.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 15:15:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: zmiana na manual A8
PostNapisane: 09.lis.2009 15:33:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2009 08:54:27
Posty: 53
Lokalizacja: Mazowieckie
witam, mam pytanie czy ktoś z forumowiczów może polecić zakład w woj. mazowieckim lub łódzkim który podjął by się wymiany skrzyni automatycznej na manualną. Silnik to 4.2 ABZ skrzynia 5hp24, chciałbym wsadzić skrzynię od s-ki. może ktoś z forumowiczów przeprowadzał taki zabieg? Jakieś uwagi, porady? wszystko mile widziane. dla ciekawskich dodam iż chce zmienić dlatego że moja jest już na wykończeniu a jej remont to ponad 5000zł więc nie za bardzo mi się to opłaca a manualną znalazłem za połowę tego :D

_________________
AUDI A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zmiana na manual A8
PostNapisane: 09.lis.2009 17:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Dumle88 napisał(a):
5000zł więc nie za bardzo mi się to opłaca a manualną znalazłem za połowę tego :D


Ze sprzęgłem kołem zamachowym pedałami itd ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 18:06:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2009 08:54:27
Posty: 53
Lokalizacja: Mazowieckie
samą skrzynie, ale na forum a8 dostałem namiar na goscia który podobno ma całość za 3000zł

_________________
AUDI A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 18:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Czy przy takiej konwersji trzeba też wymienić ECU na "manualne"?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 19:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nie, ale możliwe że trzeba porzeźbić ze szczytywaniem impulsów obr. z wieńca i napewno przerezać rodzaj skrzyni w ECU.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 19:34:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
martab99 napisał(a):
Czy przy takiej konwersji trzeba też wymienić ECU na "manualne"?


Kodowanie sterownika, powinno wystarczyć, a pojedzie i tak tylko pewnie będzie pluł błędem.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 19:35:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2007 01:20:37
Posty: 126
Lokalizacja: szczecin
mojemu znajomemu padl silnik 2.8 30v w pasacie b5, i kupil drugi co latal na automacie a on mial tego paska w manualu i wiem ze nie pasowal ten silnik, jakies inne wyjscie walu bylo czy cos takiego nie pamietam dokladnie ale trzeba bylo rozbierac silnik zeby to zrobic ,nie wiem czy tak napewno jest w a8 ale zanim cos zaczniesz robic dowiedz sie dokaldnie zebys pozniej nie zostal z tym manualem
pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 19:43:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kojot2 napisał(a):
mojemu znajomemu padl silnik 2.8 30v w pasacie b5, i kupil drugi co latal na automacie a on mial tego paska w manualu i wiem ze nie pasowal ten silnik, jakies inne wyjscie walu bylo czy cos takiego nie pamietam dokladnie ale trzeba bylo rozbierac silnik zeby to zrobic ,nie wiem czy tak napewno jest w a8 ale zanim cos zaczniesz robic dowiedz sie dokaldnie zebys pozniej nie zostal z tym manualem
pozdro.

pasek lol, nie zostanie :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 20:55:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Mauzer napisał(a):
kojot2 napisał(a):
mojemu znajomemu padl silnik 2.8 30v w pasacie b5, i kupil drugi co latal na automacie a on mial tego paska w manualu i wiem ze nie pasowal ten silnik, jakies inne wyjscie walu bylo czy cos takiego nie pamietam dokladnie ale trzeba bylo rozbierac silnik zeby to zrobic ,nie wiem czy tak napewno jest w a8 ale zanim cos zaczniesz robic dowiedz sie dokaldnie zebys pozniej nie zostal z tym manualem
pozdro.

pasek lol, nie zostanie :D


Mauzer nie hihraj się tak :peace: niektóre tdiki pd też tak ponoć mają i jest zonk.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 21:30:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
:diabel: a co nas tutaj obchodza jakieś gnojociągi? :diabel:
z ciekawości zlokałem etke ale żadnych nowości w mocowaniu koła zamachowego (il. śrub, rozstaw, nr'y częsci) i mocowania wieńca asb nie widze bo niby po co :>
p.s drążąc mimo wszystko dalej temat 4.2 to napewno jest różnica w tylnym czopie wału między silnikami 32V a 40V!

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Ostatnio edytowano 09.lis.2009 21:39:48 przez Mauzer, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 21:33:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Bobo napisał(a):
Mauzer napisał(a):
kojot2 napisał(a):
mojemu znajomemu padl silnik 2.8 30v w pasacie b5, i kupil drugi co latal na automacie a on mial tego paska w manualu i wiem ze nie pasowal ten silnik, jakies inne wyjscie walu bylo czy cos takiego nie pamietam dokladnie ale trzeba bylo rozbierac silnik zeby to zrobic ,nie wiem czy tak napewno jest w a8 ale zanim cos zaczniesz robic dowiedz sie dokaldnie zebys pozniej nie zostal z tym manualem
pozdro.

pasek lol, nie zostanie :D


Mauzer nie hihraj się tak :peace: niektóre tdiki pd też tak ponoć mają i jest zonk.


Tak już poza tematem ostatni matrixowi włożyłem AFN-a- bez osprzętu, do A6 C4 gdzie wcześniej siedział 1z. AFN był z C5 automat. Problemów nie było poza łapą pompy wody, termostatu i pompy wspomagania- wszystko siedzi na jednej.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 22:01:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Kornel napisał(a):
Bobo napisał(a):
Mauzer napisał(a):
kojot2 napisał(a):
mojemu znajomemu padl silnik 2.8 30v w pasacie b5, i kupil drugi co latal na automacie a on mial tego paska w manualu i wiem ze nie pasowal ten silnik, jakies inne wyjscie walu bylo czy cos takiego nie pamietam dokladnie ale trzeba bylo rozbierac silnik zeby to zrobic ,nie wiem czy tak napewno jest w a8 ale zanim cos zaczniesz robic dowiedz sie dokaldnie zebys pozniej nie zostal z tym manualem
pozdro.

pasek lol, nie zostanie :D


Mauzer nie hihraj się tak :peace: niektóre tdiki pd też tak ponoć mają i jest zonk.


Tak już poza tematem ostatni matrixowi włożyłem AFN-a- bez osprzętu, do A6 C4 gdzie wcześniej siedział 1z. AFN był z C5 automat. Problemów nie było poza łapą pompy wody, termostatu i pompy wspomagania- wszystko siedzi na jednej.


Pisałem o Pd i nie, ze wszystkie, ale przyznasz, że lepiej wiedzieć taka rzecz niż nie wiedzieć :) Sam sie przypadkiem dowiedziałem niedawno, jak znajomy znajomego silnik kupował to uraczył go taką informacją. Niektóre silniki pewnie się różnią, niektóre nie, ale zawsze lepiej dmuchać na zimne. V8 to nie dotyczy bo v8 jest de best.

Mauzer wybacz zgrzeszyłem :diabel:

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 22:38:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Przerabiałem temat przeróbki ABZta pod manual - bo taki silnik bedzie trafial do 90Q. Wał jest inaczej zakonczony - nie ma podparcia pod walek skrzyni. Trzeba nagwintowac koncowke walu, wkreci w nie srube zeby wyciagnac taką "zaslepke" a potem w zaleznosci od tego jaki mamy zamach, plaski czy garnkowy, dorobic tuleje z miejscem na lozysko (wszystko trzeba sobie wymierzyc) ew. tak zostawic, bo kolo garnkowe ma lozysko w sobie.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 09:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2009 08:54:27
Posty: 53
Lokalizacja: Mazowieckie
wow, dzięki za wszystkie uwagi. a ma ktoś może kontakt do speca który podjął by się takiego zadania :?:

_________________
AUDI A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 13:03:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Skoro w A6 sie da to w A8 też powinno sie udac

http://www.youtube.com/watch?v=cJcIMyBMshA

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 09:31:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2009 14:28:02
Posty: 85
Lokalizacja: bielsko
nie zapomnij o półoskach w manualu sa inne wewnetrzne przeguby zewnetrzne te same inny wał napedowy do silnika abz nie pasuje koło zamachowe z ski po lifcie inna ilość srób mocujacych.jak co to pisz na priv powinienem miec wszystko oprócz koła zamachowego i sprzęgła.

_________________
było s8 avp niestety drogi za wąskie
jest a8 akg
skrzynie multitronic kupie każda ilość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 14:35:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Mauzer napisał(a):
nie, ale możliwe że trzeba porzeźbić ze szczytywaniem impulsów obr. z wieńca i napewno przerezać rodzaj skrzyni w ECU.

Raczej będzie trzeba to przerobić.
I domontować łożysko igiełkowe w wale korbowym z tyłu.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 20:26:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jednym słowem wsio pikuś :d

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 20:30:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2009 08:54:27
Posty: 53
Lokalizacja: Mazowieckie
no dla mnie to trochę czarna magia dlatego poszukuje kogoś kto podjął by się tego zadania.
quecksilber jak się zdecyduję to się odezwe

_________________
AUDI A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 23:38:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Wyjdzie cię to wszystko sporo więcej niż doprowadzenie do porządku automata którego masz.
Jak nie jesteś w stanie sam tego zrobić to sobie odpuść bo jak będziesz miał pecha to popłyniesz nawet dychacza - policz sobie zakupy:
- skrzynia
- sprzęgło, jak bedzie padnięte to musisz drugie kupić (ja bym odrazu nówke wkładał)
- pedały
- pólośki, zamach
- robocizna mechanika
- robocizna elektryka
- zabawa z elektroniką
- tokarz (wg. zaleceń kolegów)

zsumuj wszystki dodaja 20% na niespodziewane wydatki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: