.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 21:52:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 2.8 12V - blos czy sekwencja ?
PostNapisane: 03.lis.2009 05:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 12:38:30
Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
Witam. Zamierzam kupić Audiczkę jak wyżej. Ma już zamontowaną inastalację na mikserze (autko jest zagazowane od ok. roku czasu- podobno). Jako, że mam Blosa chciłem zastapić nim owy mikser. W niektórych Waszych postach mocno obstawaliście przy sekwencji jeżeli chodzi o ten silnik. Powiedzcie mi proszę czy Blos w tym przypadku to dobra alternatywa sekwencji? Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2009 06:06:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Blos to żadna alternatywa dla sekwencji, to konieczność z braku możliwości zainstalowania IV generacji. Masz wtrysk elektroniczny sterowany komputerem, więc tylko sekwencja.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4 2.8 10V - blos czy sekwencja ?
PostNapisane: 04.lis.2009 19:49:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
smoolan napisał(a):
Witam. Zamierzam kupić Audiczkę jak wyżej. Ma już zamontowaną inastalację na mikserze (autko jest zagazowane od ok. roku czasu- podobno). Jako, że mam Blosa chciłem zastapić nim owy mikser. W niektórych Waszych postach mocno obstawaliście przy sekwencji jeżeli chodzi o ten silnik. Powiedzcie mi proszę czy Blos w tym przypadku to dobra alternatywa sekwencji? Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam.


Tylko i wyłącznie sekwencja, zależy z którego roku masz sterownik silnika, bo nawet na gów...ej sekwencje nie będzie to dobrze jeździło, i będzie pluł błędami. Te pierwsze nie są jeszcze aż tak bardzo rozbudowane.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2009 06:01:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 12:38:30
Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
A tak na marginesie .... znacie może jakiegoś kompetentnego mechanika, który mógłby "zbadać i wyleczyć" B3 90 2.3+blos.
Co do mechanika to nie wspomniałem, że chodzi mi o Rzeszów lub okolice. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4 2.8 10V - blos czy sekwencja ?
PostNapisane: 05.lis.2009 23:48:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
smoolan napisał(a):
Witam. Zamierzam kupić Audiczkę jak wyżej.

Ciężko Ci będzie znależć silnik 2,8 10V. Gdzie pozostałe zawory ? :D

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4 2.8 10V - blos czy sekwencja ?
PostNapisane: 06.lis.2009 16:05:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 12:38:30
Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
cygaro-avant napisał(a):
smoolan napisał(a):
Witam. Zamierzam kupić Audiczkę jak wyżej.

Ciężko Ci będzie znależć silnik 2,8 10V. Gdzie pozostałe zawory ? :D

Zgodzę się z tobą :) Napisałem to z rospędu gdyż mam B3 2.3 z tyloma zaworami (jest do kupienia).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4 2.8 10V - blos czy sekwencja ?
PostNapisane: 06.lis.2009 22:05:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
smoolan napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
smoolan napisał(a):
Witam. Zamierzam kupić Audiczkę jak wyżej.

Ciężko Ci będzie znależć silnik 2,8 10V. Gdzie pozostałe zawory ? :D

Zgodzę się z tobą :) Napisałem to z rospędu gdyż mam B3 2.3 z tyloma zaworami (jest do kupienia).


załóż sekwencje to ja chętnie odkupie :helm:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 05:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 12:38:30
Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
Chętnie sprzedam ... jednakże B3 2.3+BLOS (wszystko prócz skóry).
Mam kolejne pytanie. W przypadku gdy zamochód jest już zagazowany (z tym, że posiada mikser) rozumiem, że część kosztów odpada gdybym decydował się na sekwencję? Na jaką cenę orientacyjnie musiałbym przygodować się przy sekwencji? Idąc dalej ... może znacie kompetentne firmy na podkarpaciu, które zamontowałyby taką sekwencje jak bozia przykazała? Zastanawiałęm się nad czakramem w Tarnowie (co prawda nie jest to podkarpacie, ale...). No i kolejne pytanie. owa 90-tka to amerykańska wersja z 93r. i jest na automacie. W niedalekiej przyszłosci zamierzam wrzycić manuala. Chchiałem jednak zapytać czy ta skrzynia jest rzeczywiście nieudana czy to tylko legenda i jaka jest różnica w spalaniu przy automacie i manualu? Orientujecie się może, jakie koszta wiążą sie z wymianą rozrządu? Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam.

PS. wybaczcie za błędy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 18:06:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
smoolan napisał(a):
Chętnie sprzedam ... jednakże B3 2.3+BLOS (wszystko prócz skóry).
Mam kolejne pytanie. W przypadku gdy zamochód jest już zagazowany (z tym, że posiada mikser) rozumiem, że część kosztów odpada gdybym decydował się na sekwencję? Na jaką cenę orientacyjnie musiałbym przygodować się przy sekwencji? Idąc dalej ... może znacie kompetentne firmy na podkarpaciu, które zamontowałyby taką sekwencje jak bozia przykazała? Zastanawiałęm się nad czakramem w Tarnowie (co prawda nie jest to podkarpacie, ale...). No i kolejne pytanie. owa 90-tka to amerykańska wersja z 93r. i jest na automacie. W niedalekiej przyszłosci zamierzam wrzycić manuala. Chchiałem jednak zapytać czy ta skrzynia jest rzeczywiście nieudana czy to tylko legenda i jaka jest różnica w spalaniu przy automacie i manualu? Orientujecie się może, jakie koszta wiążą sie z wymianą rozrządu? Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam.

PS. wybaczcie za błędy


Do 2.3 nie wstawisz sekwencji, jak jest blos to go zostaw i ciesz się jazdą.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 06:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 12:38:30
Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
Być może trochę namiesałem. Sprawa wygląda tak, że na dniach chcę kupić 2.8 i w zasadzie tutaj skupiam się na sekwencji i ewentualnie na waszej pomocy czy cennych rad i informacji. Co do B3 2.3 to jest to mój aktualny środek transportu, który będzie na sprzedaż w przypadku gdy wejdę w posiadanie upragnionej V6 :) Wpomniałem o mojej B3 przy okazji bo może ktoś będzie zainteresowany takowym. Będę wdzięczny jednak za jakiekolwiek informacjie co do V6 2.8 w zestawieniu jak pisałem wyżej. Z sekwencją nie miałem w ogóle do czynienia, a wiem, że forum to "skarbnica wiedzy". Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 13:43:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
No więc tak, wtryski polecił bym w listwach matrixa HD333, lub pojedynczy HS 211.10, ładnie upchać pod osłony i nic nie będzie widać.

Sterownik Stag 300-6 Plus.

Reduktor w AAH obskoczy Skorpion ST, można wrzucić GT, miedź wystarczy 6mm, albo Magic III.

Jak chcesz coś lepszego to Landi Renzo Omegas na Reduktorze IG1Mag, i wtryskach MED, cena od 4-4,5 tys. zł.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 16:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 12:38:30
Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
Dzieki kolego za info. Mam jeszcze jedno pytanie. Jak mogę rozróżnić wizualnie 2.6 od 2.8? Może to głupie pytanie, ale dzisiaj po raz pierwszy miałem okazję przejechać się 2.8 i odniosłem wrażenie, że moje 2.3 lepiej śmiga na gazie niż tamten na paliwie (musżę tutaj zaznaczyć, iż owe 2.8 jest na automacie). Jako, że nie miałem styczności z tymi silnikami, chciałem Was zapytać czy warto zastanawiać się nad B4 2.6? I jeszcze jedno. Czy 2.3 20V dużo odstępuje osiągami od 2.8 12V? A może 2.2 turbo 150KM? Chciałbym zaznaczyć, że punktem odniesienia jest tutaj 2.3 10V (który mam obecnie) i chciałem sprawniej się poruszać. Który z tych motorów Waszym zdaniem radzi sobie najlepiej z oczekiwaniami wybrednych osób? Pozdrawiam i dziękuję za poświęcenie uwagi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 17:27:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
2.6 nie ma przepływomierza na dolocie :peace:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 22:19:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
ja je rozróżniam po kolektorze dolotowym. W 2.6 jest plastik przez co jest gładki, taki ładniejszy, 2.8 jest chropowaty. 2.8 12V rakietą na pewno nie jest i możliwe, że nawet ustępuje 2.3 20V, ale za to jest jednostką nowszą, popularniejszą i mniej upierdliwą w eksploatacji. Nie było silnika 2.2T 150KM. W S2 był 220-230KM a w RS2 315 podajże. AAH oprócz wątpliwej jakości osiągów, posiada w miarę duży apetyt zarówno na paliwo, jak i na oliwe. Poza tym innych wad jako takich nie stwierdziłem ja. Bardzo elastyczny przy niskich obrotach, a ja to lubię :D

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 16:54:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 12:38:30
Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
Co do 2.2T 150KM (albo przybliżona moc) - to z tego co pamiętam to takie silniki były w "cygarach". W tym przypadku myślałem o przekładce takiego motoru do swojej B3 90 gdyż wiem, że stan techniczny jest b.dobry i wiem czym jeżdzę. Ale to tylko ewentualność.
Selekcja jednak zawęża się jak narazie do B4 2.6 lub 2.8 (najlepiej 30V - chociaż w B4 takich chyba nie było). Tutaj jednak nie miałem do czynienia z sekwencją, a instalacje gazowe starszej generacji dają jednak o sobie znać. Jest to jednak "dokładka". I tutaj pojawia się 1.9 TDI. Co prawda tutaj już nie liczę się z dużymi osiągami. Raczej małe spalanie i niezawodność. Poza tym słyszałem, że można je "szczipować" do ok. 110km bez uszczerbku na "zdrowiu". Jako, że lepiej orientujecie się w temacie, chciałem zapytać ile muszę przygotować PLN na uczciwe B4 2.6 lub 2.8 z pełnym wyposażeniem bez skóry? Dobrze byłoby gdyby była sekwencja. Nie chciałbym przepłacić, z drugiej jednak strony wiem, że tego kwiatu nie ma sporo. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 23:15:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Dla każdego V6 tylko sekwencja. Nawet dla najstarszego. Będziesz zadowolony. Co do tego ile musisz przygotować $$ to już problem jest w tej chwili odpowiedzieć. A80 V6 najlepiej a w zasadzie koniecznie z quattro to odsetek wszystkich 80tek. Do dychy powinieneś się zmieścić, ale samochodów jest tak mało, że sprzedający może sobie zażyczyć 13tyś i nic nie zrobisz. 30V pojawiły się dopiero w 96 roku w modelu A6C4 i w 97roku w modelu A4B5. O 150konnym 2.2 nie słyszałem nigdy. Było 165KM w 2.2T 10V w A100. Nie polecam Ci jednak tego silnika. Pozostaw ten segment starszym wyjadaczom.
1.9TDi oczywiście też fajny motor, ale wszędzie będziesz się spóźniał :D

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 23:28:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.cze.2009 06:24:53
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław AUDI WACZZZ-ADU
Tak z praktyki kolegi który pracował w gazach parę dobrych latek i mocno czuje temat oraz posiada C4 2.8 AAH
Miał sekwencje i testował różne wtryski reduktory itp.
Wywaliliśmy sekwencje z jego auta i wskoczył BLOS.
Auto ożyło i przy pałowaniu pali 14l podtlenku LPG :D (na sekwencji była 2ka z przodu)
Tak więc w 2.8 są podzielone zdania co do instalacji a jeżeli chodzi o 2.6 to tylko sekwencja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 01:50:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
cinekp82 napisał(a):
Tak z praktyki kolegi który pracował w gazach parę dobrych latek i mocno czuje temat oraz posiada C4 2.8 AAH
Miał sekwencje i testował różne wtryski reduktory itp.
Wywaliliśmy sekwencje z jego auta i wskoczył BLOS.
Auto ożyło i przy pałowaniu pali 14l podtlenku LPG :D (na sekwencji była 2ka z przodu)
Tak więc w 2.8 są podzielone zdania co do instalacji a jeżeli chodzi o 2.6 to tylko sekwencja.

omfg!
kto powiedział że zdania są podzielone? ja mysle że trzeba być nieźle walniętym by wkładać co innego jak sekwencje do v6...
mam nadzieje że ten kolega już nie kładzie gazu :/

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 11:28:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mauzer napisał(a):
cinekp82 napisał(a):
Tak z praktyki kolegi który pracował w gazach parę dobrych latek i mocno czuje temat oraz posiada C4 2.8 AAH
Miał sekwencje i testował różne wtryski reduktory itp.
Wywaliliśmy sekwencje z jego auta i wskoczył BLOS.
Auto ożyło i przy pałowaniu pali 14l podtlenku LPG :D (na sekwencji była 2ka z przodu)
Tak więc w 2.8 są podzielone zdania co do instalacji a jeżeli chodzi o 2.6 to tylko sekwencja.

omfg!
kto powiedział że zdania są podzielone? ja mysle że trzeba być nieźle walniętym by wkładać co innego jak sekwencje do v6...
mam nadzieje że ten kolega już nie kładzie gazu :/


Dokładnie, wbrew pozorom AAH i ACK, w AAH jest to bardziej widoczne, nie toleruje byle jakich wtrysków. Sterowniki w AAH mają w 6 i 6 grupie indywidualne korekty dla każdego wtryskiwacza (nie wszystkie). Widać jak równomiernie potrafią dawkować wtryski LPG w porównaniu do PB.

Blos nie jest przeznaczony do AAH, taki z tego morał.

Dobra sekwencja w AAH spala niewiele więcej LPG niż PB.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 13:42:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Kornel napisał(a):
No więc tak, wtryski polecił bym w listwach matrixa HD333, lub pojedynczy HS 211.10, ładnie upchać pod osłony i nic nie będzie widać.

Sterownik Stag 300-6 Plus.

Reduktor w AAH obskoczy Skorpion ST, można wrzucić GT, miedź wystarczy 6mm, albo Magic III.

Jak chcesz coś lepszego to Landi Renzo Omegas na Reduktorze IG1Mag, i wtryskach MED, cena od 4-4,5 tys. zł.

Matrix 333 a tym bardziej HS - cholernie drogi i/lub trudno osiągalny. Pojedyncze magic jety doskonale obskakują 96% samochodów, sądużo tańsze, matrixom ustępują jedynie szybkością, która w tych silnikach nie jest konieczna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: