etc... Moc i moment wystarczająca do sprawnej jazdy... Dlatego w manualu powinno to śmigać jeszcze lepiej! Smile
Z czasem apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego teraz szukam 2.7 biturbo...
Ze znanych mi ok. 10 posiadaczy ASN jedynie jeden miał z nim problemy - posypały mu się wałki i cały rozrząd. Właściciel doprowadził do tego świadomie, gdyż kupił go pokolizyjny w 'promocyjnej cenie '

. Za długo zwlekał z naprawą, aż posypało się wszystko co mogło
Naprawa zajęła ponad 6 msc, ale teraz śmiga i podobno jest w porządku.
Pozostali nie mieli żadnych poważniejszych problemów, poza elementami standardowymi dla wszystkich silników - przepływomierz, sondy lambda, cewki, etc.
...''