cygaro-avant napisał(a):
Chyba zobaczę jak ten sam tłok chodzi w pompie w AELu.... Jeśli tam chodzi dużo lżej - pompiszon z cygórka idze do pompiarza (albo do mnie do wyczyszczonego garażu - na jedno wyjdzie
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)
)
Gdzie dokładnie na pompie jest ten zaworek przelewowy?
Czy dobrze rozumiem, że otwarcie się zaworka N108 powoduje wyprzedzenie początku tłoczenia?
Wyjęcie pompy to w końcu nie taka straszna rzecz - szczególnie że pięciocylindrówki nie wymagają zdejmowania paska rozrządu.
Zaworek przelewowy jak sama nazwa wskazuje znajduje się na przelewie w najwyższym punkcie pompy
Jest to coś niby śruba drążona (tylko otwór boczny ma ~0.8mm), albo taka drążona śruba dwustronna z zaworkiem dławiącym wewnątrz, wówczas "oczko" przewodów przelewu jest dokręcane do niej małym kołpakiem (ślepą nakrętką).
Zamknięcie zaworka N108 zwiększa różnicę ciśnień i zwiększa wyprzedzenie wtrysku. Nie jestem teraz pewny ale on jest chyba zamykany prądem sterującym (a już na pewno zamykany proporcjonalnie do wskazywanego przez VAG'a prądu strującego).
Powodzenia!