.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 15:56:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 C6 5.2 V10] S6 C6 na gazie.
PostNapisane: 17.wrz.2009 09:37:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Zaczynam co raz mocniej myslec o zakupie S6 (5200ccm - 420km) z 2006. Jak ten samochod toleruje gaz? Ile go spali przy normalnej jezdzie? Jaki zbiornik wejdzie w miejsce kola zapasowego?

PZDR

_________________
A4 Avant Quattro 3,0tdi (BKN) Tiptronic
A6 Allroad 3,0tdi (ASB) Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 09:47:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Tam jest bezpośredni wtrysk, więc LPG bym odpuścił!

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 22:38:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2007 12:40:37
Posty: 82
Lokalizacja: bielsko-biała
piekny wóz z niesamowitym motorem :)
ale jeśli chodzi o gaz to najpierw popytaj czy ktoś konkretny sie podejmie takiej przeróbki w co wątpie :/

_________________
A6 C6 3.0 TDI - BMK AVANT QUATTRO S-line
A6 C5 2.5 TDI - AKN AVANT QUATTRO - było
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 05:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
no wlasnie okazalo sie ze przez p...ne FSI gaz jest wykluczony.

_________________
A4 Avant Quattro 3,0tdi (BKN) Tiptronic
A6 Allroad 3,0tdi (ASB) Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 06:38:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
... i dzięki Bogu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 06:52:16 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
FSI da się zagazować ... 5tą generacją.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 07:02:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
MorgothV8 napisał(a):
FSI da się zagazować ... 5tą generacją.

Dziękuje za taką instalacje w której oszczędność jest żadna.
Można teoretycznie zagazować nawet i 4 generacją, ale w celu ochrony wtrysków benzyny trzeba co chwile je odpalać i podawać wache w celu ich schłodzenia. :):

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 07:10:57 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No cóż o ty chłodzeniu wtrysków nie wiedziałem :/
PS: 5tą generację można chyba odpalać bez problemu na gazie itd więc (czysto teoretycznie) wtryski beznynowe nie są już wcale potrzebne :P

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 07:25:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
MorgothV8 napisał(a):
PS: 5tą generację można chyba odpalać bez problemu na gazie itd więc (czysto teoretycznie) wtryski beznynowe nie są już wcale potrzebne :P

Ale w tym cały szkopuł, że generacja gazu nie ma wielkiego znaczenia. Masz wtrysk bezpośredni więc wtryskiwacz znajduje się w komorze spalania i jeśli nie pracuje to nie jest chłodzony. :diabel:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 07:47:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
i jest do wyrzutki po bardzo krótkim czasie.
Mogliby zrobić silnik który od podstaw byłby zasilany gazem, to nieeeee, benzyny trzeba przerabiać

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 12:37:31 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Kolejna czysto teoretyczna sprawa, czy nie dałoby się wtrysków gazowych zamontować w miejsce benzynoweych, lub uzyć benzynowych do wtrysku gazu? (mowa o ciekłym gazie sterowanym przez ECU benzynowe, z ewentualnie zmienioną mapą) - tak ja widzę 5tą generację

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 12:49:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Niestety 5 generacja działa tylko jako wtrysk do kanału dolotowego. We wtrysku bezpośrednim nie zadziała.
Do tego wtryski użyte w FSI/TFSI mają bardzo bardzo dużą wydajność, ponad 1000ccm, np w 2.0TFSI 200KM jest to 1080cc/min, a w 2.0TFSI 240KM jest to już 1217cc/min.
Podyktowane tym że czas wtrysku jest bardzo precyzyjny. Podejrzewam że nie do osiągnięcia w przypadku wtryskiwaczy gazowych.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 12:54:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
o, to nie wiedziałem, że to takie duże wtryski tam są. W takim wypadku po założeniu gazu przez dolot podawanego, moc spadnie na łeb na szyję.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 12:56:17 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
OK - zostawiam temat, moje pytania i tak były czysto teoretyczne.

Może tylko jeszcze jedno.

jakie są przeciwskazania do użycia wtrysków benzynowych do wtrysku gazu w fazie ciekłej (czyli tak jakby instalka wysoko ciśnieniowa wtryskujująca gaz zamiast beznzyny - i tylko taka modyfikacja, plus ewentualnie modyfikacja mapy w ECU?)
Mam na mysli zupełne odcięcie się od benzyny, podpięcie na stałe gazu do wtrysków benzynowych, oczywiście odpowiednie "przewody paliwowe" - wytrzymujące ciśnienie gazu w fazie ciekłej....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 12:57:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jacue napisał(a):
no wlasnie okazalo sie ze przez p...ne FSI gaz jest wykluczony.


:jaja:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 14:10:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
quattrowentylator napisał(a):
Mogliby zrobić silnik który od podstaw byłby zasilany gazem, to nieeeee, benzyny trzeba przerabiać

Taki silnik zbudował Carl Benz juz ponad 100 lat temu ;)

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 14:29:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2006 15:30:43
Posty: 110
Lokalizacja: Biała Podlaska
A mnie zastanawia jedno: Jak juz kogos stac na te S6 i jego utrzymanie, to nie stac go juz na zalanie go tym do czego zostal stworzony?

_________________
Volvo S60 D5 '01 - jest
A6 C4 2.5TDI 97' - było
Suzuki SV650S '01 - V2 power - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 14:38:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
bojkar napisał(a):
A mnie zastanawia jedno: Jak juz kogos stac na te S6 i jego utrzymanie, to nie stac go juz na zalanie go tym do czego zostal stworzony?
Mnie tez, podobnie jak wiele innych rzeczy mnie zastanawia ale chyba z tymi pytaniami przyjdzie mi pójśc do grobu, bo nigdy nie uzyskam na nie odpowiedzi .
Ech :/
a wystarczy kupić sobie auto z 4.2 na konwencjonalnym układzie zasilania :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 20:25:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
MorgothV8 napisał(a):
OK - zostawiam temat, moje pytania i tak były czysto teoretyczne.

Może tylko jeszcze jedno.

jakie są przeciwskazania do użycia wtrysków benzynowych do wtrysku gazu w fazie ciekłej (czyli tak jakby instalka wysoko ciśnieniowa wtryskujująca gaz zamiast beznzyny - i tylko taka modyfikacja, plus ewentualnie modyfikacja mapy w ECU?)
Mam na mysli zupełne odcięcie się od benzyny, podpięcie na stałe gazu do wtrysków benzynowych, oczywiście odpowiednie "przewody paliwowe" - wytrzymujące ciśnienie gazu w fazie ciekłej....

Z grubsza - nie ma żadnych, to mniej więcej jest droga, jaką podążyłbym, konstruując naprawdę działającą instalację gazową do wtrysku bezpośredniego. Pozostaje kilka problemów technicznych związanych na przykład z tym, jak podać gaz pod ciśnieniem przynajmniej 50 bar, skoro pompy nader łatwo się zacierają już przy ok 10 barach (instalacjach V generacji do wtrysku kolektorowego). Vialle, producent najbardziej znanych instalacji V generacji, boryka się z padami pomp już przy ok. 40.000 km :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2009 06:57:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
bojkar napisał(a):
A mnie zastanawia jedno: Jak juz kogos stac na te S6 i jego utrzymanie, to nie stac go juz na zalanie go tym do czego zostal stworzony?


wystarczy umiec liczyc i odpowiedz jest na talerzu: gaz!

_________________
A4 Avant Quattro 3,0tdi (BKN) Tiptronic
A6 Allroad 3,0tdi (ASB) Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: