.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 04:52:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AFN] przeladowanie
PostNapisane: 12.paź.2009 11:06:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Witam
Od 2 tygodni walcze z błedem 17963 i szukam solucji na skuteczne jego pozbycie się.
Do mojego AFN zapieta jest teraz turbina GT1749VA. Zaraz po zamontowaniu turbiny było OK chociaz notlaufy zdarzały sie ale baaardzo rzadko.

Genaralnie suszara przeladowuje praktycznie za kazdą próba wkrecanie samochodu w granice 4000 obr.
Zrobiłem troche logów dla zobrazowania sytuacji ale są nudne jak M jak Miłosc.

Test 1
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83d ... 7ebf1.html
Test 2
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/662 ... 6587a.html
Test 3
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efb ... 7e75c.html

kazdy kończy się trybem awaryjnym.

Dodatkowo wykonałem logowanie ze zdjętym wezykiem z gruszki sterujacej sztanga kierownic VTG:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90a ... 15559.html

tu juz nie ma trybu awaryjnego, a jedynie samochód bardzo leniwie wkreca sie na obroty.

No i na koniec 011 Basic Settings:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/52e ... 3a4fa.html

Dopiero za dwa tyg. chlopaki wezmą auto na warsztat (terminy) i nie zamierzam wyjezdzac z niego bez poprawnej regulacji cisnienia doładowania.
Kierownice VTG wykluczam (na razie).

Jesli macie jakiekolwiek pomysły co nalezałby jeszcze sprawdzic/wymienic chetnie ich wysłucham.

Pozdrawiam serdecznie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 12:22:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
podmieniales N75 tak jak rozmawialismy ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 12:41:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
kręciłeś sztangą ??

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 13:03:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Zakładam że wężyki podciśnieniowe szczelne .... u mnie jest teraz fatum na padające N-ki :):

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 13:06:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nic jeszcze nie podmieniałem... nie mialem dostepu do C5 tesciów :):

krecenie sztangą ze zrozumiałych wzgledów odpada... :)

Kamil

ja nie zakladam ze są szczelne... wezyki bedą wymienione w pierwszym strzale... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 13:08:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
Nic jeszcze nie podmieniałem... nie mialem dostepu do C5 tesciów :):



to nie zawracaj głowy ... :): :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 13:13:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
OT: szykujesz się na CZIPA ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 13:13:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Gustav napisał(a):
OT: szykujesz się na CZIPA ?


Gdyby nie ten bajzel z tym błedem juz bym był po... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 13:17:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Przeładowanie bliskie 0,5Bar'a ale po czipie bedzie pracowac przy takich warunkach . Chyba że to będzie lajtowy soft.

Chociaż seryjny map sensor mierzy tylko do 2560mbar i tak naprawdę nie wiadomo na ile wchodzi GT17 w obecnym stanie.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 08:45:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Podbijam do góry....

Po podmianie zaworów N75 i N18 logi dalej wygladaja tak samo... czyli wniosek... zawór dobry. Tym bardziej ze N75 ksiązkowo wysterowuje EGR.
W poniedziałek wyrywam turbo. Dwie mozliwosci :
- kierownice sie zacinąją - najbardziej prawdopodobne - moj wniosek po obserwacji ruchu sztangi w 011 Basic Settings
- cos nie halo z gruszką

Pare pytan :
- jakie powinno byc cisnienie w ukladzie sterowania turbina mierzone na wezyku ktory wchodzi na gruszke ?

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Ostatnio edytowano 19.paź.2009 15:41:48 przez przemik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 09:12:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przemku, sprawdzałeś czy nie masz oleju w ECU ? Często czujnik jest zalewany i czasem tutaj leży pies ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 10:01:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
Przemku, sprawdzałeś czy nie masz oleju w ECU ? Często czujnik jest zalewany i czasem tutaj leży pies ...


on ma czujnik na rurze dolotowej ... pierwsze stare kible mialy czujnik w ECU

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 11:20:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Przemku, sprawdzałeś czy nie masz oleju w ECU ? Często czujnik jest zalewany i czasem tutaj leży pies ...


mam czunik na rurze dolotowej... sprawdziłem go profilaktycznie... jak i całą rure (ta na której wisi N18) - nawet grama oleju w niej nie ma... sam czujnik suchy...
nie wiem czy to dobry test ale skoro w 010 dyn pojazuje mi prawidlowo cisnienie atmosferyczne - to zakladam ze jest dobry...

BTW - jakos tak jak juz kupowałem tą turbine to czułem ze nie wyjdzie mi to tak ladnie jak spankejowi...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 09:35:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Podbijam znow:

Wyciagnalem z polki moje stare VNT15 - wypolerowalem cale VTG do granic mozliwosci wraz z wnetrzem czesci goracej (nafta i papier scierny) i do samochodu.
Efekt :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc9 ... 60a9c.html

i BS

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4a ... 7b127.html

Fura ciagnie jak przeciag na kazdym biegu do odcinki. :)
Zawory N18 i N75 wrociły na swoje miejsca.

Jesli chodzi o GT17 ktore nabyłem w firmie "Polturbo". Po wyjeciu i odpieciu gruszki okazalo sie ze mechanizm VTG jest CAŁKOWICIE ZABLOKOWANY.
Po rozpolowieniu byl caly za......ny sadzą.
Aktualnie wszystko zostalo rozebrane, moczy sie w nafcie i czeka na swoją szanse.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 09:58:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
przemik napisał(a):
Jesli chodzi o GT17 ktore nabyłem w firmie "Polturbo". Po wyjeciu i odpieciu gruszki okazalo sie ze mechanizm VTG jest CAŁKOWICIE ZABLOKOWANY.
Po rozpolowieniu byl caly za......ny sadzą.
Aktualnie wszystko zostalo rozebrane, moczy sie w nafcie i czeka na swoją szanse.
Pozdrawiam


Jeżeli mogę się wtrącić - Co mowiła firma nt. stanu sprężarki przed jej sprzedażą? Wychodzi na to ze ktos uprawiał z nią PSJ... Czy jest inny powód dla którego było tam tyle sadzy? Mniemam że nie było mozliwe sprawdzenie tej kwestii przed zakupem?
OT - Trzymam kciuki zeby Garrett17 wykorzystała swoją szansę należycie ;)

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 10:34:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
dejf napisał(a):
Czy jest inny powód dla którego było tam tyle sadzy?


Jest - jezdzenie nawet z minimalną nieszczelnoscią w dolocie.

dejf napisał(a):
Mniemam że nie było mozliwe sprawdzenie tej kwestii przed zakupem?


Ano nie bylo.... wyczyszcze GT17 po swojemu i bedzie OK...

stan wirników w obu sprezarkach oceniam na IDEALNY... :)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: