.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 05:18:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4/A6 AAT] nie dochodzi prad do swiec zarowych
PostNapisane: 14.lis.2009 12:52:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2009 12:43:25
Posty: 5
witam mam taki problem a mianowicie kontrolka swiec swieci ale nie dochodzi prad do swiec zarowych czyli nie grzeja (swiece sa ok) jak zdejme wtyczke z czyjnika temp kontrolka swieci dluzej ale pradu niema na swiecach !! moze ktos mial podobny problem ?? ktory przekaznik jest za to odpowiedzialny lub bezpiecznik i gdzie sie znajduje??? i jeszcze jedno pytanko gdzie sie znajduje automat do grzania swiec??? z gory dzieki za pomoc pozdrawaim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2009 14:20:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bezpiecznika szukaj pod kierownicą. Automatem do grzania świec jest ... ECU ;)
Przekaźnika też szukaj pod kierownicą. Powinien być opisany jako DIESEL.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 14:06:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
- bezpiecznik (80A) od grzania świec w 5cio cylindrówkach jest blaszką przykręconą na dwa wkręty w puszce bezpieczników na podszybiu - widać gołym okiem
- ECU steruje przekaźnikiem, który grzeje świece. Przekaźnik jest albo na podszybiu, albo za półką pod kolumną kierownicy

Szukaj także opisów w stylu: Glukertzen, Vorgluanlage.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 16:42:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2009 12:43:25
Posty: 5
cygaro-avant napisał(a):
- bezpiecznik (80A) od grzania świec w 5cio cylindrówkach jest blaszką przykręconą na dwa wkręty w puszce bezpieczników na podszybiu - widać gołym okiem
- ECU steruje przekaźnikiem, który grzeje świece. Przekaźnik jest albo na podszybiu, albo za półką pod kolumną kierownicy

Szukaj także opisów w stylu: Glukertzen, Vorgluanlage.



tylko w ktorym miejscu jest ten bezpiecznik bo nie moge go znalesc kolo bezpiecznikow nic nie widac moze masz jakies foto


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 17:07:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Zmiana zeznań: w podszybiu jest bezpiecznik w 1T. W silnikach AAT/AEL jest on przy stopach pasażera, pod plastikiem przy przedniej krawędzi drzwi, przy progu

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 17:46:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2009 12:43:25
Posty: 5
kolego a co to 1T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 19:46:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
norman napisał(a):
kolego, a co to 1T

Też pięciogarowe 2,5 TDI, poprzednik AAT, ale bez EGRa i przepływomierza. Pierwsze TDI ever. Budowany od I do XI 1990, tylko w Audi 100 C3. Zbudowano 6500 sztuk. Mało kto zna ten silnik. Tu na forum jest nas 5 czy 6 osób z nim....Perełka
Obecnie na tym podforum "kręcą się" dwa wątki z 1T w roli głównej

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 20:18:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
norman napisał(a):
kolego a co to 1T

1T to kod silnika identyfikujący bezpośrednio to co napędza twoje autko.
Znajdziesz go na naklejce kodowej we wnęce koła zapasowego lub na wewnętrznej części lewego tylnego błotnika lub w książce serwisowej.

Tak jak Marcin napisał - to pierwszy silnik TDI jaki powstał. Prosty jak cep, choć nie taka perełka ... cała seria R5 TDI w Audi obarczona jest nieszczęsnym napędem pompy na osobnym pasku z tyłu silnika i brakiem turbin vtg/vnt.
Poza tym - maszyna nie do zabicia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 20:25:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
Zbudowano 6500 sztuk

No to faktycznie, zbudowałem sobie ekstremalnie żadkie auto - nie dosc ze S4, to jeszcze z silnikiem ktorego wyprodukowano tak mało sztuk :)

Cytuj:
Tak jak Marcin napisał - to pierwszy silnik TDI jaki powstał. Prosty jak cep, choć nie taka perełka

Perełka jesli chodzi o "czestotliwosc" wystepowania.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 20:35:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
guziq napisał(a):
Cytuj:
Zbudowano 6500 sztuk

nie dosc ze S4, to jeszcze z silnikiem ktorego wyprodukowano tak mało sztuk :)


OT: kto Ci kazał pakować tego starego rympla ;) Teraz wszyscy wciskają albo 4,2 albo AFN`y :D ;)
Pełno tego na szrotach a części są w każdym kiosku :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 21:06:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
OT: kto Ci kazał pakować tego starego rympla Teraz wszyscy wciskają albo 4,2 albo AFN`y
Pełno tego na szrotach a części są w każdym kiosku

- cale auto kupilem taniej niz np. AFN-a z wiazka, osprzetem itp. itd.
- amerykanie mawiają: "there's no replacement for displacement" a ja jestem wierny tej maksymie, i wole 2.5 niz 1.9
- nie mam przeplywki - a nienawidze strasznie tego ustroistwa :)
- nie moge miec 2 aut z 4.2 V8 pod macha ABZ juz siedział w eSce, zaczynałem składac przód, ale trafil sie zastrzyk gotowki i najpierw kupilem 90Q, a potem nagle trafila sie C3 TDI - grzech bylo pozenic to inaczej niz jest/bedzie pozenione :>

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 21:35:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
cała seria R5 TDI w Audi obarczona jest nieszczęsnym napędem pompy na osobnym pasku z tyłu silnika

To akurat jest fajne rozwiązanie, bo:
- jeśli strzeli pasek napędu pompy, to rozrząd ocaleje, a auto tylko gaśnie. A gdy w 1,9 strzeli pasek, to remont głowicy jak nic :(
- można wyjąć pompę wtryskową bez rozpinania rozrządu
- łatwo ustawia się kąt wtrysku na pracującym silniku

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 19:30:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Baskecior napisał(a):
cała seria R5 TDI w Audi obarczona jest nieszczęsnym napędem pompy na osobnym pasku z tyłu silnika

To akurat jest fajne rozwiązanie, bo:
- jeśli strzeli pasek napędu pompy, to rozrząd ocaleje, a auto tylko gaśnie. A gdy w 1,9 strzeli pasek, to remont głowicy jak nic :(
- można wyjąć pompę wtryskową bez rozpinania rozrządu
- łatwo ustawia się kąt wtrysku na pracującym silniku

Do punktu nr 1 dopuszcza tylko fleja. Dla mnie to żaden argument. Co jeśli strzeli Ci pasek rozrządu w R5 TDI ?
Punkt 2: prawda
Punkt 3: rzeczywiście łatwo się ustawia kąt wtrysku w tym silniku. [szczerbol] Specjalne klucze i połamane palce. Co chwila zabawa z rolką bo nie dano automatycznego napinacza.
W R4 TDI wystarcza klucz 13 oczkowy,płaski i nasadowy. Zero kłopotu kolego. Chyba nigdy nie ustawiałeś kąta w 1Z ... kiedyś sam zobaczysz jakie to proste.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 20:47:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
Punkt 3: rzeczywiście łatwo się ustawia kąt wtrysku w tym silniku. [szczerbol] Specjalne klucze i połamane palce. Co chwila zabawa z rolką bo nie dano automatycznego napinacza.

Nie rozumiem dlaczego ciagła zabawa z rolka - ja uzywam plaskiej 13 i nasadowej 13 na przedłuzce z trajkotą. Zaden napinacz nigdy mi sie nie luzował.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: