.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:21:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b5 2.5 tdi v6 AKN] zaczelo mocno dymic na niebiesko
PostNapisane: 06.gru.2009 21:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
Witam!! Auto zaczelo mocno dymic na niebiesko.... I teraz nie wiem co obstawiac turbawke czy uszczelniacze na zaworach... bo nic innego nie podejzewam. Jak najlepiej to wybadac? auto ma prawie 220 000km

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 19:24:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
Ktos cos moze pomoc??!! I slyszalem ze tych turbin sie nie regeneruje czy to prawda?!

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 20:11:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
to zle slyszales ... z tego co sie orietuje moze turawka brac olej, ale to mozna latwo sprawdzic, odkrec waz ktory idze od filtra powietrza do turbiny i zobacz czy na wirniku sa jakis wieksze luzy, jezeli to bedzie turbina beda sladowe ilosci oleju zaraz przy wirniku na turbawce.

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 20:24:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
z fusów nikt Ci nie wywróży
więc :
zdejmij węże dolotowe i włóż łapę w turbinę żeby pomacać jej luzy poprzeczne i wzdłużne
generalnie wystarczająco wyczuwalne na palcach oznaczają zgon turbawki

jeśli T jest dobre pozostają uszczelniacze
znam speców co robią to bez zdejmowania czapki

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 20:57:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to nie T.
to odma.


zagrzej silnik i na pracującym silniku odkręć korek oleju. jeżeli będzie nadciśnienie, to do wymiany masz odmę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:03:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
A wiec tak. Przy wirniku od strony filtra sladowa ilosc oleju moze kropelka... Wirnik ma wyczuwalny luz nie duzy ale ma poprzeczny a wzdluzny duzo mniejszy ale z tego co wiem ten powinien byc. A co do odmy Mesz to jest psikus bo gdy kupilem auto chcialem ja wymienic ale okazalo sie ze nie ma juz tam filterka tylko takie lejki wiec chyba tego juz sie nie wymienia dobrze mowie??!! na odkreconym korku dosyc mocno dmucha dymek z silnika... FUCK:/

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 22:53:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Arturt napisał(a):
na odkreconym korku dosyc mocno dmucha dymek z silnika... FUCK:/

Jest to mgła olejowa powstająca na wskutek różnic temperatur panujących w silniku a otoczeniu. Zjawisko jak najbardziej normalne.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 23:07:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
Levuss napisał(a):
Arturt napisał(a):
na odkreconym korku dosyc mocno dmucha dymek z silnika... FUCK:/

Jest to mgła olejowa powstająca na wskutek różnic temperatur panujących w silniku a otoczeniu. Zjawisko jak najbardziej normalne.


polemizował bym bo może to równie dobrze stanowić o przedmuchach na pierścieniach
ale poczekajmy na dalsze badania

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 09:44:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
mateuszsta20 napisał(a):
odkrec waz ktory idze od filtra powietrza do turbiny i zobacz czy na wirniku sa jakis wieksze luzy, jezeli to bedzie turbina beda sladowe ilosci oleju zaraz przy wirniku na turbawce.

Ty "macasz" w ten sposob dolot do T. Same uszczelnienia T sa glebiej. Syf ktory tam jest (bo na bank bedzie) to wynik odmy, ktora dochodzi do dolotu na odcinku filtr-T
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 13:46:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
A co na to wszystko Meszrum??!! Jakies podpowiedzi? odnosnie odmy? wymieniac czyyscic??

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 17:04:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zadałem pytanie, czy występuje nadciśnienie.
nie odpowiedziałeś więc siedzę cicho.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 18:07:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
zadałem pytanie, czy występuje nadciśnienie.
nie odpowiedziałeś więc siedzę cicho.

Arturt napisał(a):
na odkreconym korku dosyc mocno dmucha dymek z silnika... FUCK:/

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 22:01:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
BiLu napisał(a):
meszrum napisał(a):
zadałem pytanie, czy występuje nadciśnienie.
nie odpowiedziałeś więc siedzę cicho.

Arturt napisał(a):
na odkreconym korku dosyc mocno dmucha dymek z silnika... FUCK:/


;)

to nic nie wyjaśnia, gdyż przy drożnej odmie też bucha o tej porze roku.
rzecz w tym, czy jest pssss... i wypychanie korka na zewnątrz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2009 12:57:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
A wiec przy odkrecaniu korka nie ma pssssst jest tylko mgla olejowa. Wiec chyba trzeba udac sie w kierunku T ?!

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2009 14:45:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
A moze jest ktos z okolic Suwalk kto moglby zagladnac do mnie pod maske?! ewentualnie chetnie sprzedam :] pompa po regeneracji itd.

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 08:49:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
I co o tym wszystkim myslec?? bo auto stoi a ja nie wiem co robic

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 22:04:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2009 23:26:17
Posty: 5
Lokalizacja: Świdnica
siemka pod turbina musi byc filtr odychanina silnika jezeli go niema to bedzie dymil a przez ten filtr moze siasc turbina a tu dopiero sa koszty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 22:08:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Arturt napisał(a):
I co o tym wszystkim myslec?? bo auto stoi a ja nie wiem co robic


Turbo do regeneracji i bedzie gites :peace:

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 22:24:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
Tyle ze uslyszalem w IŁAWIE ze tych turbawek sie nie regeneruje... Gosc powiedzial ze tylko i wylacznie nowa 2200zl. bo garret nie wypuszcza czesci zamiennych czy cos takiego.... Ktos regenerowal????to juz przy okazji moze zagladne do odmy??

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2009 01:23:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Arturt napisał(a):
Tyle ze uslyszalem w IŁAWIE ze tych turbawek sie nie regeneruje... Gosc powiedzial ze tylko i wylacznie nowa 2200zl. bo garret nie wypuszcza czesci zamiennych czy cos takiego.... Ktos regenerowal????to juz przy okazji moze zagladne do odmy??



Ja mam taki sam silnik jak Ty i swoja regenerowalem, takze oddaj ja do regeneracji do innego zakladu ... Jezeli oni nie chca Ci jej zregenerowac.

A odme wymien bo bedzie o wiele lepszy dostep jak T bedziesz mial na stole.

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: