.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:05:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c4 AEL Q] wibracje na wolnych obrotach
PostNapisane: 22.mar.2009 13:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
na wolnych obrotach czyli niecałe 800rmp silnik mi strasznie wibruje, rozchodzi się to po całym aucie jeżeli dam troszkę gazu do wibracje przechodzą ,
teorie mechaniorów: może poduszki pod silnikiem, może dwumas a może wtryski
jak to zbadać??

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c4 AEL Q] wibracje na wolnchy obrotach
PostNapisane: 31.mar.2009 18:08:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
mam to samo niech ktos sie wypowie na ten temat, plis :(

_________________
-------------------------------------------------
03-07 - www.tempra.prv.pl
07 - A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 18:15:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Takie wibracje mogą i pewnie są spowodowane złą pracą wtryskiwaczy lub pompy wtryskowej lub jednego i drugiego.

Uważam że trzeba sprawdzić prace wtryskiwaczy na kanale 13 bloku wartości mierzonych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 18:27:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
mbielecki - ty nie masz tego samego, bo jeśli dobrze widzę, masz C5, czyli V6, a nie R5 - mimo podobnej pojemności, to zupeeeeełnie inne silniki
Co do wibracji w C4 - Jeśli masz taką możliwość, wjedź autem na kanał, odpal silnik, po czym od dołu staraj się unosić poszczególne łapy silnika/skrzyni do góry (poduszki oczywiście pozostają przykręcone!) Jeśli po uniesieniu ktrórejś łapy wibracje ustają - masz wadliwą poduszkę

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A6 2,5 TDI] zaklucenia w pracy silnika i nie dziala wspomag
PostNapisane: 31.mar.2009 18:34:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
no tak sorki nie spojrzalem tylko czytalem tekst zapalczywie ...

_________________
-------------------------------------------------
03-07 - www.tempra.prv.pl
07 - A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 09:44:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
posprawdzałem poduszki i wydaje mi się że są ok jak podpierałem to wibracje minimalnie bardzo mini ustępowały, podejrzenie padło na tą gumę od dołu silnika z przodu co do belki jest przykręcona, jej stan kiepsko wygląda ale jak ją podpierałem wibracje odpuszczały tylko tyle co przy każdej poduszce czyli prawie nic, silnik ogólnie cały drga, skrzynia prawie nic(tylko tyle co od silnika sie przenosi). Rura wydechowa od silnika wmiare spokojna odcinek który przechodzi w poprzecznie bardzo drga katalizatory trochę mniej im bardziej do tyłu to drgania są mniejsze, pompa jest ok(tak powiedział pompiarz) tylko kazał mi sobie na wtryski zerknąć. Czy jak odkręcę wtrysk to coś się rozreguluje?? jak ocenić stan wtryskiwaczy.

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 10:41:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
- to bardzo dziwne, że silnik drga, a skrzynia nie. To przecież jest razem bardzo ciasno i mocno dokręcone. I zespół "silnik+skrzynia" stoi na czterech łapach + piąty tłumik drgań z przodu w pasie przednim
- wtryskiwaczy sam nie sprawdzisz. Po ich wyjęciu możesz co najwyżej pod dobrą lupą popartzeć na dysze w rozpylaczach - 5 malutkich otworków. Ale jak rozpylają, przy jakich ciśnieniach się otwierają i czy nie leją, to tylko sprawdzi Ci pompiarz.
- wyjęcie wtrysku z głowicy nic w nim nie rozreguluje, ale ruszenie nakrętki mocującej rozpylacz do korpusu wtryskiwacza - już tak

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 19:20:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
czy może to się dziać przez ten tłumik drgań w pasie przednim?? jego stan naprawde kiepski guma prawie nie przylega do łapy. tylko jak podparłem go na windzie to drgania nie ustąpiły. jak by ktoś miał w miare dokładne foto tego tłumika drgań bo być może w moim brakuje kawałka gumy.

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 20:23:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ano drgania mogą być od tego. Tu masz foto:

Obrazek

Ps. jeśli nowe to szukaj raczej w ASO (i jest to inne jak np. w AAN). Cena ~1000pln :/

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 22:46:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Tłumik drgań skrętnych
2. Zawieszenie wydechu
3. Tłumik drgań skrętnych ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2009 08:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
co do posta emge da się jakoś spr czy to ten napinacz? dodam że wibracje są tylko na wolnych obrotach. muszę jeszcze sprawdzić czy ten napinacz wpada w w rezonans czy poprostu rusza się jak trzeba.

Baskecior rozumiem że tłumik drgań skrętnych to inaczej mówiąc koło pasowe?? zapasuje mi od vw LT??
zawieszenie wydechu raczej ok bo podparłem cały wydech tak że był sztywny a buda dalej wibrowała tylko trochę mniej hałasowało

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2009 19:15:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Jeśli to koło pasowe to było o tym sporo. Koszt zakupu od 360PLN . Od T4 R5 to samo.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2009 21:06:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Mam u siebie po wymianie rozrządu to samo, na wolnych obrotach telepie nieznacznie całą karoserią od silnika ale tylko jak silnik się rozgrzeje i tylko na wolnych obrotach, jak zimny to jest OK. Powymieniałem już poduchy pod skrzynią biegów i sprawdziłem poduchy pod silnikiem, tą z przodu też wymieniłem. Sprawdziłem vagiem że po wymianie rozrządu kąt wtrysku jest do bani tzn. bardzo przyśpieszony czy to może być przyczyna???

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2009 20:53:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
riki76 napisał(a):
bardzo przyśpieszony czy to może być przyczyna???


Może być, wszystko zależy jak bardzo, w każdym razie popraw rozrząd i zobacz czy pomogło.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2009 13:42:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
no i kąt wtrysku ustawiony jak książka pisze (walka ze śrubą imbus 3 godz.), a problem wcale przez to nie zniknął. Dalej są wibracje na wolnych obrotach. Co dalej???

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2009 16:36:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
A można wiedzieć jakie macie dawkowanie na wolnych? Podejrzewam że ktoś drastycznie podniósł dawkę (czyli wskazywana na wolnych jest poniżej 2,5mg ) w ten sposób pompa wchodzi w sterowanie skokowe i silnik zaczyna wibrować. Pasowało by do tego zjawisko braku drgań przy zimnym silniku (większe opory i dawkowanie).
Można by spróbować włączyć jakieś obciążenie typu klima ale ona też wprowadza lekkie drgania. Spróbuj obciążyć silnik alternatorem włączając wszystkie światła i ogrzewaną szybę. Jeżeli drgania znacząco spadną to masz dawkowanie za bardzo odstrojone.
Czasem faktycznie duże drgania wprowadza napinacz paska ale to widać pod maską i jak go "dociśniesz" np. trzonkiem młotka powinny ustąpić.
Uszkodzone lub pękające koło pasowe też może być powodem.
Jeżeli drgania są ale nie powalają swoją siłą możesz uciec od problemu podnosząc bieg jałowy w adaptacji i 2 "oczka" czyli z 128 na 130 wartości ustawczej.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2009 23:34:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
"Jeżeli drgania są ale nie powalają swoją siłą możesz uciec od problemu podnosząc bieg jałowy w adaptacji i 2 "oczka" czyli z 128 na 130 wartości ustawczej."

Właśnie tak zrobiłem ale to dla mnie nie do końca rozwiązanie tematu. A dawka wolnych obrotów w którym bloku odczyt w Vag i jak ewentualnie zmienić?

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 07:07:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Dawka to blok 01 powinna wynosić dla ciepłego silnika 3.5-5 (wówczas regulacja działa poprawnie) gdy spada poniżej 2.5 zaczynają się schody podobnie gdy przekracza 9-10.
Dawkę również adaptujesz w bloku 01 o ile nie jesteś na końcu regulacji w pożądanym "kierunku". W takim przypadku zostaje popuszczenie nastawnika pompy i przesunięcie do/od głowicy wtryskowej celem doregulowania dawki. Oczywiście najlepiej przed regulacją mechaniczną ustawić w adaptacji 128 żeby ostateczną regulację przeprowadzić przez adaptację i mieć możliwość korekty w obie strony. Dosuwanie nastawnika w kierunku głowicy wysokociśnieniowej zmniejsza wskazanie dawki na VAG'u.

Jeszcze jeden aspekt problemu mnie nurtuje, czy którykolwiek z kolegów z tym problemem VAG'ował na ciepłym silniku grupę 04 przed wymianą rozrządu? Bo często zużyta pompa/wtryski wymaga bardzo wczesnego ustawienia dla uzyskania poprawnej pracy, czyli ktoś mógł w ten sposób "poczarować" żeby sprzedać auto, a wy ustawiając pompę "fabrycznie" brutalnie wykazaliście zużycie układu wtryskowego. Dodatkowo zwiększając efekt przez cofanie do serii kąta początku wtrysku.
Jeśli nie wiemy jaki był kąt początku wtrysku przed wymianą rozrządu to nie możemy wrócić do tych ustawień aby sprawdzić czy problem ustąpi.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2009 22:18:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 16:26:24
Posty: 244
Lokalizacja: Dolny Śląsk
U mnie dawka jest 6,9mg/R

_________________
kiedyś była 100 C4 2.3 E+Gaz, potem jeździłem A6 2,5 TDI (AEL) a teraz latam A8 D2 4.2 QUATTRO i fruwam A8 D3 4.2 QUATTRO
http://www.youtube.com/watch?v=p6MyZRQlLJs

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 07:47:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
riki76 napisał(a):
U mnie dawka jest 6,9mg/R

Jeżeli dla ciepłego silnika bez żadnych dodatkowych "obciążeń" (np. klima) to powiedziałbym że tak 2x za dużo. Polecam zejście do poziomu 3,5-4mg/H, chwilka pracy i zobaczysz czy są pozytywne efekty.
Raczej bym skłaniał się do za późnego ustawienia pompy w stosunku do jej kiepskiego stanu, szczególnie jeżeli nikt nie grzebał w pompie to dziwne jest takie wysokie wskazanie dawkowania i spowodowane może być dużymi przeciekami sekcji wysokociśnieniowej.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: