.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 12:38:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Poszukuje A6 C5
PostNapisane: 05.paź.2009 17:32:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2009 16:47:43
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Na poczatku chcialbym sie przywitac, jak to jest przyjete dobrym zwyczajem forumowym...
A teraz kilka slow wstepu
Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zmiany samochodu. Obecnie mam Forda Mondeo (jestem aktywnym forumowiczem Mondeo Klub Polska MKP). Na poczatek wybor padl oczywiscie na Mondeo MK3 po FL, ale znalezc cos w kombi i w benzynie uuu jest bardzo trudne. Po prostu jakas posucha tylko same ON i ON... A ja Dieselka nie chce...
Dlatego od dluzszego czasu sledze forum AKP jako "gosc", gdyz zainteresowalem sie A6 C5. Kwota jaka jestem w stanie przeznaczyc na auto to jakies 20-22k PLN. Najlepiej jakby samochod byl jak najnowszy, ale zdaje sobie sprawe, ze za te kwote to pewnie max. jakis rok 1999/2000...
Interesuja mnie silniki 1.8T i 2.4 Pb lub LPG, jesli trafi sie Pb to i tak bede gazowac i tylko w wersji Avant..Miesiecznie robie jakies 1500-2000 km po Warszawie, z czego pewnie 60% to stoje w korkach - do tego 5-6 razy w roku jakies dluzsze wypady.
:<
Koledzy w zwiazku z tym mam kilka pytan..
1. Ktory z tych silnikow bedzie lepszy na ww. warunki?
2. Koszty - da sie porownac do MK1, tzn. np. rozrzad + pompa wody + robocizna= 550 zł, klocki + bebny + robocizna = 450 zł, Sprzeglo + robocizna 1200 Czy jest jakas masakryczna roznica w stosunku do A6?
3. Kwestie kradziezy - kazdy mnie straszy, ze A6 to chodliwy towar..
4. Czy istnieja jakies zaprzyjaznione z AKP warsztaty/klubowicze serwisujacy A6 w WArszawie w aktrakcyjnych cenach...?
5. Kwestie LPG w ww. silnikach - daja sie gazowac bez problemow i czy sa jakies polecane instalacje i warsztaty je montujace?
6. Na co zwracac uwage kupujac auta z ww. silnikami? Czy kopca po odpaleniu, cos nie tak z turbo - co jeszcze?

I na koniec moze ktos z klubowiczow chcialby zmienic auto na jakies nowsze...??
:diabel:

I prosba na poczatek o ocene kilku propozycji:
1. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9623373
2. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6722046
3. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10013958
4. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9789067

Dziekuje za cierpliowsc w trakcie czytania ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 17:50:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2009 08:54:27
Posty: 53
Lokalizacja: Mazowieckie
powiem tak, jak chcesz gazować to weź 2.8, jest mocniejsza niż 2.4 a pali porównywalnie. turbiny nie lubią gazu (nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, pisze to co wyczytałem) dlatego na twoim miejscu wziąłbym 2.8 no chyba że trafisz zadbaną 2.4 to ok

_________________
AUDI A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 18:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2009 16:47:43
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
hmmm wiesz 2.8 to juz wyzsze OC + AC. Pewnie drozsze czesci itp....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 19:26:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Byly setki dyskusji, ktory wybrac z tych trzech, moim zdaniem odpusc sobie 2.4, wez 1.8T i podkrec, albo 2.8 i tyle. Cena serwisowania 1.8t, rozrzad z pompa wody + robocizna jakies 650zl, sprzeglo samo okolo 600zl, 2.8 nie wiem.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 19:40:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
masterb napisał(a):
hmmm wiesz 2.8 to juz wyzsze OC + AC. Pewnie drozsze czesci itp....


W utrzymaniu jest identyczne. Do tego spalanie 2,4 i 2,8 prawie identyczne.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 20:06:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
odnośnie aut które podałeś:

nr 1 z piastowa - wg mnie przekładka z anglika
nr 2 wygląda jak typowo odpicowany bubel w komisie
nr 3 skóry trochę wymęczone, nieoryginalna gałka i mieszek
nr 4 nie wiele mogę napisać. Ale 22900 zł za c5 po lifcie + fakt że auto sprzedaje auto komis hmmm - ja nie ufam okazjom.

Ale to moje subiektywne odczucia - mam nadzieje, że pomogą w weryfikacji aut.

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 20:34:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
2rafal7 napisał(a):
masterb napisał(a):
hmmm wiesz 2.8 to juz wyzsze OC + AC. Pewnie drozsze czesci itp....


W utrzymaniu jest identyczne. Do tego spalanie 2,4 i 2,8 prawie identyczne.


Spalanie zapewne jednak trochę wyższe będzie w 2.8 (osiągi za to lepsze), ale generalnie inne ogólne koszty serwisowe obu silników są prawie identyczne. Oba motory to sprawdzone konstrukcje.
Zestaw naprawczy - rozrząd do silnika 2.4 w ASO kosztuje ok 650 zł plus ok. 250 zł pompa wody plus wymiana. Na zamiennikach wyjdzie taniej.
Świece, filtry, większośc czujników jest identyczna w obu tych motorach. Także zawieszenie jest identyczne i hamulce.

Oba silniki w w nadwoziu C5 występowały w wersjii z Q, i takiej radziłbym szukać, choć do jazdy po samej Wa-wie to niekoniecznie.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 20:36:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Rozrząd w 2.4, 2.7, 2.8 jest identyczny, wiec koszty te same

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 20:55:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
2rafal7 napisał(a):
Rozrząd w 2.4, 2.7, 2.8 jest identyczny, wiec koszty te same


no i wszystko jasne, najlepsza A6 bedzie 2.7 BT ktora bedzie u mnie nastepna. :diabel:
Co do pozostalych to szkoda kasy, czy 2.4 czy 2.8 to zadna rewelacja a koszty oliwy, ubezpieczenia, rozrzadu itd sa zbyt duze, wiec lepiej
kupic 1.8T w oryginale 180KM i miec wszystko gdzies :peace:


PZDR///


Ostatnio edytowano 05.paź.2009 20:56:13 przez BartG60, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poszukuje A6 C5
PostNapisane: 05.paź.2009 20:55:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2006 16:18:42
Posty: 124
Lokalizacja: warszawa
masterb napisał(a):
Na poczatku chcialbym sie przywitac, jak to jest przyjete dobrym zwyczajem forumowym...
A teraz kilka slow wstepu
Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zmiany samochodu. Obecnie mam Forda Mondeo (jestem aktywnym forumowiczem Mondeo Klub Polska MKP). Na poczatek wybor padl oczywiscie na Mondeo MK3 po FL, ale znalezc cos w kombi i w benzynie uuu jest bardzo trudne. Po prostu jakas posucha tylko same ON i ON... A ja Dieselka nie chce...
Dlatego od dluzszego czasu sledze forum AKP jako "gosc", gdyz zainteresowalem sie A6 C5. Kwota jaka jestem w stanie przeznaczyc na auto to jakies 20-22k PLN. Najlepiej jakby samochod byl jak najnowszy, ale zdaje sobie sprawe, ze za te kwote to pewnie max. jakis rok 1999/2000...
Interesuja mnie silniki 1.8T i 2.4 Pb lub LPG, jesli trafi sie Pb to i tak bede gazowac i tylko w wersji Avant..Miesiecznie robie jakies 1500-2000 km po Warszawie, z czego pewnie 60% to stoje w korkach - do tego 5-6 razy w roku jakies dluzsze wypady.
:<
Koledzy w zwiazku z tym mam kilka pytan..
1. Ktory z tych silnikow bedzie lepszy na ww. warunki?
2. Koszty - da sie porownac do MK1, tzn. np. rozrzad + pompa wody + robocizna= 550 zł, klocki + bebny + robocizna = 450 zł, Sprzeglo + robocizna 1200 Czy jest jakas masakryczna roznica w stosunku do A6?
3. Kwestie kradziezy - kazdy mnie straszy, ze A6 to chodliwy towar..
4. Czy istnieja jakies zaprzyjaznione z AKP warsztaty/klubowicze serwisujacy A6 w WArszawie w aktrakcyjnych cenach...?
5. Kwestie LPG w ww. silnikach - daja sie gazowac bez problemow i czy sa jakies polecane instalacje i warsztaty je montujace?
6. Na co zwracac uwage kupujac auta z ww. silnikami? Czy kopca po odpaleniu, cos nie tak z turbo - co jeszcze?

I na koniec moze ktos z klubowiczow chcialby zmienic auto na jakies nowsze...??
:diabel:

I prosba na poczatek o ocene kilku propozycji:
1. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9623373
2. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6722046
3. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10013958
4. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9789067

Dziekuje za cierpliowsc w trakcie czytania ...


Żadnego z tych egzemplarzy nie kupiłbym na warszawskie korki, wszystko manuale.
Tiptronik+2.8+quattro+lpg będzie najlepszym rozwiązaniem, sam kupiłem manuala i teraz trenuje lewą nogę.

_________________
audi 4ever however whenever


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 21:15:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2009 16:47:43
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Kurcze teraz to jeszcze trudniejszy wybor...
NIe bralem pod uwage automatu...
Ale ktos ma cos godnego do obejrzenia i polecenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 21:38:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Powiem tak - nie wiem jak 1.8T radzi sobie w C5, ale w B6 ( ok 500 kg mniej ) zapitala to nieźle nawet bez programu. IMO to idealny silnik do miasta - spalanie sensowne ( 12-13l ) a kopa ma.

Miałem kiedyś 2.4 w awtomacie i jeździło się tym genialnie. Ładnie się zbiera, a automat to zbawienie na korki tyle tylko że spalanie większe. 2.8 jeszcze lepiej. Generalnie V-ka ładnie mruczy i ma kopyto, ale pali 14-15l, jak będzie quattro to +1l.

1.8T jest bardziej agresywne, narowiste, lubi wysokie obroty, bo ciągnie dopiero od 3rpm, V-ka mruczy dostojnie, docenisz kulturę pracy, ciągnie ładnie od dołu. 1.8T możesz samym chipem podkręcić i będzie śmigało aż miło. Można się posunąć dalej i wymienić turbo na większe, intercooler, wydech itd... Na A4 klub jest 1.8T, które objeżdża podobno RS4 B7 (?)

Szczerze to rozumiem Twoje dylematy i sam nie wiedziałbym co wybrać - generalnie po mieście śmigam 1.8T i jestem zadowolony. V-ką latam tylko w trasy, bo w mieście chla jak smok ( ale to 4.2 ).

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 21:39:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
masterb napisał(a):
Kurcze teraz to jeszcze trudniejszy wybor...
NIe bralem pod uwage automatu...
Ale ktos ma cos godnego do obejrzenia i polecenia?


Kolego, a nie lepiej troche dołożyć i faktycznie kupić 2.7biturbo? spalanie z korkami (Łódź) 12,5-13l. Trasa 12l - 140-160km/h. Ceny identyczne jak w 2.4 i 2.8, spalanie w sumie niższe, mój znajomy ma a4 B5 2.8 q z manualem i w korkach mu pije 15-16l...

EDIT: Designer w przypadku 1.8t bez q (sedan) różnica w masie między A6 a A4 to 40kg, a żeby było śmieszniej na niekorzyść A4 - tak tak, A6 waży mniej niż A4 :D (dane z akp)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Ostatnio edytowano 05.paź.2009 21:46:23 przez 2rafal7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 21:45:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Ale 2.7 szkoda gazować, a 2.8 (2.4 ewentualnie) nie szkoda :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 21:50:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
2rafal7 napisał(a):
EDIT: Designer w przypadku 1.8t bez q (sedan) różnica w masie między A6 a A4 to 40kg, a żeby było śmieszniej na niekorzyść A4 - tak tak, A6 waży mniej niż A4 :D (dane z akp)


Być może, porównywałem moją eSkę ( 1938 kg ) w Avancie z B6 ( 1505 kg ) też w Avancie bez q ( dane z dowodów rejestracyjnych :peace: )

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 08:09:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2008 18:46:44
Posty: 326
Lokalizacja: Szczepki
designer napisał(a):

1.8T jest bardziej agresywne, narowiste, lubi wysokie obroty, bo ciągnie dopiero od 3rpm, V-ka mruczy dostojnie, docenisz kulturę pracy, ciągnie ładnie od dołu. 1.8T możesz samym chipem podkręcić i będzie śmigało aż miło. Można się posunąć dalej i wymienić turbo na większe, intercooler, wydech itd... Na A4 klub jest 1.8T, które objeżdża podobno RS4 B7 (?)
.


jak ktoś już kupi 1.8 T to mało kto będzie program zmieniał nie mówiąc o reszcie :):

_________________
BYŁO
AUDI b2 1.6d
Renault Safrane I 2.2
VW golf 3 1.9 TDI (złom)
Opel kadett 1.4 LPG
Ford scorpio 2.0
Passat b4 1.9TDI
JEST
VW Passat b3 1.9D
VW Passat b3 1.9TD
VW Passat b4 1.8 LPG


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 09:38:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
designer napisał(a):
Powiem tak - nie wiem jak 1.8T radzi sobie w C5, ale w B6 ( ok 500 kg mniej )


Nie wydaje mi się, aby różnica pomiędzy b6 a C5 była aż 500 kg. Z tego co się orientuję to w zależności od silnika różnica wynosi ok 100 kg.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 10:15:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
toratore napisał(a):
designer napisał(a):
Powiem tak - nie wiem jak 1.8T radzi sobie w C5, ale w B6 ( ok 500 kg mniej )


Nie wydaje mi się, aby różnica pomiędzy b6 a C5 była aż 500 kg. Z tego co się orientuję to w zależności od silnika różnica wynosi ok 100 kg.


To przeczytaj dwa posty wyżej - porównanie mas S6 C5 i A4 B6 :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 11:00:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2008 15:06:41
Posty: 62
Lokalizacja: Legnica
B6
1.8TQ 1455kg
1.8TQ (190PS) 1530kg

C5
1.8TQ 1540kg
2.4Q 1495kg
2.7TQ 1690kg
2.8Q 1615kg

wszystko w Avancie - masa własna

_________________
A6 C5 2.4 AML
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do
pierwszego to nie jestem pewien."
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 12:59:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
designer napisał(a):
toratore napisał(a):
designer napisał(a):
Powiem tak - nie wiem jak 1.8T radzi sobie w C5, ale w B6 ( ok 500 kg mniej )


Nie wydaje mi się, aby różnica pomiędzy b6 a C5 była aż 500 kg. Z tego co się orientuję to w zależności od silnika różnica wynosi ok 100 kg.


To przeczytaj dwa posty wyżej - porównanie mas S6 C5 i A4 B6 :peace:


Wersje S6 i RS6 należy traktować osobno, miałem na myśli "normalne" silniki.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: