.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 12:28:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupno A4 B6 diesel - na co zwracać uwagę>??
PostNapisane: 16.paź.2009 14:29:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2009 14:28:25
Posty: 9
Witam.
Przymierzam się do kupna Audi A4 b6 rocznik około 2002, 2001, ten z silnikiem 2.0 diesel.
Samochód chciałbym kupić po nowym roku, ale chyba już teraz warto zaczerpnąć opinii, co i jak, na co zwracać uwagę przy kupnie, czy warto ten samochód kupić.
Na pewno diesel. Silnik myślę albo 2.0 albo 1.9 (ale chyba już nowszy).
Doradźcie:) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 14:31:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 10:22:38
Posty: 313
Lokalizacja: Bolesławiec
w b6 nie bylo 2.0 tdi ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 19:26:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Szukaj najlepiej 1.9 TDI 131km i z quattro najlepiej w miare możliwości i będziesz zadowolony na wieki :peace:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 22:40:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Kurde , nie wiem co jest ale jakoś teraz padają pompki w wszystkich autach z 2001 roku , nie wiem co za cholera ale tak jest :|

Panie .... bez komputera to nie podchodź do auta :peace: - jak się nie znasz to zgłoś się do kogoś kto Ci pomoże w Diagnostyce przed kupnem bo inaczej możesz się wpakować w niezłe koszty ;)

A tak przy okazji: szukaj właśnie znaną i lubianą jednostkę: 1.9TDI [PD] 130Km 285NM - Kod literowy AWX

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 23:42:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Gustav napisał(a):
szukaj właśnie znaną i lubianą jednostkę: 1.9TDI [PD] 130Km 285NM - Kod literowy AWX


albo AVF z 6 biegowa skrzynia - kieruj sie raczej stanem technicznym auta niz samym motorem... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 23:47:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
przemik napisał(a):
Gustav napisał(a):
szukaj właśnie znaną i lubianą jednostkę: 1.9TDI [PD] 130Km 285NM - Kod literowy AWX


albo AVF z 6 biegowa skrzynia


więcej wajhowania no i 310Nm ale tylko w peak'u przez dosłownie chwilę ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 10:42:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
1.9 AVF 6 biegów. Dosyc spore wyzwanie, aby znaleźć ok egzemplarz, a to że trzeba zmieniać biegi to nie kara... krótkie 2 pierwsze biegi. Silnik b.dobry nie bierz kolego nawet z 2004 2.0TDI.. mają wady.

AFV bije na głowe AWX'a :)

A na co zwrocic uwage? Zeby wziąź vag'a diagnostyka [człowieka]... ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 11:21:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2009 14:28:25
Posty: 9
OK, na pewno wezmę kogoś by mi pomógł w zakupie, nigdy sam, mało co się znam, skrzynia oczywiście manual.
z tym b6 to tak na allegr o szukałem, (sory)
o quattro chyba nie myślę, bo jednak wolę oszczędniejsze. A takie chyba więcej palą?

bo myslałem o wersji 2.0 tdi, bo sa starsze i lekko tańsze. ale skoro lepsze 1.9tdi (131Km)
a co oznacza [PD]?
na co zwracać jeszcze uwagę, potrzebuje dużo opinii, :) dzięki jak narazie:)

aaa i raczej myślę o kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 11:41:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Gustawson, a gdzie to tak pisza o tych pd padajacych z 2001 ? Czy tylko zauwazyłes na diagno korety rózne od zera :):

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 11:47:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
lukaszek1905 napisał(a):
bo myslałem o wersji 2.0 tdi, bo sa starsze i lekko tańsze.


Silnik 2.0tdi to nowsza konstrukcja. Prawdopodobnie mylisz silnik benzynowy z dieslem. W A4 B6 jednostka o pojemności 2.0 jest zasilana benzyną.

lukaszek1905 napisał(a):
a co oznacza [PD]?


Pompowtryskiwacze.

To technologia VAG. Hałaśliwa ale wydajna. :D Zastąpiła pompę wtryskową (<2000 rok), została zastąpiona przez CR (obecnie).

Ma opinię mniej trwałej od starszych tdi, za to nadrabia osiągami.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 11:16:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2009 14:28:25
Posty: 9
to już wiem że 1.9 TDI ale czy lepiej AWX czy AVF, chodzi mi bardziej o niezawodność.
I dalej na co dalej zwracać uwagę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 11:54:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Tak jak wyzej szanowni forumowicze napisali. Te dwa motorki roznia sie tylko skrzynia i sprzeglem (w AVF wydajniejsze sprzeglo) co przeklada sie na moment. Ja bym bral AVF - 6 bieg 160km/h i nie całe 3000rpm. Poza tym to to samo. Zwroc uwage czy nie ma trzesiawki na jalowym biegu na zimnym silniku... a jak ma to wycisnij sprzeglo i zobacz czy bedzie mial dalej :)
poza tym co dalej? chodzi Ci o silnik czy o co przy sprawdzaniu?

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 12:07:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2009 14:28:25
Posty: 9
dzięki :)
czyli w AWX o wiele "gorsza" skrzynia i sprzęgło? czy tylko chodzi o moment?
ogólnie chodzi mi o wszystko, nie znam się za bardzo, (tz jaką wiedzę tam posiadam, ale mało)

a te trzęsiawki to chodzi po prostu o trzęsienie drążka? czy jak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 12:19:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
lukaszek1905 napisał(a):
dzięki :)
czyli w AWX o wiele "gorsza" skrzynia i sprzęgło? czy tylko chodzi o moment?
ogólnie chodzi mi o wszystko, nie znam się za bardzo, (tz jaką wiedzę tam posiadam, ale mało)

a te trzęsiawki to chodzi po prostu o trzęsienie drążka? czy jak?


wibracje odczujesz na calej karoserii siedzac w aucie, moze ona byc z przerwami (tzn chwilowa, powracajaca). Wtedy jezeli po wycisnieciu sprzegla beda wystepowaly dalej, to pczyczyna moze, podkreslam moze byc ktorys pompowtrysk.
AWX nie ma gorszej skrzyni, obie konstrukcje (praktycznie blizniacze) sa tak samo bezawaryjne, jezeli uzytkowane i serwisowane z glowa.
Poza tym no to jak silnik sie nagrzeje to auto musi ciągnąć jak nalezy w calym przedziale obr do 4000rpm. Jezeli bedziesz chcial cos wiecej sprawdzac a nie znasz sie na TDI za bardzo, to tylko VAG prawde Ci powie. Logi, etc. i bedziesz 'w domu'.

Pozdr

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 14:52:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2009 14:28:25
Posty: 9
ok rozumie,
a wycisnąć sprzęgło to znaczy wcisnąć pedał sprzęgła? czy puścić pedał sprzęgła? myślę wziąć ze sobą kogoś kto się zna,ewentualnie podjechać do serwisu i na komputer podpiąć (to chyba to samo co VAG?)

a co z zawieszeniem?
a i jeszcze czy jest inna metoda na sprawdzenie pompowtryskiwaczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 15:08:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
lukaszek1905 napisał(a):
ok rozumie,
a wycisnąć sprzęgło to znaczy wcisnąć pedał sprzęgła? czy puścić pedał sprzęgła? myślę wziąć ze sobą kogoś kto się zna,ewentualnie podjechać do serwisu i na komputer podpiąć (to chyba to samo co VAG?)

a co z zawieszeniem?
a i jeszcze czy jest inna metoda na sprawdzenie pompowtryskiwaczy?


pompki czesciowo sprawdzi VAGiem. Jakby drżał to wciskasz sprzeglo i trzymasz w podlodze i sprawdzasz czy przestalo drżeć. Jak przestało to przyczyna moze byc koło dwumasowe. Jezeli drży tylko na zimnym to mozna z tym jezdzic... Znam A3 z ori przelotem 142kkm i drzy na zimnym tak czasami a pozniej przestaje. Sprzegło działa idealnie, wiec nic tam nie bede ruszał.
Zawiecha w B6 bardzo komfortowa :) sprawdzisz na szarpakach na stacji diagnostycznej.

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 15:50:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2009 14:28:25
Posty: 9
ok. dzięks

ogólnie najlepiej jakby w ogóle nie trzęsło? ale chodzi o trzęsienie drążka zmiany biegów? czy ogólnie całego silnika??(na słuch?)
a gdzie w okolicach śląska, najlepiej podjechać na stacje diagnostyczna? i czy lepiej na stacje diagnostyczna czy lepiej na serwis autoryzowany Audi, a i ile biorą za sprawdzenie, wszystkiego i czy sprawdzają czymś coś typu VAG??

nie wiem jeszcze o co dalej pytać, jak sprawdzić czy nie był bity, itd..?
co jeszcze powinienem wiedzieć przy kupnie.

-aaa jak sprawdzę jaki to kod silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 16:11:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
w środku na jałowym najlepiej jakby była cisza wiadomo. Jak bedzie telepac to poczujesz na kierownicy ale i na fotelu tez. W serwisie zaplacisz wiecej a nie znam na slasku miejsca ktore moglbym polecic. Masz zakladke na forum 'polecane warsztaty'.
Kod silnika na naklejce w bagazniku, koło kola zapasowego.
Co do zawiechy to jezeli moja pamiec dobrze pracuje to kod na naklejce 1BA - to standardowe zawieszenie, 1BE - sportowe (ambition, s-line). Jezeli sie myle, niech mnie ktos poprawi. Ja bym brał 1BE ale jak lubisz miekko to to pierwsze. S-line nie jest az tak twarde moim zdaniem...
A i jeszcze jakbys trafil AVF'a z quattro to miód :peace:

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 16:21:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
pawlo5 napisał(a):
Gustawson, a gdzie to tak pisza o tych pd padajacych z 2001 ? Czy tylko zauwazyłes na diagno korety rózne od zera :):


Tak jest i nie chodzi tu o korekcje ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 16:37:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2009 14:28:25
Posty: 9
Cytuj:
A i jeszcze jakbys trafil AVF'a z quattro to miód :peace:


a o dużo więcej mi spali quattro ?
ale mówisz o 1.9 TDI??

a następna rzecz, powiedzcie mi gdzie szukać samochodu? (myślę już o sprowadzonym, mam racje? jeśli nie poprawcie), znajomy mówił że w komisie nigdy nie kupować. co radzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: