pawelb napisał(a):
Jeżeli spftwarowo nie można wpływać na pracę turbiny (sterując zaworem n75) to w takim razie z czego wynikają takie przyrosty mocy przy modyfikowanym fw. sterowników. Byłem przekonany że większa moc wynika z większej ilości powietrza + odpowiednio dobranej dawki paliwa, w mniejszym stopniu od minimalizacji egr i odpowiedniego kąta wyprzedzenia zapłonu ?
Czy zmniejszenie spalania lub zwiększenie mocy wiąże się z fizyczną regulacją pod deklem pompy, czy można to zrobić wyłącznie aplikując "kostki" z odpowiednim softem ?
Najlepiej i najdokładniej zrobić to można aplikując odpowiednio zaprogramowane kostki. Poprawa momentu poniżej progu turbo wynika głównie z zwiększonego dymu (podniesiona mapa ograniczająca dawkę ze względu na ilość powietrza - większy dym nieznacznie poprawia pracę turbiny dając troszkę więcej powietrza)
Zmniejszenia spalania dotyczy głównie odpowiedniej optymalizacji ciśnienia doładowania, kąta wtrysku i mapy pedału (dla nieumiejętnych) ale w zakresie dawek częściowych a nie pełnego obciążenia. Oczywiście jeżeli masz większą moc maksymalną i z niej korzystasz często to nie ma mowy o mniejszym spalaniu bo więcej energii musi się skądś brać.
Pozdrawiam Tomek.