.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:18:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] Logi do oceny
PostNapisane: 26.lis.2009 14:14:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Witam, proszę o zerknięcie na logi, czy w ogóle poprawnie są zrobione? Na razie tylko statyczne i BS. Dynamicznych jeszcze nie zrobiłem, dorzucę jak tylko zrobię.
Z góry dzięki za uwagi.


STATYCZNE

000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

013
Obrazek

000BS
Obrazek

003BS
Obrazek

004BS
Obrazek

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 20:34:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Logi wykonane poprawnie.
Ile ma przelatane ten AEL - ile na blacie, a ile faktycznie ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 21:30:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Przemik, a ile byś mu dał na podstawie tych logów? Zauważyłeś jakieś duże nieprawidłowości?

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 09:48:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Korekcje na wtryskach wysokie... stad moje pytanie czy znasz realny przebieg ?
Czekam na logi dynamiczne... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 10:14:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Wiem, zwłaszcza na tym jednym wtryskiwaczu gdzie jest powyżej 2.

Przebieg na blacie jest 290, z czego ok.50 jest moje przez ostatnie 1,5 roku. Spodziewam się że z 500 może mieć w rzeczywistości.

Co do tego wtryskiwacza jeszcze, to jakoś w lipcu/sierpniu robił mi logi kolega toms001 i pamiętam że na tym wtryskiwaczu była korekcja powyżej 3-3,5. Nic nie było robione od tego czasu. Dlaczego mogło tak dużo spaść do 2?

Co do samego jeżdżenia auto, jest żwawe, silnik chodzi idealnie równo (zimny i rozgrzany), spalanie 6-8,5. Ranne zapalanie, przy grzejących świecach idealne, przy temp. powyżej 9-10 idealne, a między tymi 5-10 kiedy świece jeszcze nie grzeją bardzo dobre (nieco gorsze, dlatego nie pisze idealne, ale jeszcze ładnie pali).

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 10:47:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Dawkowanie nominalne na jałowym bez zastrzeżeń, kąt wyprzedzenia mechanicznie ustawiony poprawnie (można by jeszcze dodać 1-2st bo po BS widać że pompa już słabawa i opóźnia się na obrotach).
Nierówne korekcje mogą jak najbardziej powodować efekt drgań przy 1000-1700rpm na biegu jałowym bo wówczas ta różnica dawkowania ma znaczący wpływ na pracę silnika. Ale jeżeli piąty cylinder nie odpada od tych czterech to bym nie tragizował bo są bardzo równe.
Wyrównanie się korekt może wynikać ze stosowania dobrego paliwa o przyzwoitych właściwościach smarno-myjących co powoduje poprawę sprawności rozpylania (zakoksowane końcówki mogły się oczyścić).
Co do rozruchu pomiędzy 5-10st.C to można troszeczkę poprawić dodając z 1-2 stopnie do wyprzedzenia statycznego i modyfikując dawkowanie w obszarze rozruchu - niestety pompy podające (które można poprawić tylko wymieniając całą obudowę pompy) mają już słabą wydajność co wpływa głównie na obszar rozruchu.
Ja bym sugerował zaślepienie EGR bo może się blokować i dodawać nie potrzebnego dymu. A najlepiej jakiś lajtowy mod na ekonomię połączoną z dużą mocą ale bez agresywnego sterowania.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 11:09:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Dziękuje kolego To_JA_! za analizę logów. Postaram się zrobić jak najszybciej dynamiczne, które powiedzą coś jeszcze.

Co do EGR, to zaglądałem do niego w zeszłym tygodniu i był w ładnym stanie, tzn. nie zasyfiony mocno, i zawór ładnie i płynie się otwierał przy podciśnieniu. Na razie tylko go przeczyściłem jeszcze i nie zaślepiałem. Może jednak warto to zrobić, a przynajmniej próbnie zaślepić.

BTW tego zaślepiania, wystarczy blaszka przy kolektorze ssącym już czy dać bezpośrednio przy kolektorze wydechowym?

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 12:23:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
EGR... Najprościej blaszka ocynk na uszczelkę przy podłączeniu do kolektora dolotowego. Szkoda silnik "karmić" sadzą (chyba nikt nie lubi oddychać czymś takim). Dodatkowo po zaklejać kolektor dolotowy tym czymś?

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 22:05:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zaslepianie EGR jest po prostu nie zalecane.
Sprawdz czy nie ma pecherzykow powietrza w przewodach paliwowych.

Caly czas czekamy na logi dynamiczne... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 03:08:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2006 09:15:12
Posty: 125
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: A6 C5
przemik napisał(a):
Zaslepianie EGR jest po prostu nie zalecane.


Dlaczego zaslepienie zaworu EGR jest nie zalecane.co lepiej zeby nam
syfił do kolektora sącego...

_________________
A6 C5 AVG 00 sedan 2010>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 06:49:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
:506: Przejazd na czerwonym świetle też jest nie zalecany, a nawet zabroniony, co nie oznacza że nikt tak nie robi...

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Ostatnio edytowano 28.lis.2009 13:36:17 przez To_JA_!, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 09:00:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
To_JA_! napisał(a):
przemik napisał(a):
Zaslepianie EGR jest po prostu nie zalecane.


:506:
O ja Cię... Chyba spi....liłem całe badania w doktoracie... :peace:


EGR ma inne zadanie niż tylko syfić kolektor ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 09:19:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Gustav napisał(a):
EGR ma inne zadanie niż tylko syfić kolektor ;)


I tu muszę poprzeć kolegę całkowicie:
Brudzenie dolotu i ewentualne przyspieszone zużycie gładzi cylindrowej jest tylko skutkiem ubocznym "leczenia" - czyli redukcji emisji NOx poprzez zmniejszenie lokalnych temperatur spalania (poprzez spowolnienie/rozszerzenie spalania - mniejsza ilość tlenu w ładunku - i zwiększenie masy ładunku w cylindrze /gazy 3-atomowe/).
Co ciekawe to działa głównie w teście emisji a np. przy dłuższym postoju na biegu jałowym jest wyłączane żeby skutki uboczne zmniejszyć - skoro to nie test emisji. Tak naprawdę największa emisja NOx jest na dużych obciążeniach czego nikt nie bada w teście jezdnym a każdy używa w normalnej eksploatacji.
W samochodach EURO3 i 4 nie da się zaślepić EGR tak łatwo bo mają obowiązek zaświecić kontrolkę awarii silnika gdy stwierdzą niesprawność układu odpowiedzialnego za "ekologię".

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 09:24:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
EGR nie tylko redukuje NOx ale także powoduje że jednostka napędo pracuje ciszej :peace: ale to też w sumie skutek uboczny ...

Podstawowa zaleta to ochładzanie komory spalania jak i samego silnika :)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 11:58:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
To_JA_! napisał(a):
przemik napisał(a):
Zaslepianie EGR jest po prostu nie zalecane.


:506:
O ja Cię... Chyba spi....liłem całe badania w doktoracie... :peace:


O ja Cie...
Z całym szacunkiem dla Twojej nauki.
Wyslj swoją prace doktorską do Inglostad - zapewne inzynierownie i konstruktorzy (byc moze bez doktoratów), ktorzy tam pracują zapłaczą gorzko nad swoją pomyłką ktora popelnili i popelniają montując to dziwne urzadzenie.

Pozdro

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 12:19:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
:diabel:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Ostatnio edytowano 28.lis.2009 13:06:42 przez To_JA_!, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 12:35:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pokaz no mi kolego auto z lat osiemdziesiatych na gazniku i na wtrysku (o tej samej pojemnosci), ktore w przypadku gaznika ma wiekszą moc.
Niebawem sie okaze, ze wynalezienie ukladu wtrysku benzyny bylo błedem i kolejni konstruktorzy brną w arkana swojej niewiedzy.

Pozytek z tego OT jest taki... wszyscy juz wiemy, ze masz doktorat.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 15:15:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
przemik napisał(a):
Zaslepianie EGR jest po prostu nie zalecane.
Sprawdz czy nie ma pecherzykow powietrza w przewodach paliwowych.

Caly czas czekamy na logi dynamiczne... :)



Dynamicznych dzisiaj nie będzie, wczoraj za dużo procentów poszło :diabel:

Motor 1T nie miał w ogóle EGR i jakoś żył...


Skąd wnioskujesz, że może być jakaś nieszczelność w przewodach paliwowych i zapowietrzanie? Jak to najprościej sprawdzić?

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Ostatnio edytowano 28.lis.2009 16:27:36 przez golob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 15:40:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
przemik napisał(a):

Pozytek z tego OT jest taki... wszyscy juz wiemy, ze masz doktorat.

Pozdrawiam


to akurat jest w jego stopce od dawna..... wiec "ameryki nie odkrywasz",

co do meritum, temat EGR-a jest na naszym forum od dawna maglowany:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=egr

i kazdy zrobi co uważa - ja zaślepiłem

pozdr4all

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2009 17:22:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli AEL przy przelocie ponad 200 000km zapala ładnie bez piłowania na zimno pomiędzy 5-10st C, to wierz mi nic się nie zapowietrza, bo już dawno byś pisał nowy temat: "ratujcie bo spalę rozrusznik" przy 6st C, lub coś podobnego.
Spokojnie nie szukaj problemu gdy go nie widać (od tego mamy kochane kobiety...).
Zrobisz logi dynamiczne to pooglądamy i powróżymy w fusów.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: