.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:15:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] 1.8T AEB grzeje sie/ klekot...
PostNapisane: 28.wrz.2009 21:12:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2006 02:10:21
Posty: 57
hej! mam A4 97r 1.8T AEB z dosc duzym przebiegiem bo 190k mil i niby silniczek ok sie wydawal jak kupowalem ale po przejechaniu 50km do domu zaswiecil sie olej i popychacze dosc glosno klekotaly, pierwsze co to plukanie i zmiana oleju z filtrem. Kupilem zwykly 10w/40 zeby go tylko przeczyscic i znow wymienic, w miedzy czasie zalozylem mniej skatowane turbo (kat nowy jest), wymienilem paski rozrzad i napinacze, termostat, pompe wody, wiadomo nowy plyn do chlodzenia (oczywiscie dobrze odpowietrzylem uklad) pojechalem posprawdzac bledy na vagu ( pierdoly- pokasowane i adaptacja przepustnicy) no i wydawalo sie juz wsdzystko ok i znow zaczal klekotac i olej sie swieci... no to po ok 500km zmiana na valvoline 5w/50 i nowy filtr. Bylem happy bo pieknie zaczal pracowac, turbinka ladnie dmuchala i w siedzenia wciskalo choc dopiero tak od 3000obr bylo to czuc konkretniej. Ale 300km po tym zrobil sie slabszy, przestalo wciskac i falowal na wolnych czasem szczegolnie po odpaleniu na zimno a jak sie zagrzal to klekot i kontrolka oleju... mysle przeplywka i znow na vagowanie (nie nagralo nie wiem czemu a mialem tu logi wrzucic) okazuje sie ze mimo ponownej adaptacji przeplywka na wolnych otwiera 6stopni a na 5000obr raz 16 a raz max 24 pokazalo... Wg mnie grzeje sie bo malo swierzego powietrza (temp. pow. na ssacym 60st. a silnika 102... ciecz chlodzaca max 95 ma), slaba mieszanka i dlatego klekota i olej swieci- dobrze mysle czy błądze?? jest sposob na pzreplywke? nowa wiadomo ze po portfelu pociagnie a urzywka nie wiadomo jak mocno styrana sie trafi wiec prosze o rade co tu wykombinowac zeby pracowal jak nalezy i go nie zajechac...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 21:18:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
lmao
kolego jedź proszę do jakiegoś normalnego mechanika który zmierzy cieśnienie oleju, sprawdzi napinacz łańcuszka ew. wymieni, odchwaści auto zrobi kompletne logi i wyciągnie z tego jakieś wnioski..

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2009 21:22:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2006 02:10:21
Posty: 57
no problem w tym ze jestem w GB a tu ceny odstraszaja dlatego sam grzebie co moge wiec konkret mechanior odpada bo zaplace wiecej niz za auto dlatego pytam na forum...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2009 17:05:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2006 21:06:40
Posty: 7
Lokalizacja: Siedlce
Kolego temat przerabiałem u siebie AEB to standardowa usterka pompa oleju i zawory zrobiły się cichutkie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2009 17:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2006 21:06:40
Posty: 7
Lokalizacja: Siedlce
Poza tym 200tyś to dla tego motoru dopiero początek ten motor należy do najtrwalszych benzyniaków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2009 18:16:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
mario1278 napisał(a):
Poza tym 200tyś to dla tego motoru dopiero początek ten motor należy do najtrwalszych benzyniaków.


Bez przesady, ze początek, 250-300tkm to juz raczej "zblizajcy się remont" w przypdaku tego silnika.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2009 18:45:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
przeplywka w aso vw na surcharge(oddajesz stara) kosztuje 65funtow, to nie majatek.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2009 20:04:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2006 21:06:40
Posty: 7
Lokalizacja: Siedlce
kolega napisał że ma 190kkm a osobiście zna gościa który jest pierwszy właścicielem a6 z tym motorem i ma najechane 600kkm i oczywiście serwisowane na bieżąco i nie jest to pierwszy przypadek z tym kodem motoru (AEB).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 22:11:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2009 23:26:17
Posty: 5
Lokalizacja: Świdnica
pompa oleju ma zawur bezpieczenstwa kuty na cieplym silniku sie sie otwietrainie daje cisniena na walek nowa pompa nowy olej i bedzie dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2009 20:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Pompa oleju do wymiany, magistrala oleju do czyszczenia.

Kolego "giker" Ortografia do POPRAWKI :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: