st24 napisał(a):
Problem w tym że tamten wtrysk ma końcówkę G w symbolu a nie E która niby jest mi potrzebna.
Co Wy na to? Będzie pasował?
Odradzam zakładanie wtryskiwacza "G" do Twojego AKE, gdyż
jest to część przeznaczona wyłącznie do silnika z normą spalin EURO4 .
(pomijam kwstię przełożenia wtyczki)
W praktyce przekłada się to na:
-
inne ciśnienie otwarcia
- końcówki DSLA dla EURO4
posiadają o jeden otwór rozpylacza więcej
- końcówki DSLA z normą EURO4
przepuszczają inną porcję paliwa na cykl pracy
Prawidłowy dobór odpowiednich wtryskiwaczy za pomocą ETKI jest możliwy w oparciu o:
- ETKA-ę działającą on-line
lub
- w oparciu o kody wyposażenia podane w ostatniej kolumnie (tego akurat nie jestem w 100% pewny)
St24 - jeżeli posiadasz dostęp do nieporównywalnie tańczych wtryskiwaczy "G" - możesz ratować się dokupieniem w Boschu samej końcówki DSLA, ponieważ wtryskiwacze 2,5TDI różnią się właśnie końcówkami DSLA a nie obudowami ... . Koszt potrzebnej Ci końcówki DSLA = 250 zł.- i "jakieś grosze" za regulację (rzędu kilkunastu - kilkudziesięciu PLNów) .
W historii AKP zdarzyło się, że jeden z userów omyłkowo założył wtryski "G" do AFB-ka (nowe, kompletne, prosto z pudełka), w wyniku czego ciepły silnik praktycznie przestal odpalać, a jesli już odpalił to pojawiała się imponująca chmura czarnego dymu ... . Sytuacja (ale tylko nieznacznie) uległa poprawie po maksymalnym zwiększeniu dawki rozruchowej w adaptacjach kanału 5-tego .... .