.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 05:28:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 ABC 2.6 B/G] Problem z rozruchem i obrotami
PostNapisane: 19.paź.2009 20:49:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 16:54:56
Posty: 21
Lokalizacja: Pomorze
Mam problem podczas rozruchu, dotychczas raz na jakiś czas , a teraz coraz częściej podczas odpalania jest taki efekt jak silnik miałby zapalić ale dochodzi do jakiegoś strzału i po chwili w komorze silnika jest biały dym [palony olej]. Pewnie co poniektórzy stwierdzą że jest to kwestia gazu , jednak nie, gdyż taki objaw miałem nie posiadając instalacji gazowej, bo jeździłem ok 2 miesięcy na benzynie.
A druga kwestia to po jednym ze strzałów gdzie o dziwo doszło do odpalenia silnika jest problem z obrotami, gdyż jak samochód stoi to jest prawie ok, bo jak się nagrzeje to schodzi z obrotów, jednak podczas jazdy raz przetrzymuje obroty po wrzuceniu na bieg jałowy na poziomie ok 1200 o/min,a innym razem przytrzyma chwile i schodzi. Jak tak przetrzymuje to po przegazówce (wejściu na ok 3000 o/min) obroty powoli schodzą. Kiedy się dogrzewa to jest taki efekt jakby już obroty miały schodzić [bo zaczynają się obniżać] ale do pewnego poziomu , silnik wpada w wibracje i obroty znów są podbijane. Jak się nagrzeje [90'] to obroty mi pływają ale ze stałą częstotliwością w zakresie 700 - 900 obrotów. Gdzie szukać przyczyny w obu przypadkach ?

_________________
[Audi A6 C4 2.6 B/LPG ]
[Audi A6 C5 2.5 TDI BDG]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 20:52:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Gazowałeś niesprawny silnik? Odważny jesteś. Treba było doprowadzićgo do porządku na Pb. Jaką masz gazownię? Czyściłeś krokowca?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 20:56:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 16:54:56
Posty: 21
Lokalizacja: Pomorze
Silnik był sprawny, ten strzał potraktowałem jako przypadek losowy.
Opisane dolegliwości pojawiły się ok 2 tygodni temu [ pływanie obrotów i częste strzały olejem] a jeżdżę na gazie dokładnie rok.
Instalacja to Elpigaz Stella.
Krokowego jeszcze nie ruszałem. Obawiam się że przy strzale po którym zapalił mogło pójść w przepustanice albo w kolektor ssący.

_________________
[Audi A6 C4 2.6 B/LPG ]
[Audi A6 C5 2.5 TDI BDG]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 07:32:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Musisz wiedzieć, że równie dobrze mogło pójść w kolektor ssący i pourywać "kierownice" które się w nim znajdują, mogły również pojawić się na nim pęknięcia.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 09:28:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 16:54:56
Posty: 21
Lokalizacja: Pomorze
Kwestia pływania obrotów w takim razie przyjmijmy że wstępnie wyjaśniona do momentu rozebrania układu dolotowego. Ale pytanie o strzały olejem, skąd się biorą i jak im zaradzić?

_________________
[Audi A6 C4 2.6 B/LPG ]
[Audi A6 C5 2.5 TDI BDG]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: