.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 19:52:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 AAH] Załamanie po wizycie na hamownii. Autko nie ma mocy
PostNapisane: 24.lis.2009 14:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 11:21:04
Posty: 61
Lokalizacja: Mrągowo
Panowie proszę o pomoc. Wczoraj byłem na hamowni i wynik jaki zobaczyłem powalił mnie. Z autkiem jest coś nie tak bo powyżej 4000 obrotów wszystkie parametry lecą na łeb na szyję.

Proszę o pomoc w diagnozie usterki.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 14:46:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
skracanie dolotu?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 14:49:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Tak naprawdę może być wszystko... filtr paliwa, filtr powietrza, świece, kable, wydech, gazidło itd itd... 99% aut w tym kraju ma podobnie - nie martw się :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 15:10:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 11:21:04
Posty: 61
Lokalizacja: Mrągowo
Ale ja nie poto kupuje V6, żeby one jeździło jak R4.. :(

Panowie czy czujnik spalania stukowego może dawać taki objaw..???

Bo są dwa.. i są dwa takie samo a powinny być dwa inne. Jeden powinien być z wtyczką niebieską a drugi z zieloną a są dwa z niebieską.. Co o tym myślicie..??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 15:12:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 11:21:04
Posty: 61
Lokalizacja: Mrągowo
DeS napisał(a):
Tak naprawdę może być wszystko... filtr paliwa, filtr powietrza, świece, kable, wydech, gazidło itd itd... 99% aut w tym kraju ma podobnie - nie martw się :peace:


Ale czy z wymienionych przez Ciebie rzeczy autko nie powinno po woli wchodzić do swoich obrotów..?? On wyłącza mi się przy 5800 a powinien przynajmniej do 6800... a nie ma takiej opcji, żeby przekroczyć nim tą granicę.. A jak by to był filtr powietrza paliwa czy świece to on powinien kulać wkręcać się ciężko ale powinien dochodzić do tych prawie 7000 a on gówno 5800 i coś go odłącza..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 15:15:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Regulator ciśnienia paliwa? Jak wspomniał BiLu dolot?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 15:30:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 11:21:04
Posty: 61
Lokalizacja: Mrągowo
A gdzie ten rgulator ciśnienia paliwa się znajduje i jak go sprawdzić. Układ dolotowy jeszt raczej szczelny, jeszcze zamówiłem uszczelkę pod głowicę dolotu i wymienię od razu przeczyszczę, ale raczej jest wszystko OK z dolotem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 15:31:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
rafal102 napisał(a):
Ale ja nie poto kupuje V6, żeby one jeździło jak R4.. :(

Panowie czy czujnik spalania stukowego może dawać taki objaw..???

Bo są dwa.. i są dwa takie samo a powinny być dwa inne. Jeden powinien być z wtyczką niebieską a drugi z zieloną a są dwa z niebieską.. Co o tym myślicie..??


Czujniki spalania stukowego owszem są dwa, zielony i niebieski. Sprawdź ich stan, a jeśli będą wyglądały źle to wymień.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 15:34:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 11:21:04
Posty: 61
Lokalizacja: Mrągowo
ale tam właśnie są dwa niebieskie zamontowane... i tak się zastanawiam czy takie zamontowanie złego czujnika może dawać taki objaw...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 15:35:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Na którym biegu hamowałeś to autko?

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 15:37:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 11:21:04
Posty: 61
Lokalizacja: Mrągowo
na 4 mi je hamowali


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 15:40:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Coś mi za mała prędkość maksymalna wychodzi przy tych obrotach,

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 15:42:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 11:21:04
Posty: 61
Lokalizacja: Mrągowo
ale te auta mają max 220 książkowo.. na 4 biegu 190 to chyba nie jest źle..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 16:54:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
rafal102 napisał(a):
A gdzie ten rgulator ciśnienia paliwa się znajduje i jak go sprawdzić. Układ dolotowy jeszt raczej szczelny, jeszcze zamówiłem uszczelkę pod głowicę dolotu i wymienię od razu przeczyszczę, ale raczej jest wszystko OK z dolotem.


Dolot może masz i szczelny ale kolegom chodziło o skracanie dolotu czyli otwieranie dodatkowych klapek w kolektorze powyżej chyba 4100 obrotów.
Poszukaj, jest o tym na forum

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 22:44:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
rafal102 napisał(a):
Ale czy z wymienionych przez Ciebie rzeczy autko nie powinno po woli wchodzić do swoich obrotów..?? On wyłącza mi się przy 5800 a powinien przynajmniej do 6800... a nie ma takiej opcji, żeby przekroczyć nim tą granicę.. A jak by to był filtr powietrza paliwa czy świece to on powinien kulać wkręcać się ciężko ale powinien dochodzić do tych prawie 7000 a on gówno 5800 i coś go odłącza..


Prędkość maksymalna silnika AAH to 6250rpm. Poza tym Nm masz niemalże wzorowe, więc nie jestem pewny, co do błędu samej hamowni.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 00:28:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Moje byłe AAH spokojnie kręciło się do 7500 rpm :)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 00:37:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Gustav napisał(a):
Moje byłe AAH spokojnie kręciło się do 7500 rpm :)

Licznikowego! Jest odcinka dokładnie na 6250.
PS jak tam dłutka?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 00:38:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
mroova81 napisał(a):
Gustav napisał(a):
Moje byłe AAH spokojnie kręciło się do 7500 rpm :)

Licznikowego! Jest odcinka dokładnie na 6250.
PS jak tam dłutka?


No ja swoje mizerne doświadczenia opieram na wzrokowym poglądzie licznikowym :) - sokor tak przekłamuje licznik to ile rpm jest przy 5000 rpm ?

PS: dłutka czekają ....

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 08:54:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Obstawiam skracanie długości kolektora dolotowego. Na wykresie przy około 4100-4200obr. powienieneś mieć przełamanie kresek do góry. W tym momencie następuje skrócenie kolektora i przyrost PSów.
Dół obrotów masz w zasadzie jak seria, czyli:
- 240Nm na PB95
- 250Nm na PB98
Przy non stop długim kolektorze będzie własie ten efekt, że auto jedzie do tych 4200obr a powyżej strasznie puchnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 08:55:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Gustav napisał(a):
Moje byłe AAH spokojnie kręciło się do 7500 rpm :)


Na 7250 plus odcina :): Twoje AAH musiało byc po MTM-e i ABT razem + flaszka

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: