.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 06:44:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a3 sportback 2006] Zawór Upustowy- Blow Off do 2.0 TDi?
PostNapisane: 16.paź.2009 22:18:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2009 19:17:39
Posty: 21
Witam.

Chcialbym zalozyc sobie taki zawor, czy orientuje sie ktos czy moze byc to kazdy dostepny na allegr np, czy musze szukac jakiegos konkretnego, dziela sie na glosniejsze i cichsze?

silnik to 2.0 TDi 140km, pompowtryski- wie ktos ile pompuje moja turbina? jak to sprawdzic?

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 22:39:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
turbo pompuje 1350 mbar

a w jakim celu tez blow off :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 22:51:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
spanky napisał(a):
turbo pompuje 1350 mbar


Czy to nie GT1749V ?

pan_prezes_skora napisał(a):

silnik to 2.0 TDi 140km, pompowtryski- wie ktos ile pompuje moja turbina? jak to sprawdzic?

pzdr


Jaki masz silnik ? [kod literowy]

Sprawdź we wnęce koła zapasowego , albo w książce serwisowej , albo podaj nr sterownika ECU ...

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Ostatnio edytowano 16.paź.2009 22:54:38 przez Gustav, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 22:51:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2009 19:17:39
Posty: 21
Gustav napisał(a):
Czy to nie GT1749V ?


nie wiem o czym do mnie rozmawiasz...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 22:53:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
pan_prezes_skora napisał(a):
Gustav napisał(a):
Czy to nie GT1749V ?


nie wiem o czym do mnie rozmawiasz...


To nie do Ciebie :P , do Ciebie mam inne pytanie :D

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 22:53:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2009 19:17:39
Posty: 21
Gustav napisał(a):
Czy to nie GT1749V ?

pan_prezes_skora napisał(a):

silnik to 2.0 TDi 140km, pompowtryski- wie ktos ile pompuje moja turbina? jak to sprawdzic?

pzdr


Jaki masz silnik ? [kod literowy]

Sprawdź we wnęce koła zapasowego , albo w książce serwisowej , albo podaj nr sterownika ECU ...


moge z dowodu rej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 22:54:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
pan_prezes_skora napisał(a):
Gustav napisał(a):
Czy to nie GT1749V ?

pan_prezes_skora napisał(a):

silnik to 2.0 TDi 140km, pompowtryski- wie ktos ile pompuje moja turbina? jak to sprawdzic?

pzdr


Jaki masz silnik ? [kod literowy]

Sprawdź we wnęce koła zapasowego , albo w książce serwisowej , albo podaj nr sterownika ECU ...


moge z dowodu rej?


Nie , tam tego nie będzie - sprawdzja w miejscach które wskazałem

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Ostatnio edytowano 16.paź.2009 22:57:11 przez Gustav, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 22:54:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2009 19:17:39
Posty: 21
czekaj, ide po ksiazke

no to mam problem- nie ma... poszukam jutro, czyli nie moge kupic sobie takiego byle jakiego i juz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a3 sportback 2006] Zawór Upustowy- Blow Off do 2.0 TDi?
PostNapisane: 17.paź.2009 00:07:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
pan_prezes_skora napisał(a):
Witam.

Chcialbym zalozyc sobie taki zawor, czy orientuje sie ktos czy moze byc to kazdy dostepny na allegr np, czy musze szukac jakiegos konkretnego, dziela sie na glosniejsze i cichsze?

silnik to 2.0 TDi 140km, pompowtryski- wie ktos ile pompuje moja turbina? jak to sprawdzic?

pzdr


czemu chcesz pogorszyć osiągi auta?

blow off na normalnym programie i w dieslu? :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a3 sportback 2006] Zawór Upustowy- Blow Off do 2.0 TDi?
PostNapisane: 17.paź.2009 06:53:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2009 19:17:39
Posty: 21
zioolko napisał(a):
pan_prezes_skora napisał(a):
Witam.

Chcialbym zalozyc sobie taki zawor, czy orientuje sie ktos czy moze byc to kazdy dostepny na allegr np, czy musze szukac jakiegos konkretnego, dziela sie na glosniejsze i cichsze?

silnik to 2.0 TDi 140km, pompowtryski- wie ktos ile pompuje moja turbina? jak to sprawdzic?

pzdr


czemu chcesz pogorszyć osiągi auta?

blow off na normalnym programie i w dieslu? :|


wszedzie mowia, ze polepsza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 17:41:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 11:51:19
Posty: 135
Lokalizacja: Gdynia
ale niby co polepsza? chyab samopoczucie... bo nie wierze, by cos jeszcze...

_________________
Audi s4 B5
Audi 4000Q-bedzie A4000TQ----> sie buduje :)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 17:46:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2009 19:17:39
Posty: 21
asior napisał(a):
ale niby co polepsza? chyab samopoczucie... bo nie wierze, by cos jeszcze...


!ZASADA DZIAŁANIA BLOW OFF!

Wydobywające się z silnika spaliny posiadają ogromny potencjał energii która w silnikach bez sprężarki jest tracona wydalana do atmosfery, po prostu niewykorzystana Umieszczenie na drodze spalin turbiny powoduje że energia spalin jest zmieniona na ruch obrotowy, który zostanie wykorzystany do sprężenia powietrza dopływającego do cylindrów. Proste! Im więcej powietrza dostanie się do cylindrów tym większa może być osiągana moc. Budowa wszystkich turbosprężarek jest podobna, na jednej stronie łożyskowanego wałka znajdziemy łopatki turbiny a z drugiej łopatki sprężarki. Obudowa sprężarki ma taki kształt aby można było rozpędzić turbinę do kilkudziesięciu tysięcy obrotów. Dzięki temu powietrze może być sprężona do wysokiego ciśnienia. Jednak turbo nie może działać samo ze sobą gdyż niechybnie doprowadziła by do “rozwalenia” /dosłownie/ silnika i samej turbiny. Aby temu zapobiec stosuje się zawory upustowe które w zależności od tego jak zbudowana jest turbina upuszczają sprężone powietrze lub spaliny przed sprężarką.W silnikach benzynowych stosowane są zawory na dolocie/ blow-off i waste-gate/ oraz jeden/by-pass/ w układzie wydechowym przed sprężarki. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym wszystkie zawory są zamknięte gdyż potrzebna jest duża dawka sprężonego powietrza. Przy podniesieniu obrotów lekko otwiera się zawór by-pass aby nie dopuścić do drastycznego wzrostu ci¶nienia doładowania/znaczna część spalin omija wtedy sprężarkę przez co jej obroty nie są zbyt wielkie/. Ciśnienie w układzie dolotu reguluje zawór weste-gate, przeważnie steruje nim komputer za pośrednictwem elektromagnesu który unosi się i wypuszcza część sprężonego ładunku/zmniejsza się ciśnienie doładowania/. Zawór blow-off działa po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu, rozpędzona turbina tłoczy powietrze do cylindrów i nagle napotyka zamkniętą przepustnicę ,zostaje bardzo szybko wyhamowana , niszczy się turbina i spadają osiągi silnika. Zapobiega temu zawór blow-off który otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze.

ZAWORY BLOW OFF MOŻNA TAKŻE MONTOWAĆ W SAMOCHODACH Z TURBO DISLEM.


W samochodach, których używa się na co dzień, zastosowanie BOV’a wydłuża życie turbosprężarki, podnosi efektywność silnika, pozwala lepiej wykorzystać jego potencjał. Dzięki zamianie DV na BOV, eliminujemy tzw. cichego zabójcę turbosprężarki. Należy pamiętać, że zawory DV znacznie szybciej ulegają zmęczeniu materiałowemu, niż ma to miejsce w przypadku BOV’ów. Po zastosowaniu zaworu upustowego, samochód żywiej reaguje na pedał gazu po zmianie biegu. DV zamykaj±c układ, powoduje, że przez cały czas kr±ży w obiegu podgrzane powietrze, które za każdym razem jest dodatkowo podgrzewane poprzez turbinę. W samochodach wyposażonych w chłodnicę powietrza, część tej temperatury daje się zredukować, w skutek czego powietrze wpadaj±ce do kolektora ss±cego, jest gęściejsze (bogatsze w tlen), niż to, które opuszcza turbinę. Ale mimo chłodnicy powietrza, praw fizyki nie da się zmienić, i raz podgrzane powietrze, za drugim razem staje się jeszcze cieplejsze. Dlatego po zastosowaniu BOV’a, gdy nadmiar powietrza, zamiast trafiać z powrotem przed turbinę zostaje wypuszczony do atmosfery, w układzie znajduje się chłodniejsze powietrze, a co za tym idzie, gęściejsze, bogatsze w tlen, które spala się efektywniej, czemu może służyć wzrost parametrów silnika.
Zastosowanie zaworów upustowych w samochodach przeznaczonych do sportu, umożliwia efektywniejsze wykorzystanie parametrów przy częstej pracy w maksymalnym punkcie obci±żenia silnika. Samochody te są z reguły wyposażone w bardzo wysilone jednostki napędowe, z wysokowydajnymi turbosprężarkami, których zakres pracy przekracza 1,5 Bar, a sięga 2,5 Bar, a nawet 3 Bar. Przy takich silnikach, wyjątkowo ważną rzeczą, jest szczelność układu dolotowego, tak by nie było w nim spadku ciśnienia, i aby przez cały czas była do wykorzystania pełna moc silnika. Oczywiście przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa dla silnika i osprzętu przed przeładowaniem, czyli nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie dolotowym.
Pomimo, że efekt akustyczny, jaki wydaje zawór upustowy, jest efektem ubocznym jego pracy, to jest również jego najbardziej charakterystyczną rzeczą, który każdy jest w stanie rozpoznać, i dla każdego miłośnika samochodów, bardzo przyjemną.

SPALANIE VER BOV !

Często można się spotkać z opiniami, że po montażu zaworu upustowego wzrosło spalanie samochodu. Oczywiście zamiana DV na BOV może mieć wpływ na spalanie, ale nie spowoduje jego wzrostu w bezpośredni sposób, chodź zapewne jest odpowiedzialne w sposób pośredni. Często przyjemność, jaką czerpie się z działania zaworu upustowego, czyli słuchania dźwięku, jaki zawór upustowy wydaje podczas swojej pracy. Prowokuje do częstego przyspieszania i agresywniejszej jazdy
, a taki styl prowadzenia
samochodu nie jest ekonomiczny, i stąd wzrost spalania.

Również wzrost spalania może sugerować skład spalin. Reguły jest, że po zamontowaniu zaworu upustowego zmienia się proces spalania, który jest podczas zmiany biegów zubożany w powietrze. Podczas obciążenia silnika, skład jest taki sam, i nie zachodzą żadne zmiany, różnica jest w momencie zmiany biegu w czasie jazdy, wtedy w silniku mieszanka robi się bogata w paliwo, co użytkownicy interpretują jako większe spalanie, gdy tym czasem jest to mieszanka uboga w powietrze, ale dawka paliwa
jest ta sama, co przed zmianą DV na BOV.

Po korekcji map
paliwa, np. poprzez przeprowadzenie chip tuningu, nadmiar paliwa, jaki powstaje podczas zmiany biegu, można skorygować do odpowiedniej wartości, a idąc dalej, korygując mapę paliwa w całym zakresie, można spowodować, że samochód zrobi się oszczędniejszy w spalaniu.

Warto go zainstalować z trzech powodów:
- większa dynamika po zmianie biegów
- przedłuża żywotność turbiny
- robi piekny odgłos gdy zmieniamy biegi

Z przepustnicy do intercolera przedostaje się sprężone powietrze,z intercolera dostaje się pod silnym ciśnieniem do-Turbo,a z turbo do komory silnika,dzięki temu uzyskujemy większą moc naszego samochodu!! Zasada-dodając gazu w samochodach z turbo,nie ważne czy w "Dislu" czy w "Benzynie" zasada jest ta sama-sprężone powietrze trafia do turbo i do komory spalania.Podczas jazdy dodajemy gazu np-wyprzedzając inny samochód,po wyprzedzaniu zdejmujemy nogę z gazu,a więc zamykamy przepustnicę,a w kanale dolotowym pozostaje nam nadmiar gazów,zgromadzonych przez turbo- ,i tu zaczyna działać nasz Blow Off.Silnie skompresowane ćiśnienie które jeszcze przez chwile doładowywuje rozpędzone turbo-zaczyna podnośić tłoczek go góry,a z Blow Off wydostaje się upragniony syyk, i gine nasza nieprzyjazna turbo dziura.

Dlatego ważne jest dobranie odpowiedniego zaworu - za mocny nie bedzie działal wcale,a za słaby może tylko rozszczelniać nasz kanał dolotowy.Zawory WasteGate są droższe,mechanicznie regulują ciśnienie w kanale - często mylone w Polsce przez laików z Blow Offami,nie wydają syku.

Głośność Blow off zależy od doładowania silnika i od tego jak dociskamy gaz.Dociskając w koncowej fazie rozpędzania samochodu i zdejmując gwałtownie nogę z gazu uzyskamy najgłośniejszy syk. .
ZASADA DOBIERANIA BLOW OFF.

Zawory blow off dobieramy w zależności od mocy naszego samochodu.Z zasady czym mniejszy kanał wlotowy Blow Off,tym powinien być założony do silnika z mniejszym doładowaniem"disel".Z zasady,gdyż wszystko zależy od twardości sprężyn które są w nim zainstalowane.Więc zanim kupisz zawór zapytaj sprzedającego jaki zawór powinieneś kupić.

http://nitas.wrzuta.pl/film/9OxYbeHWEiX/blow_off_w_dieslu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 19:33:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
cały ten opis dotyczy Turbo benzyny ;)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 19:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2009 19:17:39
Posty: 21
Gustav napisał(a):
cały ten opis dotyczy Turbo benzyny ;)


czyli nie ma sensu? why?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 20:05:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
pan_prezes_skora napisał(a):
Gustav napisał(a):
cały ten opis dotyczy Turbo benzyny ;)


czyli nie ma sensu? why?


Diesel nie ma przepustnicy ;)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 20:18:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2009 19:17:39
Posty: 21
Gustav napisał(a):
pan_prezes_skora napisał(a):
Gustav napisał(a):
cały ten opis dotyczy Turbo benzyny ;)


czyli nie ma sensu? why?


Diesel nie ma przepustnicy ;)


a to?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 20:20:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
pan_prezes_skora napisał(a):
a to?

Obrazek


Daj sobie z tym spokój , więcej z tego problemów jak pożytku :|

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 21:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 11:51:19
Posty: 135
Lokalizacja: Gdynia
Nie musisz mi tlumaczyc do czego sluzy BOV i jak sie go montuje, bo uwierz, ze troche temat juz przerbialem w niejednym aucie... to zdaje egzamin (tzn dziala i funkcjonuje normalnie) w benzynach...ale w dieslu, jest zupelnie inna zasada... tam to wrecz przeszkadza i spora ingerencja w osprzet by byla aby to zalozyc.

_________________
Audi s4 B5
Audi 4000Q-bedzie A4000TQ----> sie buduje :)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 08:22:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2009 19:17:39
Posty: 21
ok, szkoda, ale poslucham madrzejszych.

a wytlumaczy mi ktos dlaczego przeszkadza?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 08:41:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Aktualnie wielu producentów silników turbo montuje fabrycznie zawory "blow off" i do tego sterowane elektrycznie żeby otworzyć je nie ciśnieniowo a właśnie w momencie zamknięcia przepustnicy podtrzymując turbo na obrotach do momentu "po zmianie biegu" przez co nie ma efektu turbodziury przy rozpędzaniu "przez biegi".

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: