.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 00:06:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 20:13:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 19:03:04
Posty: 352
Lokalizacja: WLS
Bobo napisał(a):
Gustav napisał(a):
200KM w 1.8T vs 200km w 1.9TDi ;) wynik jest zanany :diabel:


To znaczy jaki ?


AEB

_________________
Audi A4 B5 AEB 215KM było
A6 C5 Allroad ARE 250KM było
Dodge Viper version of Poland :) było
Audi A4 B6 AVF 131KM jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 20:47:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
A już myślałem, że ktoś fantazyjnie obstawił tdi :diabel: Na pewno było by Ciekawie i zdecydowały by szczegóły i "jakość" obu aut (o kierowcach nawet nie wspominam)

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 22:06:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
decyzja zapadła :D a8 zostaje do tanszego jezdzenia a na weekend A4 1.8 T AEB z Q. furka juz zaliczkowana w DE niedlugo jade z lawetka po odbiór. rob 555 rob miejsce na warstacie bo odrazu pojedzie do ciebie zobazymy co z tego zrobisz :)

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 07:16:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 19:03:04
Posty: 352
Lokalizacja: WLS
gibon_81 napisał(a):
decyzja zapadła :D a8 zostaje do tanszego jezdzenia a na weekend A4 1.8 T AEB z Q. furka juz zaliczkowana w DE niedlugo jade z lawetka po odbiór. rob 555 rob miejsce na warstacie bo odrazu pojedzie do ciebie zobazymy co z tego zrobisz :)


pytanko za ile wyrwiesz Q z Germanii

_________________
Audi A4 B5 AEB 215KM było
A6 C5 Allroad ARE 250KM było
Dodge Viper version of Poland :) było
Audi A4 B6 AVF 131KM jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 08:59:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Bobo napisał(a):
Gustav napisał(a):
200KM w 1.8T vs 200km w 1.9TDi ;) wynik jest zanany :diabel:


To znaczy jaki ?


1:0 dla TDI :!:

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 09:39:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Gustav napisał(a):
Bobo napisał(a):
Gustav napisał(a):
200KM w 1.8T vs 200km w 1.9TDi ;) wynik jest zanany :diabel:


To znaczy jaki ?


1:0 dla TDI :!:


Jeżeli chodzi o ekonomię to na pewno, no i zdolność do ucieczki też lepsza bo potrafi postawić zasłonę dymną (ale można go śledzić "po smudze") :diabel:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 09:47:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Panowie: wyjaśnijcie mi jedno .... Kwestię momentu obrotowego jak i jego przebiegu ....

200PS ,-/+ 300Nm dla 1.8T

200PS, -/+ 370Nm [płaskiego momentu] dla 1.9 Tdi

To jest oczywiste że TDI się wysunie do przodu , wiadomo że TDi ma grótszą skrzynię ale ...

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 10:05:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Rzecz w tym że dobrze zestrojony benzyniak turbo ma również duży i płaski moment obrotowy już z niskich obrotów. W efekcie ciągnie prawie równo od 2100-6500 co daje zakres użytkowy 1:3,1 , w diesel'u masz 1900-4200 czyli 1:2,2. Zakres użytecznych obrotów wymusza inne przełożenia /żeby np móc jechać bez półsprzęgła 6-8km/h w korku. Tak więc diesel ma za wolną jedynkę i spora część momentu jest zużywana na rozpędzanie bezwładności silnika. Dodatkowo w każdym turbo max moment jest osiągany w 1-2,5s od obciążenia silnika, tak więc rzeczywisty moment obrotowy w czasie rozpędzania będzie mniejszy szczególnie na pierwszym biegu. Oczywiście na wysokich biegach to bez znaczenia bo obroty tak szybko nie rosną i potencjał turbo uda się wykorzystać. Tak na prawdę to na jedynce diesel nigdy nie osiągnie momentu zmierzonego na hamowni bo rozpędzanie jedynki jest zbyt krótkie, po każdej zmianie biegu nawet bez puszczania gazu nastąpi krótkie zmniejszenie momentu, zanim układ regulacji zdąży zrobić "poprawki".

Pozdrawiam!

PS. Diesel to tylko ekonomia, nie bez powodu nikt nie używa diesli w F1.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 10:12:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Dobrze że rozjaśniłeś to i owo ale .... Tak jak napisałeś z początku jest niemrawo na krótkie przełożenie no i czas na zmianę biegu , nawet jeśli benzyna wysunie się do przodu dzięki dłuższym przełożeniom i innej charakterysce spalania to TDI nadrobi momentem obrotowym na wyższych biegach Mam rację ?

Co do momentu :

benzyna - wiadomo płaski dość wysoki moment

TDi - bardzo wysoki moment już od najniższych obrotów + modyfikacja pod linijke i jazda ;)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 10:14:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
autko mialo kosztowac 4500 E zakupione za niecale 4000. rok 1998 :)

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 10:24:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
bierz benzyniaka i tyle


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 10:45:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Gustav napisał(a):
Dobrze że rozjaśniłeś to i owo ale .... Tak jak napisałeś z początku jest niemrawo na krótkie przełożenie no i czas na zmianę biegu , nawet jeśli benzyna wysunie się do przodu dzięki dłuższym przełożeniom i innej charakterysce spalania to TDI nadrobi momentem obrotowym na wyższych biegach Mam rację ?


Proponuję porównanie średniej mocy silnika w zakresie używanym podczas rozpędzania (powiedzmy że zaniechamy bezwładność silnika).
Najlepiej byłoby zrobić moc "pod linijkę" ale skrzynie nie wytrzyma tak wielkich momentów na niskich obrotach.
Z fizycznej definicji moc to siła razy prędkość więc najlepsze przyspieszenia uzyskujemy jeżeli średnia moc wykorzystywana podczas rozpędzania będzie najwyższa. Oczywiście dla danego biegu największe przyspieszenie jest w punkcie największego momentu ale to kwestia przełożeń, a te "nie imają się mocy".
Tak więc jeżeli zmienisz bieg na wyższy i silnik utrzyma moc to siła napędowa po zmianie biegu będzie taka sama jak przed zmianą. Najlepszym przykładem są tutaj motocykle czterosuwowe enduro w których mamy prawie stałą moc między 3500-7000. Odczucie jest takie jakbyśmy mieli 5-6 jednakowych biegów - tylko prędkości jazdy na nich mają inny zakres.
Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 12:44:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Gustav napisał(a):
Dobrze że rozjaśniłeś to i owo ale .... Tak jak napisałeś z początku jest niemrawo na krótkie przełożenie no i czas na zmianę biegu , nawet jeśli benzyna wysunie się do przodu dzięki dłuższym przełożeniom i innej charakterysce spalania to TDI nadrobi momentem obrotowym na wyższych biegach Mam rację ?

Co do momentu :

benzyna - wiadomo płaski dość wysoki moment

TDi - bardzo wysoki moment już od najniższych obrotów + modyfikacja pod linijke i jazda ;)


Akurat do ściągania się liczy się moc a nie moment, wiec podtrzymuje, ze o wyniku zdecydowały by szczegóły i jakość obydwu aut.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 13:22:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Gustav napisał(a):
200KM w 1.8T vs 200km w 1.9TDi ;) wynik jest zanany :diabel:

Popełniłeś faul.
Umówmy się wprost i jasno.
Jeśli chcesz zmienić 1.9TDI tak, aby miało 200 KM, to zmieniasz wtryski, turbinę i ciśnienie doładowanie pewnie.
Zrób dokładnie to samo w 1.8T i sprawdź, czy będziesz miał 200 czy więcej koni.
Albo inaczej.
Jeśli zaczniesz pompować tyle samo ciśnienia doładowania w silniku benzynowym,, co jest w dieslach, to o ile wzrośnie moc?
1.8T ma powiedzmy około 0,6 Bara doładowania.
1.9TDI ma tak jakoś 1,2 Bara.
I co? Jest różnica? :P

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 13:38:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Szogun'ie - mówimy o tej samej mocy , wiadomo że komplet tjunikowy do TDI a komplet do Turbo benzyny jest inny a no i cen też jest inna :peace:

chciał bym zobaczyć pojedynek 200KM TDI vs 200KM 1.8T ...

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 13:41:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Mialem a6 1.8t 174km / 265nm, teraz mam a4 b6 168,3km / 379,4nm i powiem tak... A4 jest ciezsze, jezdzi sie nim zwawiej i dynamiczniej - szybsza reakcja na pedal gazu, momentalne wbicie w fotel z kazdych obrotow powyzej 1400. Generalnie 1.8T jest spoko, ale za duzo pije, bo przy tym samym stylu jazdy w cyklu mieszanym a4 pali mi do 7 litrow a nie 13 jak a6. Przyspieszenie do setki to samo, ale odczucie przy bucie na korzysc a4 a o to chyba chodzi.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 14:04:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Gustav napisał(a):
Szogun'ie - mówimy o tej samej mocy , wiadomo że komplet tjunikowy do TDI a komplet do Turbo benzyny jest inny a no i cen też jest inna :peace:

chciał bym zobaczyć pojedynek 200KM TDI vs 200KM 1.8T ...

To w takim razie pojedynek musi się rozegrać na poziomue 1.9TDI 1Z 90 KM i 2.0 ABT 90KM.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2009 14:16:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
http://www.youtube.com/watch?v=8Hmvg2VXM4A
http://www.youtube.com/watch?v=YxksRE2Ix30&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=3xxbQPpGkNs&feature=relatED

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 17:13:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
Poczytałbym o AEBach, bo te z końca produkcji mogą mieć inne tłoki, niż te z wcześniejszych lat produkcji, ponoć wcześniejsze miały kute tłokij, późniejsze nie miały czy jakoś tak :peace: Jakby co mam znajomego który ma GTRSa eliminatora do sprzedania, info PW.

BTW.
Przekomarzacie się jak dzieci w piaskownicy :peace:

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 22:51:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Ostatnio w wątku o R8V12TDi chyba wyjaśniłem wszystko....
Lepszy wysoki moment obrotowy przy wysokich obrotach, niż płaski przy niskich/średnich. 1000Nm przy 1000rpm to mniej niż 101Nm przy 10000rpm!
Najlepsze przyspieszenie wcale nie następuje w okolicy peaku momentu, bo chociaż większość silników mam max moment w połowie obrotomierza, to i tak ciągniemy do czerwonego pola. Liczy się iloczyn momentu i obrotów, oczywiście po przekroczeniu pewnej granicy obrotów, moment zaczyna spadać tak gwałtownie na dół, że nawet pomnożony przez obroty daje moc nie satysfakcjonującą czyli opadającą w funkcji dalej rosnących obrotów, ale na szczęście w większości silników zjawisko to jest uniemożliwione poprzez odcinkę paliwa.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: