.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 22:05:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] wymiana wahaczy ... całość czy wybrane???
PostNapisane: 07.gru.2009 18:34:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Panowie dopadło i mnie, czas na wahacze, za dobre mamy drogi i pewnie dlatego.

No ale nie w tym rzecz.

Oczywiście mam nadzieję, że nie będzie 8 do wymiany tylko kilka. Z lewej na pewno tylko górny z prawej ciężko określić chyba dolny albo przegub.

I tu moje pytanie czy lepiej wymienić całość trochę gorszej jakości czy tylko wybite ale np. Lemfordera czy TRV?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 19:18:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
naprawiam to co jest zepsute
nie ruszam nie zepsutego bo można zepsuć
Łatwiej by było gdybyś podał jakie masz auto

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 20:08:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
B5 Kombi "00r

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:17:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
W sumie nie ważne jakie auto.. Jak sa dobre to po co zmieniać ?
Góra zawsze najdłuzej wytrzyma, dlatego czesto zmienia sie w niej tylko gumy (prasa). To samo sie tyczy prawej strony (dlatego czesto widac na drodze auta z wielowahaczem jak trzymaja sie lini a nie pobocza :D )
Zmieniaj to co padniete, Lemforder, TRW, FEBI.
Pamietaj o nowych śrubach !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 09:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
a ile w tym prawdy, że górne niekiedy bardzo ciężko zdemontować, trzeba nawet palnikiem i wtedy niszczy się drugi?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 11:01:41 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
solaris napisał(a):
a ile w tym prawdy, że górne niekiedy bardzo ciężko zdemontować, trzeba nawet palnikiem i wtedy niszczy się drugi?


bardzo dużo... chodzi o śrube która trzyma oba sworznie górnych wahaczy - jest długa i lubi się zapiec między wahaczami

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 11:19:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
arthurr napisał(a):
solaris napisał(a):
a ile w tym prawdy, że górne niekiedy bardzo ciężko zdemontować, trzeba nawet palnikiem i wtedy niszczy się drugi?


bardzo dużo... chodzi o śrube która trzyma oba sworznie górnych wahaczy - jest długa i lubi się zapiec między wahaczami


czyli mino tego iż jeden jest padnięty to trzeba kupić w razie draki dwa.

Dobrze chociaż, że mój mechanik może oddać części których nie zużyje

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 11:59:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
hmm faktem jest że czasem śrubę trzymającą górne wahacze CIĘŻKO wykręcić ale żeby odrazy używać do tego palnika?
Nakrętkę odkręcisz, a jak śróba nie będzie chciała wyjść to trochę nagniesz szparkę w zwrotnicy i wyjdzie (musi) w tedy nie uszkodzisz drugiego. Robiłem to kilka razy i nigdy nie było z tym tak wielkiego problemu żeby używać palnika.

Po za tym wymieniaj tylko te co się tłuką. Zacznij od łączników stabilizatora. Czasem tak się wyrobią że człowiek ma wrażenie że cały zawias do wymiany. Wymieniasz łącznik i cisza. To są najmniejsze i najtańsze elementy przedniego zawieszenia no i najczęściej się psują.

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 12:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Kiedyś pojechałem ustawić geometrię w setuni...ładny przyrząd kupa elektroniki jakieś lasery bajery...mechanik od razu się wziął za luzowanie śrub zawieszenia...po pewnym czasie rozkłada ręce :( nie idzie mówi trzeba będzie grzać palnikiem...ja długo się nie zastanawiając kazałem mu skręcić to co odkręcił.Pojechałem do kumpla który też jest mechanikiem...cała operacja trwała 15 min.wszystkie śruby zluzowane i bez żadnego palnika się obeszło, wystarczyły odpowiednie narzędzia i pewna wiedza co, gdzie stuknąć.Wróciłem na geometrię tamten pozapinał te swoje ustrojstwa ustawił...rozliczamy się, mówi 200..ja na to hehe 200 dostaniesz jak się nauczysz robić skończyło się na 80 zetach.
Co do zawieszenia wielowahaczowego : myślę że nie każdy dobry mechanik powinien wiedzieć, że elementy dokręcamy na opuszczonym samochodzie, czyli w takiej pozycji jak zawieszenie pracuje normalnie a nie na podnośniku gdy wszystko wisi do dołu.
I zawsze wymieniam tylko elementy zużyte a nigdy dla bhp wszystkie.pozdro

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 12:29:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
U mnie śruba stała się praktycznie jednością ze zwrotnicą :]
http://www.a8team.pl/topics28/135.htm

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 12:49:44 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
rozkręcałem łącznie 8 takich połaczeń: góra zwrotnicy - wahacze. W 3 przypadkach nie obyło się bez palnika niestety...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 19:12:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
byłem i wiem wszystko, do wymiany są:

- końcówki drążków,
- wahacz górny lewy tylny
- wahacze dolne przednie

tragedii nie ma, śruba na szczęście da się odkręcić

Okazało się, że pęknięta była guma przeguby (przy kole) zamiast smary było błoto, ale wszystko zrobione i przeczyszczone. Nie wiem czy to on stukał czy może wahacze. Ciężko to określić.

Jest taka możliwość, żeby przegub stukał i się nie zepsuł?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 20:57:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Przegub nie stuka ino tryka.... o tak TRRRTRTRTRRTRRTRTRTRR :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 21:35:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
ADAM 12 napisał(a):
Przegub nie stuka ino tryka.... o tak TRRRTRTRTRRTRRTRTRTRR :D



hmmm, całe życie byłem w błędzie...wyleczyłeś mnie


Powaga, mechanik mówił mi, że jak wyleci smar to może st.. ups trykać, wyciągnął, przeczyścił, kompresor, nowy smar, obudowa i nie wiem czy to coś dało czy nie, mówił, że musi się ułożyć od nowa smar i powinno pomóc ale gwarancji nie daje na to

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 21:53:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
solaris napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Przegub nie stuka ino tryka.... o tak TRRRTRTRTRRTRRTRTRTRR :D



hmmm, całe życie byłem w błędzie...wyleczyłeś mnie


Powaga, mechanik mówił mi, że jak wyleci smar to może st.. ups trykać, wyciągnął, przeczyścił, kompresor, nowy smar, obudowa i nie wiem czy to coś dało czy nie, mówił, że musi się ułożyć od nowa smar i powinno pomóc ale gwarancji nie daje na to


Uszkodzony przegub przestaje trykać przy 2 opcjach.

1 wymiana na nowy
2 doszczętne zniszczenie przegubu i co za tym idzie unieruchomienie auta.

Konkluzja . Twój przegub nie zdążył się zniszczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 23:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
Slawek A4 napisał(a):
hmm faktem jest że czasem śrubę trzymającą górne wahacze CIĘŻKO wykręcić ale żeby odrazy używać do tego palnika?
Nakrętkę odkręcisz, a jak śróba nie będzie chciała wyjść to trochę nagniesz szparkę w zwrotnicy i wyjdzie (musi) w tedy nie uszkodzisz drugiego. Robiłem to kilka razy i nigdy nie było z tym tak wielkiego problemu żeby używać palnika.

Po za tym wymieniaj tylko te co się tłuką. Zacznij od łączników stabilizatora. Czasem tak się wyrobią że człowiek ma wrażenie że cały zawias do wymiany. Wymieniasz łącznik i cisza. To są najmniejsze i najtańsze elementy przedniego zawieszenia no i najczęściej się psują.


dobrze prawisz, rozchylić szparkę i "musi" puscić :peace:
A jeżeli ktos ma ochote to polecam polewanie śrub coca-colą,
lub jakims odrdzewiaczem pare dni przed rozkręcaniem zawieszki,
wtedy pójdzie jak po maśle :D

Co do łączników stabilizatora to się zgadza w 100%, jeżeli jeden z nich jest
uszkodzony to wydaje takie dzwięki jak by cala zawieszka byla wytluczona.
Ostatnio to przerabiałem a ze wszystkie wahacze miałem wymienione
to podejrzewałem maglownice :/
A to te frajerskie łączniki tak tlukly.

Aaaaaaaaaaa i jeżeli ktoś ma stare lączniki stabilizatora (na sworzniach)
to polecam wymiane na te nowsze na gumotulejach, są o wiele mocniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: