.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 05:30:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C4 2.5 TDi AEL] Ku przestrodze...
PostNapisane: 21.paź.2009 19:15:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Gdyby komuś znikała ciecz chłodząca w niewielkich ilościach to proponuję sprawdzić plastikowy trójnik między silnikiem a ścianką grodziową. Rurki prowadzą do nagrzewnicy i wydaje mi się, że nie ma tam zbyt wielkiego ciśnienia. Dlatego ubytki trudno zauważyć. W trójnik wkręcony jest czujnik temperatury albo czujnik poziomu cieczy chłodzącej, a wygląda to tak:

Obrazek

Nawet jeśli wygląda ok to po 14 latach plastik lubi pękać w ten sposób, że wypada rurka razem z obejmą. Przytrafiło mi się to wczoraj. Efekt? Z układu znika cała ciecz i to błyskawicznie. Jechałem z dzieckiem i stało się to w nocy w środku lasu ;)
Numer części to 4A0 819 497, koszt w ASO 18 pln.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2009 20:50:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Dzięki, właśnie uprzedziłeś moje pytanie....Dobrze że to tanie. Współczuję emocji z dzieckiem w lesie. Pozdro!

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2009 21:23:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Przejechałem jeszcze ze 4 km z mrugającą kontrolką. Dojechałem do jakiejś wioski i tam się zatrzymałem. Silnik się o dziwo nie spalił. Widocznie część wody jeszcze była ale ogrzewanie zupełnie siadło.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 06:47:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
daaawno temu spotkało mnie dokładnie to samo w AELu.
awaria na tyle upierdliwa i tania, że sugerowałbym właścicielom AELi wymianę profilaktyczną tego trójnika.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 07:16:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
z tego co pamietam w B4 1Z tez ten problem wystepowal ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 07:49:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Wymieniałem tą część "przy rozrządzie" razem z termostatem,czujnikiem,oraz cieczą chłodzącą G-12+ :!:
ps. przy wymianie rozrządu proponuję wymienić również koło ze śrubą :!:

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 08:14:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
j@cek napisał(a):
przy wymianie rozrządu proponuję wymienić również koło ze śrubą :!:


Co do śruby całkowita zgoda a koło pasowe tylko za pierwszym razem :peace: (nowy typ koła ma zmienioną konstrukcję i już nie pęka zmęczeniowo przy piaście.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 08:33:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
To_JA_! napisał(a):
j@cek napisał(a):
przy wymianie rozrządu proponuję wymienić również koło ze śrubą :!:


Co do śruby całkowita zgoda a koło pasowe tylko za pierwszym razem :peace: (nowy typ koła ma zmienioną konstrukcję i już nie pęka zmęczeniowo przy piaście.

Powodzenia!

Tomek,
Zgoda, ale to był właśniej "pierwszy raz".....
Pozdrawiam, :diabel:

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 09:41:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Zawsze może się zdarzyć że już "niemiec" wymienił to kółko pasowe na końcówce wału.
Dla mniej wtajemniczonych podam że nowy typ koła można łatwo rozpoznać po czymś w rodzaju nitowanych elementów. Fabrycznie było koło z dwóch metalowych elementów połączonych jedynie warstwą gumy.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 12:55:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
cisnienie tam jest takie jak w układzie chłodzenia czyli do 1bara
czujnik to czujnik temp klimy polecam od razu zamawiać oring i
klip (też plastikowy) :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 13:48:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
we wszelkiego rodzjau 2 litrowkach w audi (te na 2 czujniki) tez jest to czesta usterka, ja jazwsze wymienialem to po zakupie auta, jak dostalem nauczke, dobrze ze padlo kolo domu a nie na trasie.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 10:48:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Jedna uwaga. Jeździłem z tą pękniętą rurką ze dwa lata, z czego rok w Szwecji. Systematycznie ubywało mi cieczy, myślałem, że to przez termostat. W końcu wypadła parę dni temu.

Najlepsze jest to, że nałożyłem gumową rurkę na ten plastik dokręcając obejmę. Niestety nie wiedziałem, że plastik jest ułamany i dokręcanie obejmy nic nie daje. Dojechałem tak do domu. Na parkingu ruszyłem to wszystko śrubokrętem bo widziałem, że kapało. Okazało się, że wszystko się trzymało luzem i żadne ciśnienie tego nie rozwaliło. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że tam może być 1 bar. Przypomnę, że są to rurki idące do nagrzewnicy.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 12:44:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
1-1.5 bara powstaje ale tylko jak masz szczelny układ (głównie dzięki temu płyn "gotuje się" przy 130stC a nie przy 100), dziurawy nie ma ciśnienia :diabel:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 19:09:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Wczoraj zakładałem u siebie dogrzewanie układu chłodzenia i wstawiałem świece zaraz za tym króćcem i nie widać aby było połamany a ma 13 lat. Ale nie jest drogi i ku przestrodze zamówię oryginalny i wymienię dla BHP.

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 15:32:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
matrixs napisał(a):
Wczoraj zakładałem u siebie dogrzewanie układu chłodzenia i wstawiałem świece zaraz za tym króćcem i nie widać aby było połamany a ma 13 lat. Ale nie jest drogi i ku przestrodze zamówię oryginalny i wymienię dla BHP.


Najlepiej odkręć i sprawdź. Przygotuj mniej więcej 2,5 litra cieczy, bo tyle wyleci ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 16:09:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
z tego co pamietam w B4 1Z tez ten problem wystepowal ...

... w AFN`ch też.
Wymieniałem ten króciec zarówno w mojej ex B4 1Z jak w swoim AFN`ku. :)
Koszt śmieszny a spokój bezcenny.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 18:48:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Podpisuję się pod postem :) Mi na szczęście pękł w garażu :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 20:19:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
To jeszcze dodam, że po wymianie przestał mi szaleć wskaźnik temperatury.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron