.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 05:14:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.8 20v 95r. + gaz] - problem z mocą
PostNapisane: 05.paź.2009 11:38:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
Witam. Mam problem z duszenie się silnika. Na zimnym silniku jest ciężko ruszyć. Strasznie się dusi i według mnie zalewa, ponieważ czasami szczela. Dopiero przy ok. 70 C jest w miarę, ale nie tak jak kiedyś. Na gazie chodzi w miarę, chociaż jak by więcej palił i trochę śmierdzi gazem z wydechu. Kiedyś nie było czuć gazu. Filtry są nowe. Sprawdzałem VAG-iem. Czasami pokazywał błąd sady, znaczy za niskie napięcie np. Wymieniłem na nowa sondę. Nie pomogło. Jak patrzę napięcie to jest ok. 0,8 V – 0,9 V na zimnym. Jak go przegazuję to ok. 0,5 V – 0,8 V. Czyli bardzo bogata mieszanka. Na gazie jest dobrze ok. 0,1 V – 0,6 V.
Jest jeszcze taki objaw, że po odłączeniu akumulatora i podłączeniu, to jak się odpali to obroty na zimnym silniku są, 1200 czyli sanie działa i jest moc. Jednak jak się rozgrzeje i sanie się wyłączy to znowu się zalewa. Następne odpalenia na zimnym silniku nie podnoszą obrotów na ssaniu, nie chce jechać dusi się. Po zmianie sądy nie ma żadnych błędów z VAG-a.
Chciałem wprowadzić parametr starzenia się silnika, ale nie wiem gdzie.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 13:38:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
Witam Ponownie. Może ktoś chociaż wie jak dodać powietrza (czym pokręcić), żeby zubożyć mieszankę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 15:05:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Piszesz, że po odpięciu aku, i odpaleniu na PB jest ok. Więc sam sobie dałeś odpowiedź, że problemy pochodzą z LPG. Odepnij aku, zakręć zbiornik LPG i pojeździj ze dwa dni na PB jak będzie ok to zajmiesz się wtedy gazem.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 18:49:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
Napisałem, że na LPG jest dobrze. Na benzynie jest duszenie i szczelanie. Wygląda, że mieszanka jest za bogata. Więc moje pytanie jak zmniejszyć mieszankę na benzynie, gdzie dodaje się powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2009 19:25:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Nie dodaję się, to nie fiat 126P. Proponuję na początek zrobić to co napisałem.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2009 11:52:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
Niestety nic nie dało odpięcie gazu. Nadal się dusi na benzynie. Wydaj mi się że się zalewa. Za duża dawka paliwa, dla tego pytałem jak to ustawić, ewentualnie jak dodać powietrza.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2009 13:13:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Chyba, źle to rozumiesz tutaj nie ma śrubek regulacyjnych i nic się nie ustawia, składem mieszanki reguluje ECU. Proponuję zostawić samochód kompetentnemu mechanikowi który zna się na rzeczy, znajdzie usterkę i usunie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2009 18:29:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.mar.2007 20:14:10
Posty: 122
Lokalizacja: Mysłowice, miasto sexu i biznesu
Miałem podobny problem w A3 1.8 20V, Vag nie wykazywał zadnych błedów a uszkodzony był czujnik temperatury silnika (od ssania).

Kilka wskazówek:

Obrazek

Jak kolega wcześniej napisał to nie Fiat 126 z regulacją mieszanki :)

_________________
B3 1990 1.8 (1999-2001)
A3 1996 1.8 20V (2005-2006)
TT 1999 1.8 T (2007-2008)
B4 CABRIO 1999 1.8 20V (2010-2010)
A3 2004 1.9TDI 2011 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 12:52:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
Pierwsze co wymieniłem to właśnie ten czujnik. Niestety nie pomogło.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 11:29:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 22:02:12
Posty: 79
Lokalizacja: Kłodzko
Allo.
Nie wiem czy Ci pomogę. Ale wcześniej jeździłem zagazowaną astrą. Jak auto jeździło przede wszystkim na gazie (bez problemów cały czas) to po jakimś czasie (parę miesięcy) coś się stało z wtryskiem paliwa, bo muliło na PB, nie chciał przyśpieszać, itp. Koledzy mieli podobny problem z jakimś tam samochodem i pomimo rozebrania "połowy" silnika nic nie znaleźli. A pomógł im specyfik do czyszczenia wtrysków dolewany do paliwa. Wyobraź sobie, że też tak zrobiłem (zakupiony w leclerc), dolałem do paliwka i po przejechaniu jakiś 100-300km jak ręką odjął. Silnik odzyskał moc, nie mulił, itd.
Spróbuj. Koszty niewielkie, a być może pomoże.
Daj znać czy zadziałało.
Pozdro
Jankes

_________________
Audi A6C6 3.0d CYDA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: