Niedawno postanowiłem zmierzyć ciśnienie na cylindrach w swoim autku (wykonał to kolega Kornel, więc myślę że się wypowie). Powód jak łatwo się domyślić - wciąganie oliwy. Mam auto ponad rok, przejechałem ok.50 tys.km. Od początku jak zakupiłem pobierało oliwę w tych samych ilościach tj.ok.0.5 l/1000km w porywach (to już absolutne maximum) do 0.7/1000km. Dyma nie puszczało, zimą z wydechu unosiły się duże ilości pary, zwłaszcza niedługo po porannym uruchomieniu. Do czasu.... Na przełomie lutego i marca postanowiłem zrobić porządek z buczącymi puszkami po katalizatorach. Jeden był całkiem pusty, drugi właściwie jak nowy, wkład siedział w puszcze i nic nie latało w środku (jeśli to coś pomoże, to był to lewy katalizator, strona kierowcy). Teraz po wycince auto lubi puścić bąka
Niekoniecznie przy wkręcaniu na obroty, raczej jeśli go zmulę wyższym biegiem przy mniejszej prędkości, albo zrobię redukcję na niższy bieg, np.50 km/h - zmiana z IV na III bieg i ogień. Ok.miesiąc temu Kornel zapiął manometr i dokonał pomiaru. Wyszły następujące wartości:
1 - 14.5
2 - 13.5
3 - 15
4 - 13.5
5 - 15
6 - 14.4
Czy różnice między cylindrami są ok, czy powinny być jednak mniejsze
Wywnioskowaliśmy, że jeśli oliwa gdzieś ucieka, to przez uszczelniacze na zaworach (najbardziej optymistyczna wersja). Postanowiłem by rozebrać głowice i wymienić gumki. Czy lepiej jednak szukać drugiego silnika i przerzucić, albo rozbierać ten co jest i zakładać nowe pierścienie, gumki i to co niezbędne
A może olać temat, lać oliwę i się nie przejmować
Jeżdżę nieprzerwanie na Mobilu Super S 10W40. Auto ma przebieg 262 tys.km i zachodzi dużo prawdopodobieństwo że jest realny. Poza tym jestem ze swojego C4 baaardzo zadowolony, dużo zainwestowałem w inne pierdoły typu sprzęgło, zawieszenie, rozrząd itp. itd. Ogólnie silniczek pracuje cicho,równo, nie słychać żadnych szklanek, nawet przy porannym rozruchu, jedzie jak należy. Ma co prawda jakieś drobne wycieki spod dekli (mimo że uszczelki rok temu wymieniałem, a później raz jeszcze uszczelniałem), ale to niestety często się spotyka w ACK. Sorry za ten elaborat