.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 21:48:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] Zawieszenie przód stuki (wymiana?)
PostNapisane: 17.lis.2009 13:05:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2009 12:57:59
Posty: 6
Lokalizacja: Lędziny - Śląsk
Witam,
Jestem nowym użytkownikiem tego forum, myślę, że zadomowię się tutaj na długo :)
Moje pytanie dotyczy Audi A4 B5 z 96r. Wyposażony w silnik 1.6, dokładniej chodzi mi o wymianę zawieszenia przód. Ale chciałbym się zapytać o jedną sprawę, z zawieszenia dochodzą na dziurach delikatne stuki i tutaj moje pytanie, co należało by wymienić w zawieszeniu.. ? Udając sie do mechanika wycenił mi naprawę na 1000zł od jednej strony, czyli cały przód 2000zł.. Cena wg mnie troszkę wysoka tak więc chciałem się zapytać Was co o tym sądzicie ?
Dodam jeszcze, że mechanik powiedział "trzeba wymienić całe zawieszenie przód, bo nie wiadomo co to może byc ? :/"

Pozdrawiam
Dawid


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 13:13:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Zmień mechanika.

Na początek jednak przeczytaj Regulamin Forum, przywitaj się w odpowiednim dziale i uzupełnij profil (skąd jesteś).

Generalnie w tym aucie stukają wahacze i końcówki drążka.

Jak pojedziesz do mechanika ogarniającego ten rodzaj zawieszenia, to przy pomocy breszki będzie w stanie szczegółowo zdiagnozować stan pojedynczych wahaczy.

Wahacze najlepiej kup Lemfordera. Cena od 1800 zł za komplet (8 sztuk).

Są dwie szkoły - jedni zmieniają wahacze pojedynczo (jak ja), inni wymieniają od razu cały komplet. Decyzja należy do Ciebie.

Użyj opcji Szukaj, żeby znaleźć więcej informacji na temat zawieszenia w a4 b5, bo jest tego mnóstwo.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2009 19:03:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 19:05:02
Posty: 95
Lokalizacja: Polska
U mnie jak pukało to pojechalem do stacji diagnostyczniej i i tam po diagnozie na trzepakach okazalo sie ze miałem do wymiany prawy-tylni wachacz (taki w kształcie niby ksiezyca ) Kupiłem firmy TRW za 300 zl .Jezdze ponad 2 miesiace i narazie nic nie puka i nie stuka ;)

_________________
80 B3 1.9E
A4 B5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2009 21:56:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Sprawdz na trzepaku to ci powiedzą który a jak będa dobre to weść strzykawkę i wstrzyknij oleju przez gumy do końcówek i przestaną strzelać.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 15:36:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2009 12:57:59
Posty: 6
Lokalizacja: Lędziny - Śląsk
Serdecznie dziękuje za wszystkie odpowiedzi na mój problem:)
Jutro pojadę na trzepaki i zobaczymy co jest nie tak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 09:44:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Tedi napisał(a):
Sprawdz na trzepaku to ci powiedzą który a jak będa dobre to weść strzykawkę i wstrzyknij oleju przez gumy do końcówek i przestaną strzelać.


:peace: , a luz można wykasować waląc w końcówkę młotem na kowadle :D to chyba nie są dobre rady.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 12:11:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2009 12:57:59
Posty: 6
Lokalizacja: Lędziny - Śląsk
mały v8 napisał(a):
Tedi napisał(a):
Sprawdz na trzepaku to ci powiedzą który a jak będa dobre to weść strzykawkę i wstrzyknij oleju przez gumy do końcówek i przestaną strzelać.


:peace: , a luz można wykasować waląc w końcówkę młotem na kowadle :D to chyba nie są dobre rady.


No wg mnie to lepiej już wymienić niż psuć ;) heh

A właśnie, żeby nie pisać nowego tematu..

Chodzi o wymianę zawieszenia, bo znajomy stwierdził że zawieszenie jest "klejone" "spawane" i czy przy wymianie np drązka pow że trzeba razem z wahaczem czy tak może być ?

Czy jadąc na trzepaki to będę wiedział w 100% co i jak ?
i jaki jest koszt ~ trzepaczki ? ;>

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 12:12:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2009 12:57:59
Posty: 6
Lokalizacja: Lędziny - Śląsk
mały v8 napisał(a):
Tedi napisał(a):
Sprawdz na trzepaku to ci powiedzą który a jak będa dobre to weść strzykawkę i wstrzyknij oleju przez gumy do końcówek i przestaną strzelać.


:peace: , a luz można wykasować waląc w końcówkę młotem na kowadle :D to chyba nie są dobre rady.


No wg mnie to lepiej już wymienić niż psuć ;) heh

A właśnie, żeby nie pisać nowego tematu..

Chodzi o wymianę zawieszenia, bo znajomy stwierdził że zawieszenie jest "klejone" "spawane" i czy przy wymianie np drązka pow że trzeba razem z wahaczem czy tak może być ?

Czy jadąc na trzepaki to będę wiedział w 100% co i jak ?
i jaki jest koszt ~ trzepaczki ? ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 16:10:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Mnie uczyli żeby to nazywać "szarpaki". Jak Ty masz pospawaną ławe (bo mówisz że zawieszenie ale tam chyba nic się nie da więcej pospawać) To i tak musisz odkręcić wszystkie wahacze . Wtedy sobie wsystko posprawdzasz, możesz podokładać smaru w końcówki itd. Co tu szukać stuku jak jeżdzisz na "śmiercionośnym" urządzeniu, bo, w ten element się nie ingeruje, żadnych prostowań , spawań, grzań itd..

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 17:40:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Chowix napisał(a):
Chodzi o wymianę zawieszenia, bo znajomy stwierdził że zawieszenie jest "klejone" "spawane" i czy przy wymianie np drązka pow że trzeba razem z wahaczem czy tak może być ?


Co? :/

:rofl:

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 23:00:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
mały v8 napisał(a):
Tedi napisał(a):
Sprawdz na trzepaku to ci powiedzą który a jak będa dobre to weść strzykawkę i wstrzyknij oleju przez gumy do końcówek i przestaną strzelać.


:peace: , a luz można wykasować waląc w końcówkę młotem na kowadle :D to chyba nie są dobre rady.


Najpierw dobrze przeczytaj a potem pisz jast wrraznie napisane jak będą dobre a nie jak bedą luzy ,umnie skrzypiały wymieniłem i okazało sie że nie było luzów wiec następnym razem przesmarowałem z drugiej strony i juz rok jeżdze i nic nie skrzypi.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 23:33:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2009 12:57:59
Posty: 6
Lokalizacja: Lędziny - Śląsk
No wszystko już wiadome :)
2 wahacze górne lewe
2 wahacze górne prawe
i stabilizatorki :)

Tak ogólnie wszystko ok x)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 08:38:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Tedi napisał(a):
mały v8 napisał(a):
Tedi napisał(a):
Sprawdz na trzepaku to ci powiedzą który a jak będa dobre to weść strzykawkę i wstrzyknij oleju przez gumy do końcówek i przestaną strzelać.


:peace: , a luz można wykasować waląc w końcówkę młotem na kowadle :D to chyba nie są dobre rady.


Najpierw dobrze przeczytaj a potem pisz jast wrraznie napisane jak będą dobre a nie jak bedą luzy ,umnie skrzypiały wymieniłem i okazało sie że nie było luzów wiec następnym razem przesmarowałem z drugiej strony i juz rok jeżdze i nic nie skrzypi.


Dobrze czytam, nie wiem co to za kowalskie praktyki robienia olejowych zastrzyków do swożni. Jak już chcesz przesmarować, to trzeba odbic swożeń, zdjąć manżete i włożyć zwyczajnie przegubowego smaru grafitowego.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 12:18:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Chowix napisał(a):
No wszystko już wiadome :)
2 wahacze górne lewe
2 wahacze górne prawe
i stabilizatorki :)

Tak ogólnie wszystko ok x)


Farciarz. :D Górne są o połowę tańsze od dolnych.

Tylko nie daj sobie wcisnąć tandety - załóż markowy zamiennik (np. Lemforder).

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: