st24 napisał(a):
1) Obecnie po wyłączeniu silnika wałki nie ustawiają się w pozycji OT (a przed wymianą WS się ustawiały..) - co mogło spowodować tą zmianę i na ile istotna jest ona dla silnika?
To jest zupełnie fałszywy trop i nie ma czego roztrząsać (zbiegi okoliczności bywają zadziwiające/mylące).
st24 napisał(a):
2) z jednego wtryskiwacza (po stronie kierowcy, najbliżej zderzaka) strasznie cieknie (wcześniej tak nie było)
Wycieka paliwo czy olej silnikowy
Jeżeli paliwo
nie ma czego drążyć (szukając powodów szarpania)
zanim wyciek nie zostanie usunięty (gdyż taka usterka może powodować skubanie) ...
Jeżeli jest to olej silnikowy to dla "naszej" sprawy wyciek pozostaje bez znaczenia (oczywiście należy go usunąć w niedalekiej przyszłości).
Jeżeli masz czas i chęci, to korzystając z poniższego schematu proponuję :
- zsuń wężyk nr 9 z membranki EGR i bardzo starannie czymś go zatkaj (może to być np. plastikowy kołek tapicerki , wkład śrubokręta krzyżakowego z fabrycznego zestawu narzędzi, dosłownie cokolwiek - byle było szczelne)
- zaślepioną końcówkę wężyka tymczasowo połóż "gdzieś w pobliżu" tak, aby możliwe było wykonanie jazdy próbnej
- pojedź jakieś 15 - 20 kilometrów na próbę, zagrzej dobrze silnik, wdepnij kilkakrotnie gaz "na calego" i "na koniec" oczywiście sprawdź czy szarpanie zniknęło (lub uległo odczuwalnemu zmniejszeniu)
Po zakończonej próbie - jeżeli nie odczujesz żadnej różnicy - załóż wężyk spowrotem na EGR.
Jeżeli jednak przestałoby szarpać - tymczasowo możesz poruszać się na zaślepionym wężyku i nic złego się nie stanie a dalsze kroki omówimy wspólnie.
Jeżeli zechcesz wykonać proponowaną próbę - daj znać o uzyskanych wynikach/obserwacjach.