Witam ponownie!
Po długich walkach i wielu godzinach spędzonych w różnych warsztatach samochodowych skończyły mi się pomysły na doprowadzenie mojego auta stanu używalności. Ale po kolei:
1) Po pierwszych logach zamieszczonych na forum i Waszych celnych poradach udało się usunąć problemy:
a. z odpalaniem auta,
b. brakiem mocy,
c. opóźnioną reakcją na pedał gazu.
d. drganiami przy wolnych obrotach
e. wyciekami w okolicach wtryskiwaczy
2) Do usunięcia tych objawów przyczyniły się:
a. doprowadzenie do porządku EGR
b. wymiana wtryskiwacza sterującego
c. uszczelnienie połączenia między filtrem paliwa a turbiną
d. uszczelnienie wężyków przelewowych wtryskiwaczy
3) Od tego czasu VAG nie wyrzuca żadnych błędów a parametry które można odczytać z czujników są bez zastrzeżeń. Z początkowo poruszanych problemów pozostał tyko jeden, mianowicie:
d. drgania przy postoju auta które pojawiają się gdy auto stoi przez kilka minut lub porusza się w korku (nie występują na zimnym silniku ani po jeździe poza miastem)
4) Niestety wraz ze wzrostem mocy pojawił się kolejny problem:
a. drgania/szarpania występujące:
- powyżej 70km/h gdy silnik jest obciążony (np. auto przyspiesza lub jedzie pod górkę) – o charakterze jak w przypadku zużycia sprzęgła hydrokinetycznego
- powyżej 120km/h – występują ciągle, niezależnie od obciążenia silnika – mają charakter drgań rezonansowych czyli regularnie nasilają się i słabną z amplitudą około 4 s.
5) Drgania z punktu 4a pojawiają się już w okolicy 1,5tys obr., są niezależne od biegu na którym porusza się auto i znikają gdy wciśniemy pedał gazu do pozycji 100.
6) Biorąc pod uwagę w/w objawy podejrzenie padło na zużycie sprzęgła hydrokinetycznego jednak zawartość miski olejowej i filtra oleju (mała ilość opiłków i brak kawałków powierzchni ciernej) wskazuje na dobry stan tego elementu. Ponadto nie występuje zjawisko ślizgania się sprzęgła a lockup działa ok. (sprawdzane VAGiem – nie pamiętam już na jakim kanale) Przy tej okazji wymieniono również olej w skrzyni. (wym. statyczna)
7) Następnym sprawdzanym elementem były wałki rozrządu - są OK choć przy sprawdzaniu okazało się że jedna dźwigienka była spadnięta (usłyszałem od warsztatu że hydraulika jest ok - więc najpewniej był to błąd podczas ostatniego montażu wałków) Po założeniu dźwigienki ponownie wzrosła moc i dynamika auta.
8) Sprawdzono stan podpór wału - są ok.
9) Sprawdzono stan półosi - są ok.
10) Zamieniliśmy nawet przekładnie torsen (przy okazji usuwając wyciek z tego elementu) - drgania nie ustąpiły.
Drodzy forumowicze!
Czy macie jeszcze jakieś pomysły na usunięcie objawów z punktu 3d i 4a? Mi się już skończyły (i mechanikom również). Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i pomysły. Przypomnę tylko że parametry "VAGowe" są ok. - nie zmieniły się od moich ostatnich logów z którymi możecie się zapoznać kilka postów wcześniej.
Ps. Aby nie było! Drgania z punktu 4a występują zarówno na komplecie kół letnich jak i zimowych.
_________________ 2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"
|