.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 21:54:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Amortyzatory Delphi de Carbon Performance
PostNapisane: 04.gru.2009 07:34:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 11:15:36
Posty: 20
Lokalizacja: Kolin , Stargard
Witam Koledzy.
Właśnie zamontowałem amortyzatory DELPHI de Carbon Performance w technologi Monotube (jednorurowe).Amorki fajne sztywne ,super cena 89zł ( http://allegro.pl/item829635379_amortyz ... i_hit.html ).
Czy ktoś ma może doświdczenia z tymi amortyzatorami ( trwałość ) ?
Auto Audi A6 2.5TDI AEL QUATTRO AVANT

_________________
AUDI A6 2,5TDI AEL QUATTRO AVANT
WKOŃCU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 19:36:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Chyba jesteś pierwszy.
Zapraszam za 30tkm, wtedy opowiesz co i jak. :)

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 20:07:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Tego modelu nie znam, ale mialem w przeszlosci DELPHI kupione do opelka i wiekszego syfu to chyba nie widzialem. :587: Padly w rekordowo krotkim czasie. Odradzam wszystkim.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 23:28:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
W mojej niuni w 2003roku wsadzone były amorki:

Przód: AL-KO 8.594
Tył: MONROE R6335

Auto mam od 2007roku zrobiłem 50000km i o wymianie nie myślę na przeglądzie wyszło 72% więc polecam z czystym sumieniem :peace:

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 23:33:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
50kkm chyba nic wielkiego. Ja mam w Kangoo od nowości amorki, teraz auto było na przeglądzie (150kkm przebiegu od 2004r) dwa mają 79% dwa 80%. Diagnosta był w szoku :):

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 00:48:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
manekin napisał(a):
W mojej niuni w 2003roku wsadzone były amorki:

Przód: AL-KO 8.594
Tył: MONROE R6335

Auto mam od 2007roku zrobiłem 50000km i o wymianie nie myślę na przeglądzie wyszło 72% więc polecam z czystym sumieniem :peace:


To kiepski wynik, ja na audicy mam ponad 200tkm i na fabrycznych amorkach mam 70% sprawności, ale i tak lada moment idzie gwint b14 :D

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 17:59:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
2rafal7 napisał(a):
manekin napisał(a):
W mojej niuni w 2003roku wsadzone były amorki:

Przód: AL-KO 8.594
Tył: MONROE R6335

Auto mam od 2007roku zrobiłem 50000km i o wymianie nie myślę na przeglądzie wyszło 72% więc polecam z czystym sumieniem :peace:


To kiepski wynik, ja na audicy mam ponad 200tkm i na fabrycznych amorkach mam 70% sprawności, ale i tak lada moment idzie gwint b14 :D


Kiepski?? Przecież napisałem że poprzednik zmienił w 2003roku te amorki a Ja niunie mam od 2007 i osobiście zrobiłem 50tkm a ile on zrobił przez 4lata od wymiany do sprzedaży bóg jeden wie a chłop trochę jeździł... były poseł PO z Myszkowa (na ul.Wiejską i z powrotem 250km w jedną strone) :D

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2009 17:43:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 12:08:16
Posty: 68
Ja w a6 c4 quattro mam prawie 400 000km i ori amory pod 70%, zawias sport więc nie wiem co przebije ori :d .

_________________
1 c3 2,3 quattro (IIgen)
2 100 c4 AAT (?)
3 a6 AEL quattro (IVgen)
4 c3 2.2 quattro (Igen)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2009 12:41:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Ja w tamtym roku wymieniłem bo jeden padł na "cycki" .
Przebieg miałem ok 350000 + to co w pamięci :diabel: pewnie z 0.5mln km i jak wymieniałem były jeszcze ori czyli 94rok , przeżyły 14lat , w tym po Polsce 4lata.
Nowe Bilstein gaz pewnie 1/3 tego nie dociągną.

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2009 12:35:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Ja natomiast wymieniłem przód na kayaby olejowe i po próbach myślałem że się zabije na pierwszym lepszym zakręcie cały przód mi pływa.prędzej miałem orginalne gazowe amory ale ,że coś stukało z przodu postanowiłem wymienić je.(jeden z amorów miał luz na boki ale ogólnie był sprawny bo na przeglądzie miałem identyczny wykres na obydwóch 78%) .
To co ludzie piszą ,że na polskie drogi są lepsze olejowe to jest nie prawda jestem żywym przykładem na to że gazowe są o wiele skuteczniejsze i lepsze niż olejowe.pozdrawiam.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2009 02:14:50 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
hehe , ja mam 1000% na trzepaku :peace: jak mialem 65% to kolo sie podniecal ze super zawias w takim trupie a ja z czystym sumieniem amorki pozegnalem. te wszystkie trzepaczki to nic innego jak wyciaganie kaksy bo to sprawdza tylko i wylacznie tlumiennosc drgan zawieszenia czyli kazde auto bedzie mialo inny wynik bo na tlumiennosc drgan ma wplyw kazdy element zawieszenia jak i masa auta oraz cisnienie w oponach.
u mnie Sachsy przod wytrzymaly 180 tkm po czym nie nadawaly sie do niczego a juz po 50 tkm zaczely pukac. tyl wytrzymal troche krocej bo tyl bardziej czuc na nierownosciach poprzecznych na lukach . tez Sachs skonczyl sie po 150 tys.
aktualnie mam z tylu kolejne Sachs a z przodu zainwestowalem w Koni. w miedzy czasie mialem jakies AL-Ko na przod ktore wszyscy zachwalali ze sa twardsze od Sachs ale mnie jakos nie zachwycily poza tym ze byly bardziej miekkie i wytrzymaly jakies 70 tys km.
faktem jest ze Al-ko kosztowalo 130 za sztuke , Sachs z tego co pamietam jakies 220 a Koni kolo 400. Co do tylu niestety nie mam opinii bo do tej pory drugi komplet Sachs jeszcze sie nie zuzyl niemniej jednak potwierdzilo sie to co mi sugerowal sprzedawca Koni , mianowicie ze tyl tez bede chcial zmienic na Koni bo jak zmienialem z Alko to ewidentnie tyl byl OK a przod latal , po zmianie przod OK a tyl wydaje sie jakby nerwowy i jakby juz sie kwalifikowal do wymiany. Ale byc moze to tylko takie odczucie.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2009 09:51:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Zasadniczy problem to to że sprawność amorów mierzą płyty drgające i oceniają tylko czy amortyzator skutecznie tłumi "skakanie" masy koła w stosunku do nawierzchni.
Ja miałem ori amorki z przodu i na trzepaczkach wychodziły 70%, a auto bujało się na dłuższych nierównościach - fakt ABS nie wariował czyli koło stało na nawierzchni jak należy.
Wymieniłem na gazowe Bilsteina i miały tylko 74% ale samochód zaczął się trzymać drogi. Niestety Bilstein szybko traci swoją max wydajność. Muszę przetestować coś innego.
Na prowadzenie się pojazdu ma wpływ max siła jaką jest w stanie przenieść amortyzator czyli ta która tłumi oscylacje masy nadwozia, a nie ta która tylko powstrzymuje koło od podskakiwania jak piłeczka pingpongowa.
Tak więc dla bardziej agresywnej jazdy potrzeba ogromnych sił tłumienia aby nadwozie się nie bujało.
W moim Audku przód waży 1000kg i do tego 5cyl w rzędzie daje bardzo duży moment masowy oddalony od środka ciężkości co powoduje konieczność bardzo silnego tłumienia w amorkach.
Jestem bardzo ciekaw jak spiszą się KONI na większym przebiegu.
Jeśli ktoś nie lubi twardego zawiasu to trzeba dobrać amory o bardzo dużej sile tłumienia tylko przy "odbiciu" a miękkie na dobicie. Niestety brak danych we wszelkich katalogach sprowadza nas do metody prób i błędów "za gotówkę".
Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 00:10:43 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dodam ze Koni ma regulacje twardosci czyli sily tluimienia. na najbardziej komfortowym ustawieniu jest bardzo fajnie bo auto nie buja sie a praktycznie prowadzi sie jak na Sachs'ach. No i amorki maja 3 lata gwarancji bez limitu kilometrow. Kupilem je tylko i wylacznie po wysluchaniu i przeczytanu wielu opinii o tych i innych amorkach sportowych i niesportowych

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 01:27:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
Jak dla mnie DELPHI to nowe juz sa zepsute :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 19:02:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 11:15:36
Posty: 20
Lokalizacja: Kolin , Stargard
ScaniaDriver napisał(a):
Jak dla mnie DELPHI to nowe juz sa zepsute :peace:

To są amory jedno-rurowe i auto naprawde jest bardzo sztywne (one stawiają taki sam opór przy ściskaniu i rozpręrzaniu) nie wiem tylko jak z trwałością , chociaż 2 lata gwarancji . Koni są super ale ta cena :/

_________________
AUDI A6 2,5TDI AEL QUATTRO AVANT
WKOŃCU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2009 07:22:18 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A wogóle te %-towe wyniki sprawności to można o kant d...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 16:05:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
Miałem dwa takie amory na sprawdzenie ponieważ bardzo spodobała mi się konstrukcja "upside-down" odwrócony. Taka konstrukcja wygląda na bardzo trwała i na pewno sztywniejszą. Przejechałem z 1000 km i sie jeden wysypał, auto opadło, poszła komora olejowa. Amorki fajne, twarde ładnie wybierają jednak nad ta trwałościa muszą popracować.

Edit: Dzisiaj przy wymianie na stare olejowe amorki, po wyjeciu drugiego amortyzatora okazało się że też wysiadł "oba przejechały może z 1000 km" obydwa z tą samą wadą fabryczną.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: