.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 13:15:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a8 2.5TDi] czy ten silnik daje rade w a8?
PostNapisane: 06.paź.2009 20:33:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2009 09:10:38
Posty: 80
Lokalizacja: Szczecin
Auto: było a4 B5 1.8 ADR
witam
czy ten silnik tzn 2.5TDi wersja 150 konna daje rade w a8 czy to muł bagienny?
Jak kształtuje sie spalanie?
Wersja manual, 97 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 21:08:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
2.5 tdi 150 konne to paździerz podpadziocha, w który nie ma się co pakować.
A8 w 300 koniach ledwo jedzie *, dopiero S8 (albo nowsze 4.2) dają rade, a ty się pytasz czy 150 koni starczy.

*moje empiryczne odczucia w porównaniu do nowych 4.2 tdi, 6.0 tdi i 5.2 fsi :)


Ostatnio edytowano 06.paź.2009 21:12:53 przez zioolko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 21:08:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
miałem, nie polecam. silnik jest mocno awaryjny (choć naprawa wałków i hydrauliki głowicy - około 7tys zł to nic w porównaniu do ogólnych kosztów eksploatacji tego wspaniałego samochodu). autko jest starsznie słabe (silnik był zdrowy). Pamiętaj że masz quattro i sporą masę (pomimo aluminiowego nadwozia).
spalenie średnie około 9-12L w manualu.
z modeli przed liftem polecam 4.2 V8 z dobrym (!!!) gazem - tylko i wyłącznie ten silnik, po lifcie może być też 3,3TDI, choć one nie są ani bardzo żywotne, ani bardzo oszczędne...

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Ostatnio edytowano 06.paź.2009 21:09:37 przez k44761, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 21:08:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
k44761 napisał(a):
miałem, nie polecam. silnik jest mocno awaryjny (choć naprawa wałków i hydrauliki głowicy - około 7tys zł to nic w porównaniu do ogólnych kosztów eksploatacji tego wspaniałego samochodu). autko jest starsznie słabe (silnik był zdrowy). Pamiętaj że masz quattro i sporą masę (pomimo aluminiowego nadwozia).
spalenie średnie około 9-12L w manualu.


2.5 A8 nie mają Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 21:10:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
ja miałem 2,5 TDI 150KM w quattro.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 21:14:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
k44761 napisał(a):
ja miałem 2,5 TDI 150KM w quattro.

W A8? Byłem przekonany że A8 D2 sprzed FL w dieslu to tylko ośka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 21:17:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
były też quattro. 150KM @ 310Nm. Skrzynia szóstka. Wg danych producenta 10,2 sek do 100km/h. Ośka 9,2.

Silnik V6 TDI produkowano w połączeniu z quattro od 12/1995, czyli jeszcze przed liftem.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 21:50:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
2.5TDI w D2 weszło do produkcji w 06.1997.
w tym roku przedstawiono publicznie ten silnik.
wcześniej nie było V6 TDI w produkcji w ogóle

Q w 2.5TDI D2 było oferowane od początku życia tego silnika, bez względu na rodzaj skrzyni, czyli od 06.1997.



do autora wątku,

da radę w zupełności jeżeli jest to AKN. bardzo ładnie ciągnie z dołu do ok. 3500 rpm.
AFB z kolei do D2 nie pasuje zbytnio, gdyż nabiera siły dopiero po 2300 rpm.
jeżeli samochód ma służyć do jazdy, a nie rżnięcia głupa spod świateł, to jest bardzo OK - szczególnie w dłuższych trasach - nie słychać w ogóle silnika, spalanie w trasie na poziomie 6.5-7.5 l.

jeżeli szukasz jednakże samochodu szybkiego, to musisz liczyć się z tym, że 150PS nie jest demonem mocy.
co do awaryjności, to wszystko zależy od tego, jak dbał o niego poprzedni właściciel. mam ten silnik w C5 od 11 lat [280 000 km] i nie robiłem w nim nic [ani wałków, ani pompy, ani T etc].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 07.paź.2009 00:50:28 przez meszrum, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 21:54:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
to znalazłem jakieś dziwne dane. w każdym razie u mnie w przedliftowej D2 było 150KM i było quattro :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 23:51:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
zioolko napisał(a):
(...)A8 w 300 koniach ledwo jedzie *, dopiero S8 (albo nowsze 4.2) dają rade, a ty się pytasz czy 150 koni starczy.(...)

Taaa... To jest limuzyna, 299, czy 310 KM spokojnie wystarczy na drogi S, czy niby polskie autostrady, a co dopiero mówiac o innych drogach, więc tekst, że "ledwo jedzie" jest po prostu smieszny i żałosny.
Wiadomo, że apetyt rośnie w miare jedzenia, ale po cholere w A8, czy S8 np 500 KM ? Bez sensu...

Co do autora, jeśli już chcesz tego diesla to lepiej kupić A8 2.5TDI quattro (180PS). Niecale 10s do setki, a i ponad 200 poleci. Do spokojnej jazdy w zupełności wystarcza. Poczytaj jednak o bolaczkach 2.5 TDI

PS - quattro bylo zarowno w 150 jak i 180 konnych wersjach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 02:09:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
qww napisał(a):
zioolko napisał(a):
(...)A8 w 300 koniach ledwo jedzie *, dopiero S8 (albo nowsze 4.2) dają rade, a ty się pytasz czy 150 koni starczy.(...)

Taaa... To jest limuzyna, 299, czy 310 KM spokojnie wystarczy na drogi S, czy niby polskie autostrady, a co dopiero mówiac o innych drogach, więc tekst, że "ledwo jedzie" jest po prostu smieszny i żałosny.
Wiadomo, że apetyt rośnie w miare jedzenia, ale po cholere w A8, czy S8 np 500 KM ? Bez sensu...


Qww - jezdziłeś kiedyś po polskich drogach? :):

Mając przewagę mocy stajesz się Panem sytuacji na drodze. Wyprzedzasz niczym motocyklem - decydując o tym co i jak... Nie wspomnę o włączaniu się do ruchu, wykonywaniu wszelakich manewrów i zniechęcaniu dresiwo w bumerach 1,6 na skrzyzowaniach.

2,5 TDI w A8 to kondon w miejską dżunglę. Spali 12L w miescie i właściciel będzie zadowolony,

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 07:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Taaa... To jest limuzyna, 299, czy 310 KM spokojnie wystarczy na drogi S, czy niby polskie autostrady, a co dopiero mówiac o innych drogach, więc tekst, że "ledwo jedzie" jest po prostu smieszny i żałosny.
- widać, że kolega chyba nigdy nie jeździł A8 z silnikiem TDI ani dla porównania 4.2.
Powiem tak - żadna rewelacja.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 08:32:01 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
raz jeździłem ale bodaj 2.5 TDI 180 KM, nawet to jechało. Nie popadajmy w przesadę.... poczytaj opinie o 2.5 TDI V6 - tutaj masz większy problem niz "mułowatość"
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 08:33:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
niestety większość zaniedbanych V6 TDI itp to jeżdzące trupy. Pytanie czy autor tego postu zdaje sobie z tego sprawę...

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 09:02:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
k44761 napisał(a):
Cytuj:
Taaa... To jest limuzyna, 299, czy 310 KM spokojnie wystarczy na drogi S, czy niby polskie autostrady, a co dopiero mówiac o innych drogach, więc tekst, że "ledwo jedzie" jest po prostu smieszny i żałosny.
- widać, że kolega chyba nigdy nie jeździł A8 z silnikiem TDI ani dla porównania 4.2.
Powiem tak - żadna rewelacja.


Moze i 4.2 w A8 to nie jest żadna rewelacja, ale naprawde to wystarczy. Do 200 ok 23 sek to zły wynik? moim zdaniem b. dobry jak na 300km, wolny automat i quattro. Przjedź się BMW 740i e38, to jest dopiero mół....

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 09:58:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Tylko 3.3. TDI ale koszty ewentualnego serwisu to kosmos

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 10:25:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wychodzi na to, że na AKP najmniejszy akceptowalny silnik, to 6.0 [i wszyscy taki mają], ale najlepiej byłoby zrezać z Veyron'a 8.0 V16, bo ponoć wtedy zaczyna jechać [ale dopiero po czipsie]...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 10:27:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
wychodzi na to, że na AKP najmniejszy akceptowalny silnik, to 6.0 [i wszyscy taki mają], ale najlepiej byłoby zrezać z Veyron'a 8.0 V16, bo ponoć wtedy zaczyna jechać [ale dopiero po czipsie]...

to jeszcze zalezy czy skrzynia automat czy manual, bo jak wiadomo tylko te drugie jeszcze jako-tako sie odpychaja :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 12:31:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w d... sie poprzewracalo
do pojechania na zakupy takim A8 i utrzymania predkosci podroznej np na poziomie maksymalnej dozwolonej w tym kraju czyli 130 100 konny silnik to az za duzo
Ktos kto celuje w auto 12letnie mozna zaryzykowac stwierdzenie ze ma ograniczony budzet na pojazd i pakowanie sie w 4-6L benzyny wtryniajace w korkach tyle co T34 to jakas abstrakcja
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 12:43:04 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A może ktoś świadomie kupuje 12 4-6 L benzyny bo:
-nowe auta sa bardzo awaryjne i mają zero stylu
-mało jeździ i benzyna na poziomie 20/100 to żaden problem
-skoro jeździ mało to moze sobie powolić na smoka, a nie oszczędzać i kupic super-nową-błyszczącą-pachnącą-nowościa-tandetną pande

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: