.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:12:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 BDH Q] Pierwsze LOGI Audika - prośba o ocenę
PostNapisane: 03.lis.2009 15:05:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
A więc sprawiłem sobie nowego audika C5 BDH Quattro w Manual a stara poczciwa C5 AKN na tipie poszła w dobre ręce, no i zabrałem sie odrazu do logowania.
niestety niewszystko jest idealnie po nocy spędzonej na -3 auto pokreci z 5 razy zanim załapie i na początku nierówno pracuje po chwili jest ok, akumulator przy odpalaniu spada do 10V, ale trudno mi powiedzieć czy sie kończy.

Więc zrobiłem logi
moim amatorskim okiem porównując inne wartości 004BS kąt wtrysku chyba trochę się rozjechał ale proszę o zerkniecie fachowców którzy w tym siedza od dawna i sprawdzenie innych parametrów .
ERG wygląda mi na ok

LOGI dynamiczne dorzuce wieczorem albo jutro

statyczne
000
http://img41.imageshack.us/img41/8441/000az.jpg
001
http://img407.imageshack.us/img407/8786/001xv.jpg
003
http://img41.imageshack.us/img41/3120/003ej.jpg
004
http://img337.imageshack.us/img337/3341/004my.jpg
007
http://img692.imageshack.us/img692/6727/007uv.jpg
013
http://img41.imageshack.us/img41/6946/013pi.jpg
014
http://img337.imageshack.us/img337/8341/014fh.jpg
018
http://img407.imageshack.us/img407/7262/018az.jpg


BS
000
http://img41.imageshack.us/img41/422/000bs.jpg
003
http://img407.imageshack.us/img407/8955/003bs.jpg
004
http://img256.imageshack.us/img256/2068/004bs.jpg
011
http://img692.imageshack.us/img692/3706/011bs.jpg

Z góry dzięki za poświęcony czas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 08:47:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kąt wtrysku do poprawy - to on odpowiada za problem z rozruchem.
ustaw go na 2*ATDC przy 100% na Late w 004BS.

pompa nie jest w najlepszej kondycji, ale jeżeli nie wpływa na moc, to zapomnij o niej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 09:09:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
ok dzięki meszrum

auto było serwisowane do końca w niemczech przez 1 właściciela wszystko robione w aso czy rozrząd mogli tak niefachowo ustawić czy sam sie rozjechał?

po których logach można wywniskować że z pompa jest niezaciekawa?

mam jeszcze jeden objaw a mianowicie przy przyspieszaniu przy 2000 rpm czuje takie delikatne szarpniecie i zmiana głosu silnika powyżej jest już ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 09:54:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to, że cokolwiek zostało wymienione w D nie świadczy o tym, że zostało to zrobione poprawnie. co więcej, fachowość niemieckich ASO jest bardzo przeciętna.

rozrząd najprawdopodobniej został wymieniony bez blokad.
mogło również zmniejszyć się napięcie paska VP44.

co do przyspieszania, to cokolwiek można będzie powiedzieć po logach dynamicznych.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 12:19:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
rozrząd najprawdopodobniej został wymieniony bez blokad.

to, ze kat wtrysku jest zle ustawiony to oczywista sprawa (aczkolwiek nie bylbym taki pewny czy slabe zapalanie z tym jest polaczone)
Dlaczego twierdzisz, ze ktos odalil kiche przy rozrzadzie?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 12:25:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
przemekk74,

jakie jeszcze warianty bierzesz pod uwagę? jeżeli chodzi o poranny rozruch


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 13:02:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
warianty
1) zje.. akumulator
2) zje... rozrusznik (wolniej kreci bo np szczotki sa zjechane)
3) zje... umasowienie silnika
4) nieszczelny uklad paliwowy
5) popalone swiecie zarowe
6) pochodna kondychy pompy
Ad1
podlacz przed rozrzchen kablami rozr drugi aku (inne auto)
Ad2
porownanie na sluch z innym autem (cz7y nie kreci za wolno)
Ad3
drugim grubym kablem podlacz silnik z karoseria
Ad4
jedna osoba kreci a druga oglada czy nie leca banki powietrza w trakcie krecenia i krotko po rozruchu
Ad5
miernik elektryczny z marketu, sciagasz fajki i sprawdzasz rezestacje
Ad6
nie mam pojecia

szybkosc krecenia rozrúsznikiem ma olbrzymie znaczenie dla "lekkosci" zapalania auta
Majac miernik najlepiej sprawdz w innym 2,5 jakie jest napiecie po nocy przed zapaleniem.. do ilu V spada w trakcie krecenia i porownaj z tym co u Ciebie jest
Kat wtrysku oczywiscie do poprawy "a moze pomoze"
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 13:47:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
rozrząd najprawdopodobniej został wymieniony bez blokad.

to, ze kat wtrysku jest zle ustawiony to oczywista sprawa (aczkolwiek nie bylbym taki pewny czy slabe zapalanie z tym jest polaczone)
Dlaczego twierdzisz, ze ktos odalil kiche przy rozrzadzie?
Pozdrawiam,
Przemek


cześć,

ano jak wyjeżdża z fabryki, to ma 2*ATDC. przy prawidłowej wymianie rozrządu ze wszystkimi blokadami kąt utrzymuje się w zasadzie bez zmian.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 14:41:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
ano jak wyjeżdża z fabryki, to ma 2*ATDC. przy prawidłowej wymianie rozrządu ze wszystkimi blokadami kąt utrzymuje się w zasadzie bez zmian.

ano przekrecisz pozniej pompe w prawo czy w lewo i bedzie juz nie jak fabryka mimo, ze rozrzad nadal bedzie fabryczny

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 14:50:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
przy wymianie rozrządu vp44 tez sie blokuje więć wszystko powinno byc idealnie ale mój poprzedni akn 215tkm tez byłem pewien jego histori wszystko robione w serwisie a kąt wtrysku miałem 3,8 - 4 ATDC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 14:58:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
ano jak wyjeżdża z fabryki, to ma 2*ATDC. przy prawidłowej wymianie rozrządu ze wszystkimi blokadami kąt utrzymuje się w zasadzie bez zmian.

ano przekrecisz pozniej pompe w prawo czy w lewo i bedzie juz nie jak fabryka mimo, ze rozrzad nadal bedzie fabryczny


ano po co kręcić pompą?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 17:58:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
ano po co kręcić pompą?

mogla byc ruszona np bo:
- kiedys tam sie zrabala/mechanik jedynie myslal, ze sie zrabala i wykrecil
- blokowala dostep/przeszkadzala przy naprawie/wykreceniu czegostam (mechanikowi bylo wygodniej)
- niekumaty mechanik/uzytkownik "zlota raczka" krecil nia na pale probujac np uleczyc zle zapalanie
- oszukanczy zaklad naprawczy podmienil podczas wymiany klockow hamulcowych super pompe na taka gorsza
- srubka sie odkrecila i pompa sama sie przekrecila
itp itd

Osiaganie dokldanie 2ATDC na LATE da sie zalatwic zwykla regulacja co w przypadku tego auta wcale nie jest taki idealne bo oczekiwany kat wtrysku w 004S jest powyzej 2 (czyli nie zostanie osiagniety)
Oczekiwany kat wtrysku "zyczony" przez ECU zalezy miedzy innymi od dawki paliwa Jak wiadomo ta co do wartosci liczbowej wraz z zwiekiem pompy sie zmienia - nie zdziwilbym sie jakby takze z tego powodu ECU domagala sie innego kata tylko z tytulu roznicy widzianej dawki
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 18:03:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
ano po co kręcić pompą?

mogla byc ruszona np bo:
- kiedys tam sie zrabala/mechanik jedynie myslal, ze sie zrabala i wykrecil
- blokowala dostep/przeszkadzala przy naprawie/wykreceniu czegostam (mechanikowi bylo wygodniej)
- niekumaty mechanik/uzytkownik "zlota raczka" krecil nia na pale probujac np uleczyc zle zapalanie
- oszukanczy zaklad naprawczy podmienil podczas wymiany klockow hamulcowych super pompe na taka gorsza
- srubka sie odkrecila i pompa sama sie przekrecila
itp itd

Osiaganie dokldanie 2ATDC na LATE da sie zalatwic zwykla regulacja co w przypadku tego auta wcale nie jest taki idealne bo oczekiwany kat wtrysku w 004S jest powyzej 2 (czyli nie zostanie osiagniety)
Oczekiwany kat wtrysku "zyczony" przez ECU zalezy miedzy innymi od dawki paliwa Jak wiadomo ta co do wartosci liczbowej wraz z zwiekiem pompy sie zmienia - nie zdziwilbym sie jakby takze z tego powodu ECU domagala sie innego kata tylko z tytulu roznicy widzianej dawki
Pozdrawiam,
Przemek



Przemku,


przecież jeżeli ustawisz kąt w 004BS na 2*ATDC, to w 004sN będzie 2*/2*/mniej niż 100%.

to jest jak najbardziej możliwe [a jeżeli niemożliwe, to znaczy, że mechanik bawił się flamastrem].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 19:11:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
przecież jeżeli ustawisz kąt w 004BS na 2*ATDC, to w 004sN będzie 2*/2*/mniej niż 100%.

mysle, ze bedzie
spec: 2.4 (bo tyle terza jest)
actual 2.0
wysterowanie 100%

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 21:15:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
niekoniecznie tak będzie ;) .
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 65#1303665

kąt z 004BS na Late nie jest tym samym kątem, który widzimy w 004.3sN. wówczas niepotrzebne byłoby 004BS i 000.2BS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2009 09:30:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):

Czesc
- to, ze "bryka" osiaga przy wysterowaniu 100% kat 2-2.2 nie oznacza, ze nie osiagnie kata 2 przy wysterowaniu 85
- To, ze Ty widzisz w logu 2 nie oznacza, ze jest dokladnie 2 (z tego co wiem wartosci prawdziwe sa "pakowane" do X gdzie przy "rozpakowywaniu zachodzi: X*mnoznik + offset; X jest z zakresu 0-255 wiec jak widzisz zachodza pewne zaokraglenia podczas transmisji*)
=> dla przykladu oczekiwany przez ECU kat 10BTDC jest zapisany jako liczba 1000 a oczekiwany 1ATDC jako -100; sam widzisz, ze rozdzielczosc w ECU jest znacznie wieksza niz jedno miejsce po przecinku "w logu"

W przypadku, ktory podeslales "spec" byl 2 a w tym aucie jest ponad 2! Nie ma bata: osiaganie kata 2ATDC na LATE oznacza w tym przypadku wysterowanie na 100%
Ta dyskusja o wyzszosci kata 2ATDC LATE nad katem np 3ATDC LATE pomoze autorowi watku jak woda swiecona trupowi


*) widac "skokowosc" odczytow w logach 011D bo tam zakres mozliwych wartosci jest spory
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2009 13:10:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
cześć,

pomogą czy nie każda informacja jest cenna, podmieniłem akumulator i jest lepiej ale jeszcze nie tak jak winno być, sprawdziłem świece omomierzem dwie mają od 0,4-0,7 a cztery od 40 - 170, patrzałem też naciąg paska pompy i nastawniki są rozjechane, pęcherzyków powietrza w układzie brak, wieczorem koło 20 wrzuce logi dynamiczne

pzdrawiam i dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2009 15:14:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
te z oporami 40-70 "omow" (jezeli dobrze pomierzyles) sa na bank zjarane chyba, ze to jakies ECO swiece ciagnace mniej pradu niz zarowka kierunkowskazow:)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2009 15:17:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...a poza wszystkim, to ustaw kąt na 2*ATDC.
wówczas będzie zapalać normalnie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 10:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
cześć,
mam takie pytanie aby zmienić mój kąt z 5 na 2 ADTC kołem regulacyjnym przekręcić delikatnie w lewo ( kąt wtrysku póżniej) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: