.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 21:55:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Allroad - Dziwne zachowania podczas jazy na zapasie - Help!
PostNapisane: 21.lis.2009 10:35:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2008 00:00:03
Posty: 36
Witam

Mam pytanie. Wczoraj wpadlem w dziure. Opona do wyrzucenia. Zalozylem zapas.

Podczas jazy na poziomie "2" czasem przy predkosci ok. 50km/h bylo slychaC JAKIES dziwne chrobty, zawadzanie. Przy mniejszej i wiekszej okay. Jechalem max 70km/h.

Wylaczylem system ESP z oczywistych wzgledow - zapas to opona o profilu 70, a pozostale to 45-ki.

Podczas jazdy wlaczyl mi sie pozniej ABS, System Poziomu zawieszenia oraz zaczela mrygac kontrolka (czerwone kolko z wykrzyknikiem). Zastanawiam sie czy to tylko kwestia ze jade na zapasie i czujniki wariuja czy cos innego.

Na poziomie "3" chrobut raczej nie bylo. Jeszcze zraz bede testowal czy w ogole kontrolki sie zaswieca jesli bede jechal na poziomie "3" od samego pocztaku.

Tak czy inaczej, dajcie znac czy mam sie martwic czy to raczej przeklamania czyujnikow. Wydaje mi sie ze wpadniecie w dziure nie bylo az tak grozne. Ale dziwne to chrobotanie.

Acha, kontrolki wlaczyly sie dopiero po okolo 15minutach jazdy.

Prosze o info

dzieki szczygiel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 11:06:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Przy napędzie quattro kluczową wartością jest średnica koła. ABS inną ilość odczytanych impulsów względem pozostałych kół podczas jazdy interpretuje jako błąd systemowy lub uszkodzenie czujnika. Dlatego świeciła kontrolka.

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 11:47:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2008 00:00:03
Posty: 36
dzieki za odpowiedz.

tak sie zaczlem domyslac, teraz swieci sie caly czas

a dla ciekawosci, jak wrzuce na poziom 3, za chwile jak zaczynaqm jazde zjezdza mi do poziomu 2

zaczym zaczely sie swiecic te wszystkie kontroli, bo teraz tez caly czas EPS, to wlaczal sie ABS samoczynnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 12:54:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
to ze zjezdza ci z 3 na 2 to normalne - chyba przy 80km/h

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 12:58:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2008 00:00:03
Posty: 36
ale wlas ie odrazu praktycznie jak zacznyma ruszac, wczesniej jeszcze moglem jechac a 3. chyba ze mi nie zapamietal 3-ki jako stan pocztakowy

wymienie opony i wtedy bede mial janosc

_________________
TERAZ:
Audi ALLROAD 2004, BCZ 163km, 2,5 diesel
Audi A3 1997, 1,6 benzna

WCZESNIEJ:
Audi A4 1996r, 1,8 benzyna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 14:03:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Ja ostatnio "musiałem" użyć zapasu.
Po napompowaniu go do podanej wartości założyłem i żadnych "niespodzianek" nie miałem. Jedyna róznica to było bardziej miękkie wybieranie wybojów na drodze(większy profil na zapasie)...

Cytuj:
to ze zjezdza ci z 3 na 2 to normalne - chyba przy 80km/h

Zmiana poziomu z 3 na 2 moze również nastąpić po zapaleniu się kontrolki zawieszenia na desce. System wchodzi w tryb awaryjny...

Pozdrawiam

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 16:58:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nie wiem jak dokladnie jest w allroadzie, ale jesli jest tam torsen miedzyosiowo, a zapasowka ma inna srednice zewnetrzna niz pozostale kola, to moze sie to skonczyc zmieleniem torsena. u kolegi wystarczylo kilkanascie km z kolami o innej srednicy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 09:55:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Lukasik napisał(a):
nie wiem jak dokladnie jest w allroadzie, ale jesli jest tam torsen miedzyosiowo, a zapasowka ma inna srednice zewnetrzna niz pozostale kola, to moze sie to skonczyc zmieleniem torsena. u kolegi wystarczylo kilkanascie km z kolami o innej srednicy.


Chyba by musiał ze dwa lata tak jeżdzić, torsen to wybitnie idiotoodporne urządzenie. U nas klient jeżdzi coupe 20V na różnych kołach (wysokośc tył a przód) już ze 3 lata :D i o dziwo jeżdzi, do tego nie da sobie wytłumaczyć że to żle.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 16:29:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2008 00:00:03
Posty: 36
Kola juz ma tej samej wielkosci, ale po tym jak mialem wskazania bledów to nic sie nie zmienilo. Caly czas wyskakuja mi te bledy ESP, ABS, System regulacji poziomu .

Bylem dzis w jednym serwisie i gosc podlaczal do laptopa - nie mial niestety tam opcji Allroad, wiec wybralismy zwykla A6 z 2004. Bledy zostaly wykasowane, ale zaraz jak zaczelo sie jazde to powrocily.

Zastanawiam sie o co chodzi. System wskazuje na prawy wylot ABS (prawe kolo) i system sterujacy. Troche wydaje mi sie to dziwne gdyz wpadlem w dziure lewym kolem i nawet jak jeszcze nastepnego dnia zaczalem jechac to (wtedy kapnalem sie ze mam gume) to przejechalem z 1km na kapciu i nic. Dopiero jak zalozylem zapas o wiekszym profilu opony ( 75 zamiast 45 jak na pozostalych kolach) to po przejechaniu ok. 10km zaczal sie wlaczas ABS (wczesniej juz wlaczal sie ESP), wlaczyla sie kontrolka regulacji poziomu i i awarii systemu hamulcowego.

Czy jadac z wiekszym zapasem na lewym kole , moglo sie cos stac z ABS na prawym ? Czy moze powinno podlaczyc sie do VAG ? Czy rzeczywiscie ABS padl ? Juz Zglupialem. Dajcie znac o swoich odswiadceniach

dzieki

szczygiel

_________________
TERAZ:
Audi ALLROAD 2004, BCZ 163km, 2,5 diesel
Audi A3 1997, 1,6 benzna

WCZESNIEJ:
Audi A4 1996r, 1,8 benzyna


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: