.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 07:24:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1Z] Kapie olejem napedowym z wtrysków
PostNapisane: 17.paź.2009 11:17:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2009 15:28:55
Posty: 12
Lokalizacja: Inowrocław
witam mam taki probllem Kapie olejem napedowym z wtrysków ??? mechanik mi mowił ze wystarczy uszczelke zmenic jakie jest wasze zdanie i ile naprawa tego kosztuje??? POzdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 13:10:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ale gdzie dokładnie kapie?
- z przewodów ciśnieniowych -> dokręcić
- z przewodów przelewowych -> wymienić
Ani w pierwszym, ani drugim przypadku NIE MA żadnej uszczelki. Zmień mechanika, a nie uszczelkę :peace:

W każdym przypadku 5 minut roboty (łącznie z umyciem rąk)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1Z] Kapie olejem napedowym z wtrysków
PostNapisane: 17.paź.2009 13:41:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
artur111222 napisał(a):
witam mam taki probllem Kapie olejem napedowym z wtrysków ??? mechanik mi mowił ze wystarczy uszczelke zmenic jakie jest wasze zdanie i ile naprawa tego kosztuje??? POzdrawiam

Jesli kapie z nakrętek na wtryskiwaczach - delikatnie dokręcić. Jeśli nic nie pomoże - wymienić wadliwy przewód.
Jesli kapie z przelewów - nalezy je wymienić. W sprzedaży saod jakiegoś czasu lepsze gumowe zamienniki. W stosunku do gum w parcianym oplocie są o niebo lepsze.
Jeśli mechanik wspomniał o uszczelkach , może chodziło mu o miedziane uszczelki pod wtryski umieszczone między głowicą a wtryskiwaczem. Warto je wymienić jeśli mamy najmniejsze podejrzenia.
To ostatnie zlecamy mechanikowi , który rozumie znaczenie słowa: "czysto jak na sali operacyjnej"

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1Z] Kapie olejem napedowym z wtrysków
PostNapisane: 18.paź.2009 14:41:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Jeśli mechanik wspomniał o uszczelkach , może chodziło mu o miedziane uszczelki pod wtryski umieszczone między głowicą a wtryskiwaczem. Warto je wymienić jeśli mamy najmniejsze podejrzenia.
To ostatnie zlecamy mechanikowi , który rozumie znaczenie słowa: "czysto jak na sali operacyjnej"

Przemek, ale co ma uszczelka pod wtryskiem do kapania lub wycieku paliwa.
Jesli auto dobrze odpala i ma moc (a na to wygląda, bo właściciel się nie skarży na to) to znaczy, że jest w garach odpowiednia kompresja. Czyli zawory się domykają a głowica, świece żarowe i wtryskiwacze są poprawnie dokręcone

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1Z] Kapie olejem napedowym z wtrysków
PostNapisane: 18.paź.2009 17:11:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
cygaro-avant napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Jeśli mechanik wspomniał o uszczelkach , może chodziło mu o miedziane uszczelki pod wtryski umieszczone między głowicą a wtryskiwaczem. Warto je wymienić jeśli mamy najmniejsze podejrzenia.
To ostatnie zlecamy mechanikowi , który rozumie znaczenie słowa: "czysto jak na sali operacyjnej"

Przemek, ale co ma uszczelka pod wtryskiem do kapania lub wycieku paliwa.
Jesli auto dobrze odpala i ma moc (a na to wygląda, bo właściciel się nie skarży na to) to znaczy, że jest w garach odpowiednia kompresja. Czyli zawory się domykają a głowica, świece żarowe i wtryskiwacze są poprawnie dokręcone

oj czasami wszystko jest niby ok a spod wtrysku leje.... i Przemek ma rację co do miedzianych uszczelek pod wtryskiem które powinno się wymieniac na nowe po kazdym wyjęciu wtrysku.

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1Z] Kapie olejem napedowym z wtrysków
PostNapisane: 18.paź.2009 17:48:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
ziak napisał(a):
oj czasami wszystko jest niby ok a spod wtrysku leje....

Ale gdzie dokładnie leje? Jeśli wtryskiwacz jest poprawnie zmontowany (korpus + rozpylacz), to jedyne miejsca wycieku to doprowadzenie paliwa rurką ciśnieniową lub odpływ paliwa i o tym pisaliśmy powyżej.

Może dla kolegi Artura "kapanie paliwa z wtrysku" to wtrysk źle rozpylający paliwo, ale to już zupełnie inna bajka. I tego też nie uleczy się wymianą jakiejś uszczelki...
Ja nie widzę związku między uszczelką pod wtryskiem a jakimkolwiek wyciekiem paliwa.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1Z] Kapie olejem napedowym z wtrysków
PostNapisane: 18.paź.2009 18:24:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Jeśli mechanik wspomniał o uszczelkach , może chodziło mu o miedziane uszczelki pod wtryski umieszczone między głowicą a wtryskiwaczem. Warto je wymienić jeśli mamy najmniejsze podejrzenia.
To ostatnie zlecamy mechanikowi , który rozumie znaczenie słowa: "czysto jak na sali operacyjnej"

Przemek, ale co ma uszczelka pod wtryskiem do kapania lub wycieku paliwa.
Jesli auto dobrze odpala i ma moc (a na to wygląda, bo właściciel się nie skarży na to) to znaczy, że jest w garach odpowiednia kompresja. Czyli zawory się domykają a głowica, świece żarowe i wtryskiwacze są poprawnie dokręcone

Nie ma żadnego związku. Wyraźnie napisałem , że wymieniamy je jeśli mamy wątpliwości co do ich stanu. Uszkodzona uszczelka miedziana oznacza hardcorowe problemy przy następnym demontażu wtryskiwacza.
Wprawne oko zauważy "bąbelkowanie" spod tejże uszczelki.

W temacie wycieku wypowiedziałem się już wcześniej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 18:36:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No to poczekajmy aż zainteresowany się wypowie, bo tak to można spamować to woli.....
Artur, napisz GDZIE dokładnie kapie, fotka mile widziana

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 19:37:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
cygaro-avant
w moim 1T niby wszystko jest cacy, silnik mam moc itp. itd. a pod ostatnim, piatym wtryskiem widac babelki.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 08:07:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
guziq napisał(a):
cygaro-avant
w moim 1T niby wszystko jest cacy, silnik mam moc itp. itd. a pod ostatnim, piatym wtryskiem widac babelki.

No to wymień uszczelkę miedzianą. Nie zmienia to faktu, że nie ma to NIC wspólnego z laniem/nieszczelnością wtrysków

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 08:32:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
No to wymień uszczelkę miedzianą. Nie zmienia to faktu, że nie ma to NIC wspólnego z laniem/nieszczelnością wtrysków

Jak nie ma nic wspólnego. artur111222 napisał ze kapie mu olej spod wtryskiwacza. A pod wtryskiwaczem jest uszczelka miedziana, któa puszcza.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 10:35:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
...ale uszczelka miedziana nie uszczelnia przepływu paliwa

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 10:40:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 17:35:36
Posty: 58
Lokalizacja: Rzeszów
guziq napisał(a):
Cytuj:
No to wymień uszczelkę miedzianą. Nie zmienia to faktu, że nie ma to NIC wspólnego z laniem/nieszczelnością wtrysków

Jak nie ma nic wspólnego. artur111222 napisał ze kapie mu olej spod wtryskiwacza.
A mnie sie wydaję że jest napisane inaczej:
artur111222 napisał(a):
Kapie olejem napedowym z wtrysków ???
Jednak do tej pory sam zainteresowany w ogóle nic nie napisał, natomiast wypowiedziom i domysłom nie ma końca :( Dajmy szanse koledze arturowi na wypowiedź i przybliżeni nas do problemu ponieważ w tym temacie nic innego (chyba) już nie można wymyślić :)

_________________
Wacław Szubert
tel.: 0-605 331 704
A6 2,5l TDI AVANT Tiptronic + Quattro (2004r. model 2005)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 11:40:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Fajnie gdybiecie, to może macie jakiegoś pomysła na mój wyciek. Dodam, że dokręciłem już ok. 1/6 obrotu element (1) wystajacy z pompy i nic, dalej kapie.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=96120
Pozdrawiam, Heniek.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 15:11:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Hm.....dokręciłeś i dalej kapie. Pod elementem "1" nie ma również żadnej uszczelki. Dalsze dokręcanie może spowodować ukręcenie tego króćca lub zerwanie gwintu w króćcu lub pompie, a to nie wróży nic dobrego / taniego.
Ja zacząłbym od DOKŁADNEGO umycia całej pompy, tak aby lśniła jak nowa i pojeździć trochę. Wtedy będzie wiadomo gdzie i co cieknie.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 20:13:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Dzięki cygaro-avant. Będę musiał się temu dokładnie przyjrzeć. Planuję odkręcić widoczny na zdjęciu wspornik 3 i popatrzeć. Szkoda tylko, że ostatnio brak mi kompletnie wolnych sobót. Najbliższa pracuję, następna - wyjazd na najdziwniejsze smutne polskie święto. Pozdrawiam. :)

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 21:52:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
heniekwit napisał(a):
Fajnie gdybiecie, to może macie jakiegoś pomysła na mój wyciek. Dodam, że dokręciłem już ok. 1/6 obrotu element (1) wystajacy z pompy i nic, dalej kapie.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=96120
Pozdrawiam, Heniek.

Czeka Cię niestety wizyta u pompiarza i uszczelnienie pompy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 10:09:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Dziękuję Baskecior. Jesteś drugą osobą, stawiającą taką diagnozę. Prawdopodobnie skończy się uszczelnianiem pompy.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 20:39:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heniekwit, jeśli dasz pompę do uszczelnienia, napisz ponownie na forum jakie są koszty i rezultaty

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 10:17:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
O efektach napiszę. Sądzę, że nie będzie to szybko. Po tym dokręcaniu wydaje mi się, że mam tylko wilgotno i nie kapie mi tak jak wcześniej. Do wymiany paska rozrządu w golfie mam jeszcze ok 4 tys. km i najprawdopodobniej przy tej okazji troszkę więcej pogrzebię. Teraz jeżdżę i obserwuję.
Mam na głowie inne problemy: z wentylatorem w A6 i jak mi się zdaje za wysokim poborem prądu z akumulatora w stanie spoczynku. Muszę to dokładniej sprawdzić, poszukać wątków na forum, a jeśli nic nie znajdę założę nowy.
Pozdrawiam społeczność AKP :)

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: