Witam szanownych kolegów.
Od zawsze w moim posiadaniu były VW, teraz zdecydowałęm sie na pierwsze w swoim życiu audi. Nie siedziałem w tym nigdy specjalnie, ale znalazłem ładną sztukę i postanowiłem ją kupić.
Już w drodze powrotnej po przejechaniu ok. 70km zaczęła żażyć się kontrolka od ojelu (nie mrugała, nie świeciła, lekko się żarzyła) odrazu zgasiłęm auto i na pobocze. Maska w góre - Stan oleum na minimum. Stacja była nie daleko, więc odpaliłem kontrolka normalnie zgasła dojechałem do stacji kupiłem litr oleju i dolałem. Po jakimś czasie kontrolka znów zaczęła żarzyć, zjechałem i sytuacja ta sama. Wcześńiej dolałem pół litra oleju, sprawdziłem na bagnecie było znów minimum (nie wiem ile było po pierwszym dolaniu, byłem chyba zbyt zdenerwowany żeby sprawdzić) wlałem zatem reszte czyli drugie pół litra, sprawdziłem poziom - był cały stan. Zapaliłem auto kontrolka żarzyła dalej... Raz jaśniej raz ciemniej... po kilku km zgasła i następne 100km z hakiem przejechałem bez problemu. W domu sprawdziłem olej - nie ubyło nic, było tyle samo co na drugim postoju po dolaniu.
Dziś zmieniłem olej na minerał Mobila, bo podobno był tam Lotos półsyntetyczny... Problem zniknął, ale chciałbym zapytać gdzie mogła leżeć przyczyna tego żarzenia kontrolki pomimo prawidłowego stanu? Sądze, że kondycja silnika jest dobra, przebieg 300 tys. udokumentowany, kopcenia brak nawet powyżej 3000rpm. Oznaczenie AAT.
Pozatym jako że w audi nie siedziałem mam kilka laickich pytań:
1. Po co do poduszek silnika są doprowadzone 2 przewody? Co jest w tej poduszce bo nie mogę się nadziwić....
2. Wskaźnik paliwa leży non stop na rezerwie a temperatura skacze od 50 do 80 mimo iż silnik był jednakowo rozgrzany (jechałem jednostajnie trasą) - Jakieś sugestie, gdzie na dzień dobry szukać przyczyny?
3. Brzęczy napinacz paska wielorowkowego... Z kilku sztuk setek które oglądałem, wszystkie tak miały, to jakaś wada tych napinaczy??
4. W desce poza radiem, włącznikiem od ABS i nawiewami nic nie świeci, a chyba powinno? Czy przy kratkach nawiewu powietrza symbole na pokrętłach też powinny świecić? Jeśli tak, to może podpowie mi ktoś jak się tam dostać...
5. Auto mam od 3 dni i jeszcze ani raz nie zapaliła mi się kontrolka od świec żarowych, czy to normalne? Auto Ładnie zapala rano, aczkolwiek ma dość twardą pracę, sądze że kąt wtrysku może być nie odpowiedni. Ale to pojadę skontrolować na lampie. Czy na Vag'u można sprawdzić wcześniej czy kąt wtrysku jest odpowiedni? Mam przejściówkę z OBD2 na OBD1, gniazda znalazłem już w skrzynce pod maską.
Na tą chwilę to chyba tyle, będe wdzięczny za odpowiedzi w temacie, i wyrozumiałość
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)
Pozdrawiam Mariusz.
edit by Buba : REGULAMIN i wytyczne dotyczące działu technicznego !!