.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 00:49:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 08:20:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Air filter change interval every 60.000 km / 2 years

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 08:32:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
emge napisał(a):
Air filter change interval every 60.000 km / 2 years


Ehehehe, pięknie by wyglądał filterek po takim okresie. :D

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 08:52:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Dla tego wymieniamy częściej :):
Przy okazji wymieniałem teraz filtr powietrza na Knechta i muszę powiedzieć, że jest wyższy od Filtrona o jakieś 1,5cm. Znaczy powierzchnia filtrowania jest znacząco większa :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 10:19:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2008 15:06:41
Posty: 62
Lokalizacja: Legnica
emge napisał(a):
Air filter change interval every 60.000 km / 2 years


Filtr powietrza wymieniam przy każdej wymianie oleju (koszt filtra raczej nie zabija) czyli co 15kkm

naprawdę po 15 kkm jest tam dość syfu aby z czystym sumieniem to uczynić

jak miałem klekota robiłem wg takiego samego algorytmu i paliwa co 60kkm

_________________
A6 C5 2.4 AML
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do
pierwszego to nie jestem pewien."
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 10:23:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Dzięki za info!

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 13:05:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
emge napisał(a):
Air filter change interval every 60.000 km / 2 years


U mnie już po 12tyś km czyli po paru trzech miesiącach wygląda tragicznie.. A jescze gorzej przeciwpyłkowy.. :peace:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 14:19:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ale Ty jeździsz po Śląsku, u mnie tutaj w kurorcie po 60-ciu tysiącach mogę taki filtr sprzedać dalej ;)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 14:53:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Pamiętajcie że w turbo diesel'ach zabrudzenie filtra zależy w dużym stopniu nie tylko od otoczenia (choć znaczny jest wpływ zapylenia) ale również od tego czy jeździmy na trasie czy w mieście oraz jak często używamy pełnego przepływu na turbinie.
Na każde 2 obroty wału taki AEL zjada 2,5L powietrza a z doładowaniem nawet 5L czyli 2 x więcej dodatkowo jeżdżąc po mieście nie używamy najwyższych biegów a silnik połyka na każdy obrót a nie na "km" przejechanej drogi.
Jeżeli chodzi o porównanie do benzyniaków to dodatkowo w nich zmniejsza się przepływ powietrza przepustnicą a w diesel'u zazwyczaj nie. Dlatego wszystkie Diesel'e mają większe filtry niż benzyniaki tej samej pojemności a szczególnie turbo diesel'e.
Oczywiście b.ważna jest struktura bibuły filtracyjnej ale niemniej ważna jest ilość "falbanek" i ich wysokość (powierzchnia przepływu), do tego najważniejsze jest właściwy klej montażowy tej bibuły bo to on zazwyczaj uszkadza turbiny.
Należy kontrolować stan filtra przynajmniej przy wymianach oleju i jak brudny wymienić. Widziałem kilka filtrów które tak się zatkały brudem że turbina je wyrwała z ramki. Zdarza się również w okresie zimowym że filtr zatka się po nasączeniu "solanką".

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 20:14:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Ja używam filtrona od lat i nic sie nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2009 21:19:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2008 17:20:06
Posty: 12
Lokalizacja: Świnoujście / Kopenhaga
A ja polecam KNECHTA :)

_________________
Pozdrawiam
Jasiu
Audi A4 '06 multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2009 21:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2009 15:13:20
Posty: 18
Lokalizacja: Tczew
a co sądzicie o WF Sędziszów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 10:29:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
ja zawsze wymienialem filtr powietrza przy wymianie olejowego i oleju czyli co ok 12 tys km ( po 5-6 tys km wyjmowałem i wytrzepywałem jeżeli była potrzeba ) - nie ma co na tym oszczedzac - czyste filtry to podstawa

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 14:08:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
W zeszłym tygodniu zmieniałem filtr powietrza. Miałem w łapkach:
- Mann - Made in China
- Filtron - Made in Poland
- Knecht - Made in Austria

Obecnie jeżdżę na Knechcie, chociaż to lekka fanaberia usprawiedliwiana nieznacznymi różnicami w cenie. Poprzedni sezon przejeździłem na Mannie. Wydaje mi się, że Knecht lepiej układa się w puszce.

W A80 jeździłem wyłącznie na Filtronie. Wcześniej w nissanie też. Nie było problemów.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 20:10:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Ja dziś miałem z rękach Filtron'a i Mann'a i wziąłem tego drugiego (33 pln vs 55 pln,). Mann miał solidniejsze boczki i papier robi wrażenie trwalszego.

Nota bene, nie wiem jakiej firmy był ten, który wyciągnąłem ani ile tam jeździł, ale był dosłownie z strzępach...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: