.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 03:50:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c3 automat 90rok] Dlaczego kola mam na 4 sruby a nie na 5?
PostNapisane: 21.lis.2009 00:47:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Witam,

1. Mam audi c3 (jak w opisie) kaseta 1990 rok i sadzilem ze kola powininem miec w wersji na 5 srub a sa na 4 sruby jak w straszych audi 100. Orientuje sie ktos?

2. Druga sprawa to mam 4 tarcze hamulcowe - myslalem ze cygara mialy tylko bebny z tylu. Co to moze byc za wersja mojego C3?

dzieki za pomoc

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 01:02:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Normalna 4 dziurowa setka... silnik 5 garowy to i tarcze na 4 kołach ma... :):

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 02:00:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 20:02:12
Posty: 153
Lokalizacja: Dębica
Kasety miały 4 tarcze już w standardzie z tego co wiem ja. A co do śrub, zależy od układu hamulcowego ponoc. Mój tato miał 100 c3 quattro i też miał 4 śruby. A np. guziq ma sedana ośkę kaseta 90r. i ma 5 śrub. Także wiesz..

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 10:01:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Dzieki, bo juz myslalem ze mam jakiegos skladaka kombinowanego! Moje watpliwosci wzbudzilo to, ze moja poprzedania C3 z 83 roku miala bebny z tylu i kola na 4 guziki zapinane. C3 tescia i sasiada dokladnie to samo jak powyzej lecz z roku 86. Oba silniki 1,8.

Natomiast ojciec kolegi na TAXI mial wlasnie kasete na 5 srub z 90 roku...

Wnioski kolegow chyba sluszne - tarcze x 4 dawali do wiekszych silnikow w wtkim razie lub moze opcja przy zakupie samochodu w salonie, a ilosc srub jak kolega pisze byly uzaleznione od ukladeu hamulcowego.

Dzieki za wyjasnienia :piwo:

Jesli ktos ma jeszcze jakas wiedze lub uwagi na ten temat, to bede wdzieczny

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 10:07:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
To hamulce były raczej związane z dziurami ;)

W 100tce 5 dziurowce występowały tylko w 100Sport i 2.5TDi (czyli pod koniec produkcji, gdzie pakowano już tylko najlepsze fanty).

W 200tce zawsze było 5 dziur na koła, bo tam tylko rzędowe piątki z turbo itd, a to powodowało konieczność montażu wiekszych hamulców.

:peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 10:41:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
DeS napisał(a):
W 100tce 5 dziurowce występowały tylko w 100Sport i 2.5TDi (czyli pod koniec produkcji, gdzie pakowano już tylko najlepsze fanty).
:peace:


Moze masz i racje, ale chyba nie do konca :d, poniewaz kola na 5 srub mialo to TAXI 1990 rok z silnkiem diesla 2.0 bez turbo. Niestey nie pamietam jakie heble byly z tylu.

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 21:39:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
lx2005 napisał(a):
Moze masz i racje, ale chyba nie do konca :d, poniewaz kola na 5 srub mialo to TAXI 1990 rok z silnkiem diesla 2.0 bez turbo. Niestey nie pamietam jakie heble byly z tylu.


No akurat tutaj stawiałbym na szczep silnika ;) .

Do tego co napisał DeS dodam jeszcze 100 CS w starej klamce - też miały 5 dziur w kółku.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 21:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
rodzynek napisał(a):
lx2005 napisał(a):
Moze masz i racje, ale chyba nie do konca :d, poniewaz kola na 5 srub mialo to TAXI 1990 rok z silnkiem diesla 2.0 bez turbo. Niestey nie pamietam jakie heble byly z tylu.


No akurat tutaj stawiałbym na szczep silnika ;) .

Do tego co napisał DeS dodam jeszcze 100 CS w starej klamce - też miały 5 dziur w kółku.


Dzieki za opinie koledzy. Pozdrawiam :piwo:

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 20:59:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
mój były avant quattro 2.3E 88' nowy środek miał 5x112 a nie był sportem, szczepem 2.5tdi ani tym bardziej a200 :D po trzecie w a200 nie tylko szły r5T ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 21:49:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Mauzer napisał(a):
mój były avant quattro 2.3E 88' nowy środek miał 5x112 a nie był sportem, szczepem 2.5tdi ani tym bardziej a200 :D po trzecie w a200 nie tylko szły r5T ;)


To ja juz nic nie wiem. :/

Wiec moze to byla w tach 90-tych opcja podczas zakupu samochodu w salonie AUDI. Np. zamozniejszy klient dokupował w opcji te 4 szt srub wiecej po jednej na kolko i miał po 5 (luxus). Koszt nowej szpilki 1000 marek :D

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 09:23:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Miałem 2,3 quattro z 90r avanta , i też zachodziłem w głowe że koła na 4 śruby, a wcześnij 2,2 tutbo z 89r i tam już były na 5. Możliwe że jak ktoś zamawiał w pakiecie koła ze stopów lekkich to wtedy serwowali mu 5 śrubek???

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 18:04:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
mały v8 napisał(a):
Miałem 2,3 quattro z 90r avanta , i też zachodziłem w głowe że koła na 4 śruby, a wcześnij 2,2 tutbo z 89r i tam już były na 5. Możliwe że jak ktoś zamawiał w pakiecie koła ze stopów lekkich to wtedy serwowali mu 5 śrubek???


ciekawe... a moze zabralby glos sprzedawca z salonu audi z lat 90 :) Ja zawsze sie zastanawialem odnosnie ilosci srub na kolko i nigdy nie wydedukowalem jakiejs solidnej teorii, ale od czego mamy kluby i fora :D

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 18:56:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 20:02:12
Posty: 153
Lokalizacja: Dębica
DeS napisał(a):
To hamulce były raczej związane z dziurami ;)

W 100tce 5 dziurowce występowały tylko w 100Sport i 2.5TDi (czyli pod koniec produkcji, gdzie pakowano już tylko najlepsze fanty).

W 200tce zawsze było 5 dziur na koła, bo tam tylko rzędowe piątki z turbo itd, a to powodowało konieczność montażu wiekszych hamulców.

:peace:
hehe, rodzynek miał zwykłego avanta ośke z któregoś tam roku, w klamce starej i jakoś miał 5 śrub ;D

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 22:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Miki_rde napisał(a):
DeS napisał(a):
To hamulce były raczej związane z dziurami ;)

W 100tce 5 dziurowce występowały tylko w 100Sport i 2.5TDi (czyli pod koniec produkcji, gdzie pakowano już tylko najlepsze fanty).

W 200tce zawsze było 5 dziur na koła, bo tam tylko rzędowe piątki z turbo itd, a to powodowało konieczność montażu wiekszych hamulców.

:peace:
hehe, rodzynek miał zwykłego avanta ośke z któregoś tam roku, w klamce starej i jakoś miał 5 śrub ;D


Heh, co ciekawe, ile wypowiedzi tyle toerii na ten temat :D

W ksiazce tez nic nie pisza na ten temat niestety

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 23:01:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 20:02:12
Posty: 153
Lokalizacja: Dębica
Też szukałem w starych katalogach i na necie i nigdzie nie znalazłem jedno znacznej odpowiedzi. Ale ja bym się trzymał wersji że zależało to od układu hamulcowego. Bo jak napisałem zdarzały się quattro z 4-ema śrubami.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: